Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
PRÁZDNINY Pozorně si přečtěte povídku a najděte 5 věcí, které se nemohly stát.
3
Byl jeden z těch krásných letních prázdninových dní někdy uprostřed měsíce února. Anička trávila prázdniny u své babičky na venkově. Bylo už osm hodin, když se právě probudila. Rychle se umyla, oblékla, nasnídala a už stála na dvorku. Babička dávala slepicí zrní, kachnám zbylé brambory a do korýtek všem nalila mléko. Anička běžela pohladit psa Borka, podívat se na malé selátko a poškádlit kocoura Mikeše. Takhle pro Aničku začínalo každé prázdninové ráno. Dnes si šla hrát k potoku. Znala místo, kde jí voda byla sotva po kolena.
4
Potok zde netekl moc rychle a na dně byl jemný písek
Potok zde netekl moc rychle a na dně byl jemný písek. Anička si z něj začala stavět hrad. Moc se jí povedl. Byl tak nádherný, že se podobal hradu z pohádky. Těšila se, že kamarádkám brzy hrad ukáže. Zatímco Anička takhle přemýšlela, připlulo hejno malých rybiček. Jak je Anička uviděla, zapomněla na hrad. Rybky byly kouzelné. Byly to okouni, kapři, delfíni a jiné různobarevné rybičky, které ani neznala. Když se vynadívala, zjistila, že už se stmívá. Musela jít domů. Doma na ni čekala maminka s dobrým obědem a Anička šla brzo spát…
5
HLEDALI JSTE SPRÁVNĚ? Kdy jsou letní prázdniny?
Čím se krmí kachny a slepice? Jaké ryby žijí u nás v potoce? Co jíme večer? U koho byla Anička na prázdninách?
6
Někdo vymazal slova ve větách. Pomozte je najít.
Anička trávila………………u své babičky na ………….. . Bylo už ……….hodin, když se právě …………………… . Rychle se umyla, ………………, nasnídala a už stála ………………… . Potok zde netekl ..…… rychle a na dně byl ……………… písek.
7
Přečti slova pozpátku. Kam do povídky je zařadíme?
ataťok ibuloh tuohok azok
8
VYŠKRTEJTE SLOVA princezna, kamarádka, program, rybičky, korýtko, kachna, kapři, okoun, pobízet, očí, potok, pohladit
9
ŘÍKÁ SE MU POSEL ŠTĚSTÍ…..
10
METODICKÝ LIST Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci. Doporučuji předem vytisknout text, někdo pracuje u tabule, ostatní v lavici do listu. Z druhé strany mohou žáci psát další úkoly.
11
Citace: Text: : Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 74 Úkoly: Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 76,77 Text: Úkoly: Obrázky dle pořadí v DUM: Dostupné z dne 2. Dostupné z dne 3. Dostupné z dne 4. Dostupné z dne
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.