Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PaedDr. Dagmar Kuzníková
Základní škola a Mateřská škola Kralupy nad Vltavou, Třebízského 523, okres Mělník PaedDr. Dagmar Kuzníková
2
Charakteristika školy
Postavena v roce 1951 Nejmodernější škola v republice s aulou a rozsáhlou zahradou a školním hřištěm
3
Charakteristika školy
Úplná základní škola, 267 žáků + 28 dětí MŠ Součásti školy: MŠ, ŠD, ŠK, ŠJ Umístění školy: uprostřed zahrady v klidné vilové čtvrti Škola zapojena do programu Zdravá škola od počátku vzniku projektu v 90. letech K roku 2012 velký úbytek žáků – 176 žáků, program Zdravá škola stagnoval – pouze papírová podoba
4
charakteristika školy
Změna ředitele školy k Dotazníkové šetření mezi rodiči: nedostatečná komunikace školy s rodiči a veřejností neřešení problémů bufet – nezdravé stravování jídla ve školní jídelně – polotovary nedostatečný úklid formální výuka
5
Program zdravá škola Funkčnost programu Zdravá škola, evaluace (ztotožnění se s projektem) Zamýšlená koncepce školy participuje na myšlenkách zdravé školy
6
Zdravé stravování Ovoce do škol, Mléko do škol
automaty na pití (pryč s nezdravými nápoji a kávou) bufet (změna nájemce – bufet součástí školní jídelny) zavedení svačin o velké přestávce, společné svačiny ve ŠD obědy (čerstvé potraviny, ne polotovary), pitný režim vzdělávání učitelů, vychovatelek a kuchařek
7
Celkové klima školy Zdravá škola neznamená jenom zdravé stravování (vyplynulo z evaluace) Jde o celkové klima školy: pracovní prostředí a jeho bezpečnost vztahy komunikace prezentace školy – webové stránky otevřenost poradenství a pomoc
8
celkové klima školy Záleží na všech zúčastněných:
nastavení nových pravidel – nový školní řád zainteresovanost všech pracovníků školy – maskot školy Třebík, vlastní ŽK
9
celkové klima školy prolomení nedůvěry rodičů
důsledné a spravedlivé řešení všech problémů (nejen trestat, ale také chválit) příznivé sociální klima (vztahy mezi žáky, učiteli a žáky, mezi učiteli a zaměstnanci) integrace a inkluze (4 asistenti pedagoga)
10
celkové klima školy zkvalitnění a zpestření výuky (mimo jiné i díky metodické podpoře SZÚ) zlepšení estetických podmínek
11
celkové klima školy smysluplné trávení volného času (zavedení školního klubu a volnočasových aktivit) smysluplné využití školní zahrady – projekt zahrady v přírodním duchu, zahradní domek s venkovní třídou, projekt multifunkčního hřiště a dopravního hřiště pro širokou veřejnost
12
Překážky v průběhu realizace:
Problémy Překážky v průběhu realizace: změny nebyly akceptovány některými staršími učiteli starší žáci nechtěli přijmout nová pravidla neochota části rodičů ke spolupráci
13
Problémy - řešení Řešení: částečná obměna pedagogického sboru
příklady dobré praxe marketing dovnitř i vně školy důsledná informovanost a vysvětlování podpora sounáležitosti se školou (podíl rodičů a žáků na výzdobě školy, společné třídní schůzky žák – učitel - rodič)
14
Problémy - řešení zavedení nových tradic a podpora společných prožitků: výjezd celé školy na školu v přírodě lyžařský kurz pro 2. stupeň společné zahájení nového školního roku v aule projektové dny napříč školou slavnostní rozsvícení vánočního stromu Zpívání pod vánočním stromem v aule 1. vysvědčení prvňáčků s rodiči každé pololetí společné hodnocení výsledků v aule zahradní slavnost Hurá na prázdniny
15
Závěrem Program Zdravá škola se stal nenásilnou formou součástí života školy Zdravá škola - postupné a nenásilné vytváření zdravého životního stylu, znamená propojení teorie s praxí, jde o životní filozofii, kterou si žáci mohou odnést do života SZÚ sehrává důležitou roli v pomoci v oblasti vzdělávání zaměstnanců a metodické podpory pro výchovu a výuku žáků
16
tělocvična
17
Školní jídelna
18
1. Den ve škole
19
MŠ – jablíčkový týden
20
ŠD ve školní zahradě
21
Práce keramického kroužku
22
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.