Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
Změny v předpisu SŽDC S3 s účinností od Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3 Ing. Jan Čihák a kolektiv Generální ředitelství SŽDC, odbor traťového hsopodásřtví, oddělení železničního svršku
2
SŽDC S3 Díl I „Základní ustanovení“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
3
Díl I Základní ustanovení
Dílčí změny v rozsahu znalostí, Formální textové změny, S ohledem na skutečnost, že se nemění celý text předpisu, byla ponechána zkratka OTH pro O13 a zkratka OAE je použita pro O14. Odbor elektrotechniky a energetiky je označen zkratkou O24, Úpravy a doplnění přehledu souvisejících předpisů a norem. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
4
SŽDC S3 Díl II „Zařazení kolejí a výhybek do řádů“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
5
Díl II Zařazení kolejí a výhybek do řádů
Bez věcných změn, Pouze zesouladění použitých pojmů s terminologií používanou přepisem SŽDC D1. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
6
SŽDC S3 Díl III „Zajištění prostorové polohy koleje“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
7
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Zajišťovací značky se zřizují podle potřeb ST a SPPK počet, rozmístění a typ stanoveny projektem stavby, SPPK vykonává ve smyslu předpisu SŽDC S2/3 na tratích po celkové rekonstrukci, modernizaci a optimalizaci kontrolu PPK za provozu ve stanoveném intervalu, ST využívá ZZ pro kontrolu PPK tratí před celkovou rekonstrukcí nebo na tratích po celkové rekonstrukci podle potřeby, SPPK spravuje PPK a následně poskytuje podklady při požadavku úpravy GPK, Je nezbytné SPPK informovat o všech úpravách GPK. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
8
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Upřesnění podmínek pro zajišťovací značky na elektrizované trati: Pravidelná vzdálenost ZZ cca 50 – 60 m (na elektrifikovaných tratích v závislosti na polohách podpěr trakčního vedení). Konzolová značka ale nemusí být na každé podpěře trakčního vedení. Požadavky na jejich četnost stanoví SPPK ve spolupráci se ST. Naopak je vhodné využít všechny hřebové zajišťovací značky, které byly součástí provizorního zajištění. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
9
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Upřesnění podmínek pro zajišťovací značky na neelektrizované trati: Základ pro montáž konzolových ZZ musí být dlouhodobě stabilní!! Úprava konstrukce značek ŽPSv z důvodů vznikajících trhlin v betonovém základu sloupku – otevřený profil. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
10
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Upřesnění podmínek pro zajišťovací značky na neelektrizované trati: zajišťovací značky již nejsou osazovány přednostně v bodě nacházejícím se na normálovém průmětu charakteristického bodu k ose koleje, poloha zajišťovacích značek vzhledem k char. bodům osy koleje je nově podobně jako na elektrizovaných tratích vztažena k nejbližší zajišťovací značce (štítek). Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
11
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Upřesnění podmínek pro zajišťovací značky na neelektrizované trati: zrušeny doporučené vzdálenosti v přímé (max. 200m), Vzdálenost mezi sousedními zaj. značkami se nově stanovuje na pravidelnou vzdálenost cca 50 – 60 m dle místních podmínek, rozhledových poměrů a směrového řešení trati. V obloucích malých poloměrů je doporučená vzdálenost uvedena v tabulce: Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
12
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Upřesnění podmínek pro zajišťovací značky: Výšková poloha ZZ není v zásadě omezena, musí vyhovovat požadavkům měření, Výšková omezení (konzole ve výšce ± ve výšce převýšeného kolejnicového pásu) vedla k nestabilitě zajišťovacích značek. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
13
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Umístění zaj. značek na neelektrizovaných tratích U jednokolejných tratí jsou zajišťovací značky v přímé osazovány jednostranně po zvolené straně koleje, v oblouku nově na vnější straně trati, pokud místní podmínky dovolí, aby zajišťovací značka byla stabilní a využitelná. Důvodem jsou lepší rozhledové poměry mezi sousedními značkami, využívají se nově body železničního bodového pole (ŽBP) stabilizované v objektech železničního spodku, případně se volí jiný typ stabilního zajištění schválený objednatelem a správcem trati – není nutné (ani vhodné) využívat pouze konzolové značky na kovových. sloupcích Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
14
Stabilita ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
15
Stabilita ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
16
Stabilita ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
17
Nestabilní ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
18
Nestabilní ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
19
Nestabilní ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
20
Nestabilní ZZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
21
Díl III Zajištění prostorové polohy koleje
Způsob a přesnost měření zajišťovacích značek: Stanovuje předpis SŽDC M20/MP007. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
22
SŽDC S3 Díl IV „Kolejnice“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
23
Díl IV, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 4 Nově specifikovány podmínky, kdy se při novostavbě, rekonstrukci nebo souvislé výměně kolejnic vkládají kolejnice z oceli R350HT, Článek 7 Minimální délka nových kolejnic pro zřizování bezstykové koleje změněna z 60 m na 74 m, Nově zavedena minimální délka zánovních, užitých nebo regenerovaných kolejnic pro zřizování a opravy bezstykové koleje. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
24
Díl IV, kapitola II „Dodávání a značení nových kolejnic“
Článek 27 Zrušen, do železničních drah provozovaných SŽDC budou dodávány pouze kolejnice s profilem třídy X a přímostí třídy A, Ze stejného důvodu byla vypuštěna Tabulka 6. Článek 31 Nové ustanovení, které specifikuje způsob řešení kolejnic mechanicky poškozených při dopravě, manipulaci nebo v důsledku nevhodného skladování. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
25
Díl IV, kapitola III, kapitola IV, kapitola VII a tabulky
Přesuny článků mezi kapitolami III a IV. Název kapitoly IV změněn na „Informativní výpočet únosnosti kolejnic“. Článek 59 Doplněny požadavky na skladování kolejnic na úložišti. Tabulka 9 Doplněny požadavky na maximální svislé a boční ojetí pro další tvary kolejnic. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
26
SŽDC S3 Díl V „Kolejnicové podpory“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
27
Díl V, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 5 V článku bylo provedeno upřesnění podmínek použití ocelových pražců na elektrifikovaných tratích a tratích s kolejovými obvody: doplněno o znění „ … nebo do souběhu s nimi … „ Článek 8 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
28
Díl V, kapitola II „Betonové pražce“
Články 13, 14 a 15 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou Článek 16 Článek byl doplněn o znění: „Na nově dodávaných pražcích musí být rovněž trvalé značení data výroby a výrobní směny.“ Ukázka trvalého značení na betonovém pražci 02 – druhý týden v roce 3 – třetí den v daném týdnu o – odpolední směna Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
29
Díl V, kapitola II „Betonové pražce“
Článek 23 V článku bylo upřesněno znění ohledně typů pražců a vystrojení vůči použitým rozměrům prokladů, Doplněno bylo také alternativní použití prokladů průřezu 100x100 mm umístěných na rovných plochách na hlavách pražců, Upřesněno bylo znění o ukládání vystrojených pražců v max. 6 vrstvách ohledně rozměrů prokladů: „ … se stejným typem prokladu v každé vrstvě hráně.“, Doplněno bylo znění předepisující povinnost používat proklady i pod spodní řadu pražců, tj. mezi pražce a skladovací plochu. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
30
Díl V, kapitola II „Betonové pražce“
Článek 24 V článku bylo upřesněno znění ohledně typů pražců vůči použitým rozměrům prokladů, Dále bylo doplněno znění předepisující povinnost používat proklady u výhybkových betonových pražců i pod spodní řadu pražců, tj. mezi pražce a skladovací plochu. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
31
Díl V, kapitola III „Dřevěné pražce a mostnice“
Článek 35 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
32
Díl V, kapitola V „Ocelové pražce Y“
Článek 47 V článku bylo upraveno znění ohledně značení na pražcích s upevněním v úklonu kolejnice 1:40. Značení vysvětleno na obrázku 8 a 9 na str. 21 tohoto dílu. Článek 48 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
33
Díl V, Obrázky Obrázek 1 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou. Obrázek 7
Obrázek 8 a 9 Do obrázku byl doplněn popis trvalého značení pro případ, že je ocelový pražec Y konstruován pro uložení kolejnice v úklonu 1:40. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
34
SŽDC S3 Díl VI „Spojovací a upevňovací součásti …“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
35
Díl VI, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 5 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
36
Díl VI, kapitola II „Skladování drobného kolejiva a upevňovadel“
Článek 11 Do článku bylo doplněno znění týkající doby skladování výrobků z pryže: „Doba skladování by neměla běžně překračovat 5 let“. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
37
Díl VI, kapitola III „Podmínky funkčnosti upevnění a spojení kolejnic“
Obrázek 1 + tabulka 1 Poznámka byla upřesněna, že stejné podmínky platí také pro uzavřenou hmoždinku Sdü 26, která je zabetonovaná v nosné desce. Varianta upevnění podkladnice k mostovce u uzlu upevnění DFF 300. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
38
Díl VI, kapitola III „Podmínky funkčnosti upevnění a spojení kolejnic“
Obrázek 7 + tabulka 7 V tabulce byla upravena hodnota maximálního utahovacího momentu na 220 Nm u svěrkového šroubu v pružném upevnění KS se svěrkou Skl 12. Obrázek 8 + tabulka 8 V tabulce byla upravena hodnota maximálního utahovacího momentu na 220 Nm u svěrkového šroubu v pružném upevnění KS se svěrkou Skl 24. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
39
SŽDC S3 Díl VII „Sestavy železničního svršku a jejich použití“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
40
Díl VII, kapitola II „Přehled sestav železničního svršku“
Článek 9 Do stávajících sestav upevnění, které je dovoleno ponechat v koleji do vyčerpání jejich životnosti bylo doplněno (přeřazeno) upevnění W 14NT, tzn. upevnění je nově zobrazené na obrázku 9a a v tabulce 9. Upevnění W 14NT je zakázáno nově vkládat výnosem č.j.:46139/2018-SŽDC-GŘ-O13 ze dne Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
41
Díl VII, kapitola II „Přehled sestav železničního svršku“
Článek 11 Do nově zřizovaných sestav upevnění, které lze použít při novostavbách, rekonstrukcích a modernizacích bylo doplněno, že upevnění W 14 i E14 lze použít i na pražcích B 03, Nově bylo doplněno upevnění W 14T použité na betonovém mezivýhybkovém pražci BV 08. pražce BV 08 Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
42
Díl VII, kapitola III „Možnosti úprav rozchodu u jednotlivých typů upevnění “
Doplněny nové články 15 a 16: Článek 15 V případě potřeby zřízení rozšíření rozchodu vyšší hodnoty než 10 mm v upevnění W 14 v koleji s pražci B 03 se použijí přednostně pražce typu B 03R, které jsou vyrobeny s rozchodem koleje 1445 mm, Pokud je tento typ pražce v konstrukci koleje využit, použije se nejpozději od hodnoty rozšíření rozchodu + 7,5 mm (příp. už pro + 5 mm) tak, aby byl využit minimální počet druhů atypických vodicích vložek, Klad vodicích vložek pro dosažení požadovaného rozšíření rozchodu koleje na pražci B 03R je uveden na Obr. 26a) a na příslušném vzorovém listu pražce. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
43
Díl VII, kapitola III „Možnosti úprav rozchodu u jednotlivých typů upevnění “
Článek 16 V místech s upevněním W14, kde z konstrukčních důvodů nelze využít pražce B03 (B 03R), použije se pro zřízení rozšíření rozchodu koleje vyšší hodnoty než 10 mm upevnění W 14R na pražcích B 91S, V této modifikaci upevnění W 14 se v kombinaci s nejširší úhlovou vodicí vložkou umístěnou uvnitř koleje musí vždy použít pružná svěrka s prodlouženými pracovními rameny Skl 14/92/10 podle Obr. 26) a 1), Toto řešení vždy podléhá souhlasu SŽDC OTH. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
44
Díl VII, kapitola IV „Doporučené sestavy železničního svršku“
Článek 23 U upevnění E 14 bylo doplněno, že lze použít i na pražcích B 03, Byl upřesněn, že upevnění E14 se nesmí vkládat do oblouku o poloměru R ≤ 500m, Do odstavce popisujícího způsob přechodu z upevnění E 14 na jiného upevnění bylo doplněno upevnění W 14T a KS. Článek 24 Článek 24 byl po odstranění upevnění W 14NT ponechán na doplňky. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
45
Díl VII, kapitola IV „Doporučené sestavy železničního svršku“
Článek 25 Do článku bylo doplněno umožnění použití svěrky Skl 19 v přejezdech v oblouku o poloměru 500 m a menším v případě přejezdových panelů, které mají vybrání pouze pro upevnění KS se svěrkou Skl 12. Článek 34 Nový článek s použitím upevnění W 14T na pražcích BV 08. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
46
Díl VII, Obr. a Tab. přílohy
Obrázek 9a Nově přeřazený obrázek upevnění W 14NT, Do popisu byla doplněna možnost použití tohoto upevnění i na pražcích B 03. Obrázek 19 Do popisu upevnění W 14 byla doplněna možnost použití tohoto upevnění i na pražcích B 03. Obrázek 22 Do popisu upevnění E 14 byla doplněna možnost použití tohoto upevnění i na pražci B 03. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
47
Díl VII, Obr. a Tab. přílohy
Obrázek 22a Nově byl vložen obrázek upevnění W 14T na pražci BV 08. Obrázek 24 Do popisu upevnění S 15 byl doplněn úklon kolejnice 1:40. Obrázek 26 Nově doplněný obrázek s popisem pro rozšíření rozchodu koleje v upevnění W 14R. Obrázek 26a Nově vložena tabulka s kladem vodicích vložek na pražci B 03R pro požadované rozšíření rozchodu koleje . Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
48
Díl VII, Obr. a Tab. přílohy
Obrázek 29 Tabulka s popisem konstrukce rozšíření rozchodu koleje v upevnění S 15 na ocelových pražcích Y byla upravena (odstupňování úpravy RK nově po 2mm), doplněna o úklon kolejnice 1:40 a přidána poznámka o konstrukci výběhu rozšíření rozchodu. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
49
Díl VII, Obr. a Tab. přílohy
Tabulka 9 Nově bylo doplněno použití upevnění W 14 pro kolejnici S 49 i na pražcích B 03. Tabulka 12 Nově bylo doplněno použití upevnění E 14 pro kolejnici S 49 i na pražci B 03. Tabulka 13 Nově byly doplněny součásti upevnění S 15 pro úklon kolejnice 1:40. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
50
Díl VII, Obr. a Tab. přílohy
Tabulka 14 Nově doplněná tabulka pro upevnění W 14T. Tabulka 14a V tabulce byl upraven název kotevního svorníku podkladnice na ocelové nosné konstrukci a typové označení odlévaných podkladnic. Tabulka 15 Do poznámky 7) do podmínky pro použití ocelových pražců na elektrifikovaných tratích bylo doplněno znění „o souběhu tratí“. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
51
SŽDC S3 Díl VIII „Zvláštní konstrukce železničního svršku“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
52
Díl VIII, kapitola II „Konstrukční úpravy na železničních přejezdech a přechodech“
Nově přidán článek 18 Stanovuje požadavky na rozměry kolejového lože v konstrukci železničního přejezdu. Nově přidán článek 19 Stanovuje požadavky na rozebíratelnost konstrukce železničního přejezdu. Nově přidán článek 20 Stanovuje podmínky pro vkládání speciálních panelů znemožňujících chůzi osob či zvířat do koleje. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
53
Díl VIII, kapitola III a IV
Článek 22 Upřesněna poloha pražcové kotvy na pražci. Článek 26 Doplněn zákaz zřizování přídržných kolejnic v úsecích s kolejovými obvody. Článek 28 Doplněn tvar přídržnice 33 C1. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
54
Díl VIII, kapitola V „Kolejnicové dilatační zařízení“
Doplněny požadavky na použití dilatačních zařízení vzhledem k bezstykové koleji. Článek 44 Nově je umožněno vložení dilatačního zařízení do oblouku o projektovaném poloměru menším než 300 m. Jeho vložení je však podmíněno souhlasem OTH. Články 45 a 47 vypuštěny. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
55
SŽDC S3 Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
56
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Článek 9 - Obloukové výhybky Doplněna pravidla pro návrh a výpočet transformace výhybek. Článek 17 - Zabezpečení boční ochrany vlakových cest, ochrana proti ujetí vozidel Specifikace typů odvratných výhybek výhybka standardní konstrukce, výhybka s atypickou srdcovkovou částí. Článek 26 - Výhybkové pražce Doplnění doporučení na zřízení přechodového pole s dřevěnými pražci délky min. 12,5 m před výměnovou částí výhybky na dřevěných výhybkových pražcích vložené do hlavní koleje s betonovými pražci. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
57
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Článek 35 - Konstrukce jazyků Doplněno nové konstrukční uspořádání (tzv. zesílených) jazyků a opornic: „tečné se skoseným hrotem, s odsazením a zavedením hrotu za pojížděnou hranu (PH) opornice“. Článek 39 - Vzájemná poloha jazyka a opornice v podélném směru Doplněna informace o plastovém štítku pro usnadnění správného ustavení vzájemné polohy jazyka a opornice. Článek 44 - Snímače a válečkové stoličky Doplněny informace/požadavky k válečkovým stoličkám: použití u výhybek v převýšení pouze v kombinaci s nerozřezným typem přestavníku, nesmí bránit dodržení předepsaných hodnot pro zajištění správné činnosti závěrů a stavěcího zařízení. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
58
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Článek 45 - Žlabové pražce Doplněna informace o VL pro kontrolu polohy žlabového pražce v jednoduchých výhybkách soustav UIC 60 a S 49 2. generace při jejich montáži i za provozu. Článek 52 - Parametry pro zajištění správné funkce PHS Doplněny informace k závěrům PHS. Doplněna informace o umístění hlavního a příložného hrotu PHS. Rozděleno na PHS jednoduchých výhybek a PHS křižovatkových výhybek. Článek 56, resp. Tab. 1 - Hodnoty pro zajištění správné funkce přídržnice v jednoduché i dvojité srdcovce Upravena hodnota L za provozu na 1392 až 1398 mm. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
59
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Článek 58 - Společné dlouhé pražce a krátké pražce za konc. stykem výhybky Doplněn odkaz na čl. 73 dílu XVI tohoto předpisu v případě nedostatečné vzájemné vzdálenosti krajních styků dvou výhybek ve stísněných poměrech. + Jiná řešení v odůvodněných případech pouze se souhlasem SŽDC OTH. Článek 66 - EOV Doplněna možnost umístění/doplnění topných tyčí EOV na vnější stranu paty jazyka. Doplněna pravidla pro dodatečnou instalaci EOV do starších výhybek, u kterých není kluzná stolička uzpůsobena k umístění topných tyčí. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
60
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Článek 72 - Označování výhybek a výhybkových konstrukcí h) Doplněna pravidla pro označování polohy přestavníků u křižovatkových výhybek (A – C, A – H). l) Doplněna srdcovka typu ZPTZ. n) Upraveno označování tepelného zpracování kolejnicových dílů výhybek materiál R350HT – označení HT0 až HT3 dle rozsahu, perlitizace – označení K0 až K7 dle rozsahu. + Doplnění označení konstrukcí v kombinaci. Článek 77 - Přestavné a stavěcí zařízení Doplnění popisu konstrukce a umístění výměníku. Článek 79 - Osazení výměníku, zab. zařízení, zámku a výh. návěstidla Přeformulování článku v souvislosti s použitím tzv. prodlužovacích prvků pro montáž výměníku s výhybkovým návěstidlem. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
61
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Článek 89 - Nepřípustné závady výhybek b) Změna formulace odstavce týkajícího se poškození nebo opotřebení hrotu jazyka. c) Změna formulace odstavce týkajícího se bočního nebo svislého opotřebení opornic a jazyků. Doplnění nového článku 90 Zásady regenerace výhybek, kategorizace výhybkových částí a součástí jsou uvedeny v dílu XV tohoto předpisu. Článek 94 - Zásady manipulace s kolejnicemi a kolejnicovými díly Nová zestručněná formulace článku s odkazem na díl IV tohoto předpisu. Tabulka 2 - Požadované hodnoty pro zajištění správné činnosti závěrů a stavěcího zařízení Aktualizace dokumentů AŽD – návody pro montáž a údržbu ČZ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
62
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Tabulka 4 – Jednoduché výhybky v základním tvaru a symetrické – geometrické parametry Doplnění a úprava geometr. parametrů výhybek typu PHS a PHSI. Rozlišení výhybek s PHS vyráběných do konce r a od zač. r Tabulka 5b - Kolejové křižovatky - geometrické parametry Doplnění konstrukce K60-1:11. Doplnění nového obrázku 14 Základní kontrolní parametry čelisťového závěru vnitřních jazyků křižovatkových výhybek. Doplnění nového obrázku 15 Základní kontrolní parametry čelisťových závěrů PHS jednoduché srdcovky. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
63
Díl IX „Výhybky a výhybkové konstrukce“
Doplnění nového obrázku 16 Základní kontrolní parametry čelisťových závěrů PHS dvojité srdcovky. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
64
SŽDC S3 Díl X „Kolejové lože“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
65
Díl X, Kolejové lože Článek 11 – parametry stezky při otevřeném kolejové loži Nominální šířka stezky bude stanovena v novelizovaném předpise SŽDC S4 na 550 mm, Užší stezka (vždy však minimálně 400 mm) je při investičních akcích přípustná pouze v případě, že se v rámci stavby neupravuje šířka tělesa železničního spodku. Článek 16 – úprava stezky při zapuštěném kolejové loži Do tohoto článku je přesunut text z čl. 32 dílu XVI. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
66
SŽDC S3 Díl XI „Uspořádání stykované a bezstykové koleje“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
67
Díl XI, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 11 V článku byla upravena hodnota maximálního poloměru oblouku z 250 nově na 300 metrů. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
68
Díl XI, kapitola II „Rozdělení pražců v koleji a ve výhybkových konstrukcích“
Článek 14 Do článku bylo doplněno znění o odkazy na tabulky: „ Vzdálenosti pražců musí po novostavbě, rekonstrukci a opravě železničního svršku odpovídat rozdělení pražců stanovenému v Tab. 2 a Tab. 2a, s dovolenou odchylkou ± 20 mm.„ Zdůvodnění – tabulky udávají počet pražců na 1 km. Při realizaci je možno při dodržení tolerancí „ušetřit“ poměrně velké množství pražců. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
69
Díl XI, kapitola V „Zkrácené kolejnice v obloucích“
Články 44 a 46 Ve vzorcích změno označení poloměru oblouku z r na R (formální změna). Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
70
Díl XI, kapitola VII „Kolej s kolejnicovými pásy kratšími než 150 m“
Článek 60 Do článku doplněno znění u hmotností pražců vysvětlující, že se jedná o typovou hmotnost pražců, Zdůvodnění – nižší hmotnost v rámci tolerancí při výrobě nebo vzniklá opotřebením (obrusem) provozovaného pražce se neuvažuje. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
71
SŽDC S3 Díl XII „Železniční svršek na mostech“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
72
Díl XII, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 5 Do článku doplněno: „Ustanovení o novém železničním svršku platí pro nově navrhované objekty a objekty stávající, na nichž dochází k výměně železničního svršku, Pro nový železniční svršek na nových a stávajících mostních objektech smí být se souhlasem SŽDC OTH použito řešení odchylné.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
73
Díl XII, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 10 Nová formulace: „Maximální traťová rychlost na mostech se stávajícím přímým uložením koleje (upevnění na ocelových konstrukcích dle vzorového listu staveb železničního spodku č. 212) nebo TN 738 a na mostech s mostnicemi nebo podélnými dřevy a prvkovou mostovkou je omezena hodnotou 120 km/h.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
74
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“
Článek 13 Nová formulace: „Na mostních objektech s průběžnou BK nesmějí být kolejnice o nižší hmotnosti na běžný metr než v přilehlých úsecích tratě. Toto platí, i pokud jsou kolejnice s vyšší hmotností pouze z jedné strany mostu.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
75
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“
Článek 19 Nová formulace: „Na ocelových mostních konstrukcích se stávajícím přímým uložením koleje, tj. … Nově se kolejnice upevňují způsobem zajišťujícím požadovanou pružnost koleje – viz díl VII tohoto předpisu (v těchto případech musí přechodová oblast mostu splňovat požadavky předpisu SŽDC S4, příloha 24 a SŽDC S9).“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
76
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“
Článek 20 Obdobná - nová formulace: „Na betonových mostních nebo spřažených ocelobetonových konstrukcích se stávajícím … Nově se kolejnice upevňují způsobem zajišťujícím požadovanou pružnost koleje – viz díl VII tohoto předpisu (v těchto případech musí přechodová oblast mostu splňovat požadavky předpisu SŽDC S4, příloha 24 a SŽDC S9).“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
77
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“
Článek 27 Nová formulace: „Ve výbězích pojistných úhelníků je nutno použít dřevěné pražce. V odůvodněných případech lze použít jiné druhy pražců umožňující upevnění pojistných úhelníků.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
78
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ (kolejové lože)
Článek 37 „Dle ČSN je výška obrysu ... Při rekonstrukci, optimalizaci nebo modernizaci železničního svršku na stávajících mostních objektech, kdy nedochází k přestavbě mostní konstrukce, může být v odůvodněných případech výška kolejového lože min. 300 mm mezi ložnou plochou pražce a povrchem systému vodotěsné izolace (povrch ochranného krytu systému vodotěsné izolace, povrch spádové odvodňovací vrstvy nebo povrch antivibrační rohože). Toto řešení musí být odsouhlaseno pověřeným zástupcem OTH v průběhu projednávání dokumentace stavby.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
79
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ (kolejové lože)
Článek 38 „U nových mostních konstrukcí musí být mezi obrysem nutného kolejového lože a povrchem systému vodotěsné izolace dna žlabu kolejového lože (viz čl. 37 tohoto Dílu předpisu) v rozhodujícím místě rezerva 40 mm. Při rekonstrukci, optimalizaci nebo modernizaci železničního svršku na stávajících mostních objektech, kdy nedochází k přestavbě mostní konstrukce, nemusí být v odůvodněných případech rezerva zřízena. Toto řešení musí být odsouhlaseno pověřeným zástupcem OTH v průběhu projednávání dokumentace stavby.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
80
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ (kolejové lože)
Článek 39 Doplnění znění: „… V odůvodněných případech lze na regionálních dráhách v kolejích 5. a 6. řádu se souhlasem OTH snížit šířku obrysu nutného kolejového lože až na mm od osy koleje, Je-li kolej ve směrovém oblouku (bez ohledu na velikost převýšení koleje), šířka obrysu nutného kolejového lože zůstává stejná jako v přilehlých úsecích koleje.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
81
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ (kolejové lože)
Článek 40 Doplnění znění: „U nových mostních konstrukcí musí být mezi obrysem nutného kolejového lože a povrchem ... Při rekonstrukci, optimalizaci nebo modernizaci železničního svršku na stávajících mostních objektech, kdy nedochází k přestavbě mostní konstrukce, nemusí být v odůvodněných případech rezerva zřízena. Toto řešení musí být odsouhlaseno pověřeným zástupcem OTH v průběhu projednávání dokumentace stavby.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
82
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ (kolejové lože)
Článek 45 Doplnění znění: „… Od horní hrany čela pražce kolejové lože k římse stoupá nebo je vodorovné.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
83
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ G
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ G. PRŮBĚŽNÁ BEZSTYKOVÁ KOLEJ NA … Zaveden pojem průběžná BK Zdůvodnění – pokud není BK průběžná, je přerušená, nejedná se o BK. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
84
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ H
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ H. ÚPRAVY KOLEJE NA MOSTNÍCH OBJEKTECH VE STYKOVANÉ KOLEJI A NA NICHŽ NELZE ZŘÍDIT PRŮBĚŽNOU BEZSTYKOVOU KOLEJ Sjednocení vzdáleností styků a KDZ na 2,5 až 8,0 m od líce závěrné zídky směrem do tratě čl. 69 až 73 Článek 69, 70 „… Při přerušení bezstykové koleje se místo styků vloží KMDZ.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
85
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ H
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ H. ÚPRAVY KOLEJE NA MOSTNÍCH OBJEKTECH VE STYKOVANÉ KOLEJI A NA NICHŽ NELZE ZŘÍDIT PRŮBĚŽNOU BEZSTYKOVOU KOLEJ Článek 73 „Umístění kolejnicových styků a KDZ pro stykovanou kolej je znázorněno v tab. 2. Umístění KDZ pro případy přerušené BK je znázorněno v obr. 1a.“ Článek 74 a 78 Je formulován požadavek na to, „aby byl umožněn kontrolovaný podélný pohyb kolejnice.“ mezi dilatujícím koncem mostu a pohyblivou kolejnicí KDZ. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
86
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ H
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ H. ÚPRAVY KOLEJE NA MOSTNÍCH OBJEKTECH VE STYKOVANÉ KOLEJI A NA NICHŽ NELZE ZŘÍDIT PRŮBĚŽNOU BEZSTYKOVOU KOLEJ Článek 75 „… a konec BK alespoň jedno kolejové pole délky nejméně 15 m při pružném upevnění na pražcích s výrobní hmotností 270 kg a více nebo 20,00 m v ostatních případech.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
87
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ I
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ I. POJISTNÉ ÚHELNÍKY NA MOSTECH Článek 84 „Na mostech s kolejovým ložem se PÚ zpravidla nezřizují.“ Článek 89 (doplnění) „… směrem k mostnici, popř. se souhlasem OTH i jiné úhelníky podobných parametrů. …“ Článek 90 (doplnění) „… Jiné úhelníky podobných parametrů lze použít pouze se souhlasem OTH.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
88
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ I
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ I. POJISTNÉ ÚHELNÍKY NA MOSTECH Článek 93 „Pojistné úhelníky se k mostnicím a dřevěným pražcům připevňují ….“ Doplněno: „Při použití jiných druhů pražců ve výbězích pojistných úhelníků se jejich připevnění řeší individuálně, ale vždy tak, aby byla zajištěna jejich držebnost v obdobné míře jako u připevnění k mostnici nebo dřevěnému pražci.“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
89
Díl XII, kapitola II „Nový železniční svršek“ F. POJISTNÉ ÚHELNÍKY
Článek 118 (nové znění) „Ukončení pojistných úhelníků prodloužených od líce závěrné zdi se standardně provádí dle Obr. 5 – 8. Úprava ukončení pojistných úhelníků s dřevěným klínem je uvedena ve vzorovém listu staveb železničního spodku č. 301/2. …“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
90
Díl XII, „Tab. 1 Největší přípustné dilatující délky ...”
Nové komentáře: „Tab.1 platí pro zřízení BK ve směrových obloucích R ≥ 400 m.“ – návrat ke směrovým poměrům pro BK při vzniku tabulky, musí být tedy splněn následující bod: „Případy neuvedené v tab. 1 musí být projednány a odsouhlaseny s OTH.“ – nové konstrukce (např. směrové poloměry R < 400 m, upevnění kolejnic systémem DFF300 apod.) Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
91
Díl XII, „Tab. 2 Umístění kolejnicových styků a KDZ
Díl XII, „Tab. 2 Umístění kolejnicových styků a KDZ ve stykované koleji” Sjednocení vzdáleností na 2,5 až 8,0 m (!) Nové komentáře: „1) Větší délka se souhlasem OTH“ pro mosty Lt ≤ 30 m, „2) Se souhlasem vedoucího správce trati lze použít při přerušení bezstykové koleje na straně pohyblivých ložisek při současném splnění čl. 75“ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
92
Díl XII, „Obr. 1 Uspořádání kolejového lože ve žlabu”
Úpravy minimálních rozměrů šířky nutného profilu KL a rezervy od případných průchozích chrániček, žlabů … Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
93
Díl XII, „Obr. 1a Umístění kolejnicových dilatačních zařízení na mostních objektech s konstrukcemi s ložisky při přerušení bezstykové koleje” Přehledná dispozice KDZ vzhledem k mostní konstrukci s ložisky. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
94
SŽDC S3 Díl XIII „Úprava železničního svršku pro speciální zařízení dopravní cesty“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
95
Díl XIII Úprava železničního svršku pro speciální zařízení dopravní cesty
Článek 21 Doplněny požadavky na výškové odchylky temene kolejnicového pásu pro hydraulickou a pružinohydraulickou brzdu. Článek 27 Přeformulován tak, aby byl zřejmý požadavek na minimální rychlost pojíždění indikátorů pro diagnostiku závad jedoucích vozidel 50 km/h. Článek 29 Zrušeno omezení pro rozchod koleje v oblasti indikátorů upřesněna oblast omezení vzájemné výškové polohy kolejnicových pásů. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
96
Díl XIII Úprava železničního svršku pro speciální zařízení dopravní cesty
Nově doplněn článek 31 Stanovuje, že veškeré omezení pro železniční svršek v oblasti, kde je provozována diagnostika závad jedoucích vozidel, platí i pro nově vkládanou diagnostiku. Nově doplněn článek 34 Stanovuje omezení pro umístění kolejnicových mazníků. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
97
SŽDC S3 Díl XIV „Propojky, lanová propojení, …“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
98
Díl XIV, kapitola I „Úvodní ustanovení“
Článek 4 V článku byl změněn odkaz z OAE na OAE (=O14) a O24 ve větě týkající se schvalování technických podmínek pro užívání elektrických zařízení v provozu železničních drah ČR. Články 6 a 7 Články 6 a 7 byly vypuštěny. Článek 9 Do článku byl v odstavci a) doplněn odkaz na obrázek 11, nově vložený do dílu XIV. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
99
Díl XIV, kapitola II „Zásady konstrukce koleje“
Článek 13 Do článku v odstavci c) doplněno znění „ … určených dokumentací … “, Odstavec d) byl přeformulován, nové znění: „zpětné kabely napájecí stanice vodivě připojeny ke kolejnicím pro vedení zpětných proudů,“. Článek 21 Článek 21 byl vypuštěn. Článek 25 Formální změny v odstavcích a), b) a d) byl změněn odkaz z OAE na O24. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
100
Díl XIV, kapitola II „Zásady konstrukce koleje“
Článek 26 V článku byl změněn odkaz z OAE na O24, Odstavec týkající se zjišťování hodnoty elektrického odporu u kolejových polí s dřevěnými pražci byl přeformulován. Nově: „… . U kolejových polí se dřevěnými pražci se zjišťuje po jednotlivých kolejových polích před zaštěrkováním. Přitom musí být zachovány dilatační spáry a …“. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
101
Díl XIV, kapitola III „Izolované styky kolejnic“
Článek 42 Článek byl upraven: „Zřízení LIS v nových výhybkách musí být přednostně uplatněno u výrobce výhybek. V nových výhybkách a ve výhybkách v záruční době je možno zřizovat A-LIS pouze se souhlasem ředitele OTH.“, Zdůvodnění – dosud zřizované LIS v nových výhybkách jednoduchých jsou od výrobce výhybek ve středové části, V križovatkových výhybkách jsou standardně A-LIS kolísavé kvality a následně jsou podávány v mnoha případech reklamace. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
102
Díl XIV, kapitola III „Izolované styky kolejnic“
Článek 42 (pokračování) Je snaha izolované styky vymístit z křižovatkových výhybek Navíc … článek 40 definuje: „Výjimečně mohou být A-LIS zřízeny v kolejnicovém styku podle čl. 44“. Článek 40 doplňuje: „Pro dovolenou rychlost 60 km/h a menší směl být zřízen A-LIS i v kolejnicovém styku na začátku nebo na konci výhybky (nikdy v kolejnicovém styku kolejnic střední části výhybky s výměnovou nebo srdcovkovou částí výhybky), Zřizováním A-LIS ve stycích křižovatkových výhybek docházelo k porušování předpisových ustanovení (o výjimku nebylo dosud žádáno). Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
103
Díl XIV, kapitola III „Izolované styky kolejnic“
Článek 42 (pokračování) Příklad podmínek k souhlasu ředitele OTH pro A-LIS objednání správné délky dílů do výhybky, vzhledem k užší spáře pro izolační vložku A-LIS, úprava drsnosti ploch stojiny kolejnice tryskáním u výrobce výhybky a ochrana otřískaných míst před korozí, A-LIS musí být zhotoven do 7 kalendářních dnů po pokládce výhybky a před jejím svařením, dodržení technologických časů a teplotních podmínek, zákaz pojíždění A-LIS do zatuhnutí lepu, prokazatelná kontrola momentu dotažení matic po 24h, případné další specifikace. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
104
Díl XIV, kapitola III „Izolované styky kolejnic“
Článek 43 Doplněno znění, upřesňující přednostní použití 6tiděrových LISů s teplně upravenou hlavou v kolejích 1. až 4. řádu a v kolejích s rychlostí 100 km/h a vyšší, Dále doplněno „Čtyřděrové LIS mohou být použity pouze se souhlasem vedoucího správce trati. “ Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
105
Díl XIV, kapitola III „Izolované styky kolejnic“
Článek 44 Článek byl upraven tak, že A-LIS v koleji s rychlostí 60 km/h a menší smí být zřízen pouze jako opravný prvek i v kolejnicovém styku na začátku nebo konci výhybky. Článek 46 V článku bylo doplněno znění, A-LIS se ve stykované koleji připouští pouze jako oprava LIS-u. Článek 49 V článku byla upravena vodorovná odchylka směru na hodnotu ± 0,2 mm (původní byla +0,2 mm ve smyslu zvětšení rozchodu koleje). Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
106
Díl XIV, kapitola V „Ukolejňování konstrukcí na elektrizovaných tratích“
Články 55 a 56 Pojem jakost byl nahrazen kvalitou (formální úprava). Článek 72 V článku byla upravena věta týkající se ukolejňování formulací: „Zásady pro ukolejňování jsou stanoveny normami.“ Nově vložen: „Obr. 11 Příklad „Koordinačního schéma ukolejnění a trakčního propojení“. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
107
SŽDC S3 Díl XV „Vyzískaný materiál železničního svršku“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
108
Díl XV, tabulky Tabulka 6 V poznámce pod tabulkou bylo upraveno znění ohledně dvojitých pružných kroužků s výrobou před rokem a upravena hodnota minimálního poloměru oblouku s možností výzisku svěrek Skl 12. Pokud jsou na vyzískaných pražcích namontované dvojité pružné kroužky s rokem výroby před rokem 1995, pak se nově nemusí z upevnění vyjmout a vyřadit, ale při jejich funkčnosti se mohou na pražcích ponechat (tato znění se týká dvojitých pružných kroužků v upevnění podkladnic k pražcům). Svěrky Skl 12 se zařadí jako materiál nepoužitelný k původnímu účelu, pokud byly vloženy v obloucích o poloměru menším než 500 m. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
109
SŽDC S3 Díl XVI „Doplňující technické podmínky pro geometrické a prostorové uspořádání kolejí“
Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
110
Díl XVI Doplňující technické podmínky pro geometrické a prostorové uspořádání kolejí
Zohledněna novelizace ČSN :2019 Ve vztahu k PPT upřesnění podmínek pro: osové vzdálenosti kolejí, použití jednotlivých typů průjezdných průřezů, podmínek pro VSMP. Doplnění tolerancí pro: nová nástupiště výšky 380 mm nad TK, rampy, nízké protihlukové clony. (způsob určování odchylek je shodný s nástupišti výšky 550 mm nad TK) Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
111
Díl XVI Doplňující technické podmínky pro geometrické a prostorové uspořádání kolejí
Upřesnění využívání výhybkových konstrukcí: Jednoduché výhybky V > 160 km/h nepřerušená pojížděná hrana, V > 120 km/h min 1:12-500, Rozvětvení hlavních kolejí – přísnější limit pro náhlou změnu nedostatku převýšení – vede k použití štíhlejších typů než je běžné, Doplněny zásady pro jednoduché výhybky s PHS, Doplněny zásady pro min. vzdálenosti výhybek a konstrukcí přejezdů. Křižovatkové výhybky Nově se nevkládají do hlavních kolejí, ve stísněných poměrech pouze na základě schválení OTH, a to za podmínky konstrukce s nepřerušenou pojížděnou hranou, DKS Možno pouze se souhlasem OTH v případě rekonstrukcí zhlaví, kde jsou DKS ve stávajícím stavu použity, Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
112
Díl XVI Doplňující technické podmínky pro geometrické a prostorové uspořádání kolejí
Kolejnice 49 E1 je možno se souhlasem OTH navrhnout v úsecích s rychlostí do 160 km/h za podmínky řádu a rychlostního profilu V150, Kolejnice 49 E1 je možno využít pro I > 130 mm pouze pro vozidla do 18 t/náprava. Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
113
Děkuji za pozornost Změna číslo 3 předpisu SŽDC S3
Ing. Jan Čihák a kolektiv oddělení železničního svršku © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, Praha 1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.