Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Program rozvoje venkova

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Program rozvoje venkova"— Transkript prezentace:

1 Program rozvoje venkova 2014 - 2020
Zadávání zakázek od 6. kola příjmu žádostí o dotaci (Příručka pro zadávání veřejných zakázek PRV 4. verze) Platnost: dnem podpisu ministra pro operace a a dnem účinku aktualizovaných pravidel

2 Analýza finančních oprav 1. – 3. kolo příjmu PRV
POČET ZAKÁZEK POČET ZAKÁZEK S FINANČNÍ OPRAVOU % ZAKÁZEK S FINANČNÍ OPRAVOU POČET ZAKÁZEK Z UKONČENÝCH ŽÁDOSTÍ % UKONČENÝCH ZAKÁZEK ZE ZAKÁZEK S FINANČNÍ OPRAVOU 1 2 608 129 4,9% 15 11,6% 2 1 453 69 4,7% 8 3 2 585 131 5,1% 21 16,0% CELKEM 6 646 329 5,0% 44 13,4%

3 Nejčastěji udělované finanční opravy
Mezi prvních 6 nejčastějších finančních oprav patří: 3. Nedodržení minimální délky lhůty pro podání nabídek (119x) 23. Jiné porušení výše neuvedené (105x) 9. Diskriminační vymezení předmětu zakázky (34x) 13. Netransparentní posouzení a/nebo hodnocení nabídek (32x) 10. Nedostatečné vymezení předmětu zakázky (24x) 11. Změna kval. požadavků po otevření nabídek (23x) Fop č. 3 – nejvíce jeden den (2%), byly ale udělovány i sazby 5, 10, 25 a v jednom případě i 100 %. Fop č. 9 – předmět zakázky je v zadávacích podmínkách vymezen příliš konkrétně. V rámci položkového rozpočtu je obsažen konkrétní typ výrobku…….. Fop č. 13 – Protokol o posouzení a hodnocení nabídek neobsahuje náležitosti z Příručky např. výzvu k doplnění/ objasnění nabídek. Nebo nesedí datumy – např. otevírání obálek dle ZD Posouzení a hodnocení proběhlo Nesplnění zadávacích podmínek – např. nabízený stroj není v souladu s technickými parametry, přesto vyhrál. Fop č. 10 – Předmět zakázky je v zadávacích podmínkách vymezen nedostatečně, tak že zadávací podmínky neobsahují veškeré informace podstatné pro zpracování nabídky. Technická specifikace stroje je příliš obecná či chybí úplně. Není předložen žádný slepý položkový rozpočet, jen výkresová dokumentace atp. Fop č. 11 – Nedodání některých kvalifikací vůbec či dodání jen některých nebo neúplných. „Staré” výpisy z rejstříků oproti požadavku v ZD, nedoložen výpis prokazující příslušné živnostenské oprávnění, nedostatečné reference atp.... a účastník nebyl vyzván k doplnění či opravě.

4 Finanční oprava č. 23 Důvody 1 smlouva rozdílná od VŘ 2
dodavatel je zároveň subdodavatel 3 propojení dodavatelů 4 sloučení zakázek 5 diskriminační podmínky řízení 6 Žadatel nedodal 3 nabídky 7 neúplné nabídky 8 nebyla vybrána nejnižší cena, ovlivnění řízení 9 zadávací podmínky/dokumentace Smlouva není v souladu s podmínkami z VŘ a vybranou nabídkou. Např.: jiné termíny realizace, neobsahuje všechna hodnocená kritéria, platební podmínky (např. ustanovení o zálohách) atp. 9. Povinné náležitosti dle kap Příručky. Nejasné stanovení podmínek v ZD. Zadavatel uzavřel smlouvu s uchazečem, který měl být vyřazen např. kvůli překročení maximálně přípustné nabídkové ceny

5 Stručný přehled limitů
zadavatel zakázky mimo režim Příručky pro zadávání zakázek zakázka malé hodnoty zakázka vyšší hodnoty méně než ,- (bez DPH) nejméně ,- (bez DPH) nedosahuje podlimitní VZ podlimitní VZ nadlimitní VZ veřejný Cenový marketing Příručka ZZVZ dotovaný méně než ,- (bez DPH) nejméně ,- (bez DPH) není zadavatel podle ZZVZ

6 Příručka - Přehled nejdůležitějších změn v Příručce
V případě zakázky vyšší hodnoty je povinnost uvést informaci, že otevírání nabídek se mohou zúčastnit účastníci, kteří podali nabídku ve lhůtě pro podání nabídek

7 Příručka – předmět zakázky, stavební práce
Do zakázek na stavební práce by se neměly neodůvodněně zahrnovat technologie či stroje (dodávky), které nejsou nijak nutné ke zhotovení/rekonstrukci dané stavby, nejsou do ní nijak zabudovány či s ní jinak pevně spojeny*. *Je třeba, aby zadavatel posoudil, zda je konkrétní komponent spjat s dílem takovým způsobem, že jeho případnou demontáží by dílo přestalo plnit zamýšlenou funkci. Výklad: Jedná se o možnost ovlivnit výběr nabídky. Podstata slovního obratu „Střet zájmů“ směřuje k situaci – „já (či společnost v mém zájmu) zakázku vyhraji a před tím jsem to nějak ovlivnil“. Povinnost předcházet střetu zájmů (tedy postupovat tak, aby k nim nedocházelo) je obecné povahy a nelze ji považovat za splněnou pouhým získáním čestných prohlášení od členů komise, osob zastupujících zadavatele či přizvaných odborníků. Zadavatel by se měl snažit bránit vzniku situací, které mohou střet zájmů vytvořit. V případě zakázek na stavební práce tak například bude zjevně nevhodné, aby se členem komise stala osoba, která je v pracovním nebo jiném poměru u dodavatele, který se může zakázky reálně účastnit. Pokud zadavatel v průběhu zadávacího řízení zjistí jakékoliv indicie nasvědčující tomu, že dochází ke střetu zájmu, je povinen přijmout opatření k nápravě = zakročí a zamezí osobám, u kterých střet zájmu zjistil, účastnit se dalšího průběhu zadávacího řízení. Pokud zjistil, že již uvedené opatření není možné, neboť již došlo ke zvýhodnění určitého dodavatele (např. tím, že tento dodavatel dostal určité informace, které nebyly přístupné ostatním účastníkům řízení, nebo že je dostal v předstihu), pak dodavatele, který byl zvýhodněn, vyloučí (či zruší výběrové řízení).

8 Příručka - Zadávací podmínky
Součástí oznámení o zahájení výběrového řízení / výzvy k podání nabídky musí být základní informace o zakázce a výběrovém řízení. Oznámení musí přímo či nepřímo obsahovat alespoň tyto údaje: a) Identifikační údaje zadavatele ; b) Název zakázky; c) Druh zakázky (dodávky, služby nebo stavební práce); d) Lhůta a místo pro podání nabídky; e) Předmět zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky; f) Pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují i) kritéria hodnocení, ii) metodu vyhodnocení nabídek v jednotlivých kritériích a iii) váhu nebo jiný matematický vztah mezi kritérii;

9 Příručka - Zadávací podmínky
g) Způsob jednání s účastníky, pokud hodlá zadavatel s účastníky jednat h) Podmínky a požadavky na zpracování nabídky, jaké údaje týkající se předmětu zakázky a jeho realizace mají účastníci v nabídkách uvést, aby mohl zadavatel posoudit soulad nabídky se zadávacími podmínkami,; i) Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny; j) Doba a místo plnění zakázky; k) Požadavky na varianty nabídek, pokud je zadavatel připouští; l) Pravidla pro vysvětlení zadávacích podmínek

10 Příručka - Zákaz značkové specifikace
Není-li to odůvodněno předmětem zakázky, zadavatel nesmí zvýhodnit nebo znevýhodnit určité dodavatele nebo výrobky tím, že technické podmínky v rámci zadávacích podmínek stanoví prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu na a) určité dodavatele nebo výrobky, nebo b) patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochranné známky nebo označení původu

11 Příručky - Lhůta pro podání nabídek
Lhůtu pro podání nabídek stanoví zadavatel vždy s ohledem na předmět zakázky v oznámení výběrového řízení stanovením konce lhůty pro podání nabídek. Lhůta stanovená podle této Příručky počíná dnem uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení podle odst a nebo odesláním výzvy k podání nabídky podle odst Lhůta se počítá v celých kalendářních dnech (nikoliv v hodinách), začíná se tak počítat až dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek a pro její splnění musí uplynout celkový počet kalendářních dnů dle odst

12 Příručky - Lhůta pro podání nabídek
Lhůta pro podání nabídek nesmí být: a) u zakázek malého rozsahu kratší než 10 kalendářních dnů, b) u zakázek vyšší hodnoty kratší než 15 kalendářních dnů a kratší než 30 kalendářních dnů v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní sektorové veřejné zakázky podle nařízení vlády č. 172/2016 Sb.

13 Příručka - Vysvětlení zadávacích podmínek
Vysvětlení zadávacích podmínek Písemná žádost musí být zadavateli doručena nejpozději 4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Zadavatel odešle vysvětlení zadávacích podmínek, případně související dokumenty, nejpozději do 2 pracovních dnů po doručení žádosti.

14 Změna smlouvy Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu závazku ze smlouvy, kterou uzavřel na plnění zakázky (odst Příručky) Za podstatnou se považuje taková změna, která by: a) umožnila účast jiných dodavatelů nebo by mohla ovlivnit výběr dodavatele v původním výběrovém řízení, pokud by zadávací podmínky původního výběrového řízení odpovídaly této změně, b) měnila ekonomickou rovnováhu závazku ze smlouvy ve prospěch vybraného dodavatele, c) vedla k významnému rozšíření rozsahu plnění veřejné zakázky.

15 Děkuji za pozornost Ing. Jaromír Vodička


Stáhnout ppt "Program rozvoje venkova"

Podobné prezentace


Reklamy Google