Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
2
Proč znalostní ekonomika ?
silná konkurence post krizový vývoj efektivní výroba a prodej
3
tzv. „Strategické trendy“
60-ies 70-ies 80-ies 90-ies 00-ies výkonnost výkonnost + kvalita výkonnost + kvalita flexibilita výkonnost + kvalita flexibilita inovativnost výkonnost + kvalita flexibilita inovativnost interaktivita Zdroj Dr. Krátký, VŠEM
4
Nejde o povinnost pouze personálního oddělení
Typy práce s lidmi Nejde o povinnost pouze personálního oddělení závisí na podniku, kultuře, top managementu… lidský kapitál + společenský kapitál + organizační kapitál personální administrativa personální řízení řízení lidských zdrojů řízení intelektuálního kapitálu
5
Rozhodování Komunikace Lidský Z D R O J E C Í L E faktor Kontrola
Plánování Organizování a vedení Kontrola Rozhodování Komunikace Lidský faktor Z D R O J E C Í L E
6
Role personálního útvaru
B C D Role personálního útvaru Zdroj: upraveno podle ULRICH Dave, Mistrovské řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, s. 45. ISBN
7
Management znalostí získat tvořit sdílet používat ZNALOSTI
8
Znalostní pracovník Jak hodnotit znalostní pracovníky?
charakter vykonávané práce charakter tacitních znalostí osobnost Jak hodnotit znalostní pracovníky?
9
Znalost je informace, kterou umím využívat.
explicitní znalosti tacitní znalosti implicitní znalosti Znalost je informace, kterou umím využívat.
10
Vývoj kompetence neuvědoměle nekompetentní uvědoměle nekompetentní
uvědoměle kompetentní neuvědoměle kompetentní výkon I II + III IV
11
Kompetence odborné znalosti dovednosti postoje
osobní (morální) vlastnosti ale existuje také množství jiných modelů Reálná úroveň zvládnutí úkolů spojených s pracovním zařazením (Bedrnová, 2007)
12
Celostní řešení problémů
nesprávné věci nesprávně správně nesprávně správné věci správně
13
Lidské zdroje v organizaci
nutný celostní přístup neřešit nejprve detaily, ale podívat se nejprve na cíl. lidé nejsou stroje nutnost komunikovat.
14
Efektivita řízení intelektuálního kapitálu
náklady výnosy ?!
15
Efektivita řízení intelektuálního kapitálu
Ballanced Scorecard zákazníci, inovace a učení, interní procesy, finanční pohled Model EFQM (European Foundation for Quality Manag.)
16
Národní specifika přístupu k řízení
český přístup dodatečná modifikace pravidel, svalování chyb na ostatní nebo na smůlu, snaha rozhodovat bez odpovědnosti, důvěra v napsané, nižší sebevědomí, vnímání problému, ne řešení…
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.