Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLubomír Švec
1
Infrastruktura vedoucí k přechodu do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života (86) průběžná výzva
2
Centrum pro regionální rozvoj ČR
Poskytuje konzultační servis k vyhlášené výzvě tým specialistů pro oblast vzdělávání v každém kraji: = konzultujte připravované projektové záměry Provádí hodnocení výzvy Administruje projekty v realizaci i ve fázi udržitelnosti každému projektu je přidělen manažer projektu
3
1 Hodnocení a výběr projektů
4
Hodnocení a výběr projektů
probíhá průběžně dle data a času registrace žádosti o podporu skládá se ze dvou částí: kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí ex-ante analýza rizik (popř. ex-ante kontrola) 86. výzva obsahuje: 3 formální kritéria 10 obecných kritérií přijatelnosti (průřezová IROP) 15 specifických kr. přijatelnosti (věcná podstata proj.) kritéria nenapravitelná + napravitelná, dvě výzvy k doplnění (5 PD+)
5
Kritéria formálních náležitostí
Žádost o podporu je podána v předepsané formě * délka etap, harmonogram, klíčové aktivity, soulad příloh… Žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele * statutár, nebo na základě plné moci/usnesení z jednání zastupitelstva/rady Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě.
6
Povinné přílohy žádosti o podporu
Plná moc – vzor: příloha č. 11 Obecných pravidel Zadávací a výběrová řízení – pouze uzavřená smlouva na plnění zakázky, je-li relevantní. Postup pro práci s modulem Veřejné zakázky – příloha č. 35 Obecných pravidel Právní subjektivita – dle typu žadatele – nedokládají: kraje a jimi zřiz. organizace, obce a jimi zřiz. organizace, OSS, PO OSS; NNO doloží zakladatelskou smlouvu, zakl. či zřiz. listinu nebo jiný dokument o založení, stanovy organizace, jsou-li vytvořeny; soukromoprávní subjekty (s.r.o. atp.) doloží výpis z OR nebo z ŽR (živnost č. 72). Studie proveditelnosti – dle přílohy č. 3 Specifických pravidel Právní vztah k majetku (výpis z KN, nájemní SML, SML o výpůjčce, SML o právu stavby, SML o SML budoucí kupní či jiný právní úkon) Územní rozhodnutí, nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení – pokud projekt vyžaduje, tak vždy s nabytím právní moci nejpozději ke dnu podání žádosti o podporu
7
Povinné přílohy žádosti o podporu
Žádost o st. pov., nebo ohlášení, případně stav. pov. nebo souhlas s provedením ohlášeného st. záměru nebo veřejnoprávní sml. nahrazující st. povolení = je možná pouze žádost o st. povolení, ohlášení, návrh veřejnoprávní smlouvy nahrazující stavební povolení nebo oznámení stavebního záměru = pokud ž. postupuje ve sloučeném územním a stavebním řízení, nebo zamýšlí veřejnoprávní smlouvu, kt. současně nahrazuje územní rozhodnutí a st. povolení = > musí doložit sloučené územní rozh. a st. pov. s nabytím právní moci (nemusí být k datu podání žádosti, ale při výzvě k doplnění), nebo musí doložit účinnou veřejnoprávní smlouvu nahrazující územní rozhodnutí a st. povolení (nemusí být k datu podání žádosti, ale při výzvě k doplnění)
8
Povinné přílohy žádosti o podporu
Projektová dokumentace – v podrobnosti pro vydání st. pov., v podrobnosti pro ohlášení, pokud je již vypracována PD pro provedení stavby – dokládá ji Položkový rozpočet stavby – dle míry připravenosti projektu: buď zjednodušený rozpočet členění na stavební objekty nebo funkční celky (str. 15 Specifických pravidel), nebo stavební rozpočet, kt. detailem a strukturou odpovídá příslušnému stupni PD Výpis z Rejstříku škol a školských zařízení – za všechny školy dotčené projektem Výpočet jiných peněžních příjmů – předpokládá-li je v období realizace projektu Zřizovací či zakládací listina školy či ŠPZ – s označením pasáže § 16 odst. 9, je-li relevantní
9
Povinné přílohy žádosti o podporu
Čestné prohlášení o skutečném majiteli – mimo veřejnoprávní právnické osoby, vzor = příloha č. 30 Obecných pravidel
10
Obecná kritéria přijatelnosti
Projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy. Projekt je v souladu s podmínkami výzvy * bude mj. ověřováno, zda se nepodporuje pobytová služba podle z č. 108/2006 Sb., o soc. službách, příp. pobytová služba podle z. č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí = např. zda se nepodporuje chráněná dílna, dům na půl cesty atp. Žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu. Projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů, pokud jsou stanoveny. Projekt respektuje limity způsobilých výdajů, pokud jsou stanoveny. Výsledky projektu jsou udržitelné. Projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen). Potřebnost realizace projektu je odůvodněná. Projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory. Statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný.
11
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt je zaměřen na školu samostatně zřízenou pro žáky se zdravotním postižením podle § 16 odstavce 9, nebo podle § 48 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. ANO - Projekt je zaměřen na školu samostatně zřízenou pro žáky se zdravotním postižením podle § 16 odstavce 9, nebo podle § 48 zákona č. 561/2004 Sb.. ve znění pozdějších předpisů. NE - Projekt není zaměřen na školu samostatně zřízenou pro žáky se zdravotním postižením podle § 16 odstavce 9, nebo podle § 48 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. NERELEVANTNÍ - Projekt je zaměřen na školské poradenské zařízení (ŠPZ), tedy pedagogicko-psychologickou poradnu (PPP) anebo speciálně pedagogické centrum (SPC) podle § 116 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
12
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt je zaměřen na školské poradenské zařízení (ŠPZ), tedy pedagogicko-psychologickou poradnu (PPP) anebo speciálně pedagogické centrum (SPC) podle § 116 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. ANO - Projekt je zaměřen na školské poradenské zařízení, tedy pedagogicko-psychologickou poradnu (PPP) anebo speciálně pedagogické centrum podle § 116 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. NE - Projekt není zaměřen na školské poradenské zařízení, tedy pedagogicko-psychologickou poradnu anebo speciálně pedagogické centrum podle § 116 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů. NERELEVANTNÍ - Projekt je zaměřen na školu samostatně zřízenou pro žáky se zdravotním postižením podle § 16 odstavce 9, nebo podle § 48 zákona č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
13
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt není realizován ve škole či školském zařízení zřízeném při zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy ani v budově diagnostického ústavu, výchovného ústavu ani dětském domově či dětském domově se školou. ANO - Projekt není realizován ve škole či školském zařízení zřízeném při zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Projekt není realizován v budově diagnostického ústavu, výchovného ústavu ani domově dětí. NE - Projekt je realizován ve škole či školském zařízení zřízeném při zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy, nebo projekt je realizován v budově diagnostického ústavu, výchovného ústavu nebo domově dětí.
14
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt je v souladu s Krajským akčním plánem vzdělávání (KAP) a je uveden v Rámci pro podporu infrastruktury, v seznamu investičních priorit KAP pro opatření vedoucí k sociální inkluzi. ANO - Projekt je v souladu s Krajským akčním plánem vzdělávání (KAP) a je uveden v seznamu investičních priorit KAP pro opatření vedoucí k sociální inkluzi. NE - Projekt není v souladu s Krajským akčním plánem vzdělávání (KAP) či není uveden v seznamu investičních priorit pro opatření vedoucí k sociální inkluzi.
15
Specifická kritéria přijatelnosti
Podpořená infrastruktura bude sloužit ve výuce či poradenství k aktivizačním či tranzitním opatřením vedoucím ke zvýšení kvality vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s cílem umožnit přestup do běžných škol hlavního vzdělávacího proudu, přípravu na nezávislý způsob života a zapojení do společnosti. ANO - Podpořená infrastruktura bude sloužit ve výuce či poradenství k aktivizačním či tranzitním opatřením vedoucím ke zvýšení kvality vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, čímž bude umožněn přestup do běžných škol hlavního vzdělávacího proudu, příprava na nezávislý způsob života a zapojení do společnosti. NE - Podpořená infrastruktura nebude sloužit ve výuce či poradenství k aktivizačním či tranzitním opatřením vedoucím ke zvýšení kvality vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, čímž nebude umožněn přestup do běžných škol hlavního vzdělávacího proudu, příprava na nezávislý způsob života a zapojení do společnosti. zda žadatel popsal aktivizační a či tranzitní opatření dle osnovy studie proveditelnosti zda popsal, jak budou aktivizační a tranzitní opatření probíhat po celou dobu udržitelnosti zda popsal, jak projekt přispěje k začleňování žáků do škol hl. vzd. proudu a jejich přípravě na nezávislý způsob života + podmínky pro realizaci „Tréninkového bytu“; „Tréninkového pracoviště (dílny pro ergoterapii) pro tranzitní program
16
Specifická kritéria přijatelnosti
Kritéria pro využití výstupů projektu nejsou diskriminační pro žádnou skupinu uchazečů. ANO - Kritéria pro využití výstupů projektu nejsou diskriminační pro žádnou skupinu uchazečů. NE - Kritéria pro využití výstupů projektu jsou diskriminační pro určitou skupinu uchazečů. bude ověřováno, zda žadatel popsal kritéria pro příjem do školy/školského zařízení bude ověřováno, zda žadatel popsal nediskriminační přístup
17
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt není zaměřen na výstavbu (vznik) nové školy či školského zařízení. ANO - Projekt není zaměřen na výstavbu (vznik) nové školy či školského zařízení. NE - Projekt je zaměřen na výstavbu (vznik) nové školy či školského zařízení.
18
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost podpořeného zařízení. ANO - Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost podpořeného zařízení. NE - Projekt nezajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost podpořeného zařízení. NERELEVANTNÍ – Škola, školské zařízení je již bezbariérové nebo žadatel zajistí bezbariérovost z vlastních zdrojů. schodolez vs. bezbariérovost ano, lze ale z vlastník zdrojů / NZV projektu Indikátor nastavit v těchto případech jako max. nom. kapacitu podpořených učeben/pracovišť
19
Specifická kritéria přijatelnosti
Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. ANO - Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. NE - Žadatel nemá zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu.
20
Specifická kritéria přijatelnosti
Harmonogram realizace projektu je reálný a proveditelný. ANO - Navrhovaný harmonogram projektu je reálný a proveditelný. NE - Navrhovaný harmonogram projektu není reálný nebo proveditelný.
21
Specifická kritéria přijatelnosti
Výdaje na hlavní aktivity v rozpočtu projektu odpovídají tržním cenám. ANO - Výdaje na hlavní aktivity v rozpočtu projektu odpovídají tržním cenám. NE - Výdaje na hlavní aktivity v rozpočtu projektu neodpovídají tržním cenám.
22
Specifická kritéria přijatelnosti
Cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu. ANO - Cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu. NE - Cílové hodnoty indikátorů neodpovídají cílům projektu. Pokud bude bezbariérovost zajištěna schodolezem, bude indikátor vždy pouze jako max. nominální kapacita projektem dotčených učeben/pracovišť, nikoliv bezbariérovost celé školy/školského zařízení, resp. budovy (schodolez = NZV)
23
Specifická kritéria přijatelnosti
Projekt nebude financovat aktivity, na které je finanční nárok ze zákona. ANO – Projekt nefinancuje aktivity, na které je finanční nárok ze zákona. NE – Projekt financuje aktivity, na které je finanční nárok ze zákona. viz příloha č. 8 Specifických pravidel „Přehled výdajů dle vyhlášky č. 27/2016 Sb. (o vzděl. žáků se speciálními vzděl. potřebami a žáků nadaných) žadatel musí ve studii proveditelnosti (v souladu s osnovou) explicitně uvést, že žádné takové vybavení nepořizuje – pokud bude plynout z dokladů prokazujících stanovení cen do rozpočtu projektu – bude vyzván k odstranění v rámci FNaP
24
Specifická kritéria přijatelnosti
Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu. ANO – Z rozpočtu projektu je zřejmé, že minimálně 85 % způsobilých výdajů je zaměřeno na hlavní aktivity projektu. NE – Z rozpočtu není zřejmé, že minimálně 85 % způsobilých výdajů je zaměřeno na hlavní aktivity projektu.
25
Specifická kritéria přijatelnosti
V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně stanovené hodnoty ukazatelů. ANO - Projekt dosáhl min. hodnoty ukazatelů. NE - Projekt nedosáhl min. hodnoty ukazatelů. NERELEVANTNÍ – Nemusí se provádět.
26
Ex-ante analýza rizik ověřuje rizika v realizovatelnosti projektu včetně rizika nezpůsobilých výdajů, dvojího financování NZV u stavebních prací pouze max. na úrovni stavebních objektů, nikoliv jednotlivých položek stavebního rozpočtu projekty s vysokým rizikem – zahájena ex-ante kontrola
27
Děkuji vám za pozornost
Darina Škodová specialista pro SC 2.4 Územní odbor IROP pro Jihomoravský kraj Oddělení hodnocení Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mariánské náměstí 617/1 Brno tel.:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.