Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Just a Little Bit Faster … Být o něco rychlejší …

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Just a Little Bit Faster … Být o něco rychlejší …"— Transkript prezentace:

1 Just a Little Bit Faster … Být o něco rychlejší …
Petr Koutný John Cochrane - Flying a Little Bit Faster Paul MacCready - The MC Theory Helmut Reichmann - Cross Country Soaring Leonardo Brigliadori - Competing In Gliders – Winning With Your Mind Tadeusz Wala, František Kdér - Metodika výcviku na kluzácích (V-PL-5, V-PL-6) Sebastian Kawa - Sky Full of Heat Rev Just a Little Bit Faster ...

2 Just a Little Bit Faster ...
Cíl Vyšší rychlostí získat více času pro dokončení vašich letů na FAI odznak/do CPS/do OLC Na závodech získat místo 800 denních bodů 950, tzn. posunout se ze středu soutěžního pole do první pětky Mít z létání dobrý pocit Letět o něco rychleji ... Just a Little Bit Faster ...

3 Just a Little Bit Faster ...
Generace Epocha ustřeďování, od začátků plachtění do poloviny 50. let 20. století, největším cílem bylo co nejdéle vydržet ve vzduchu MacCreadyho epocha, 50. a 60. léta s cílem optimalizace rychlosti přeskoku a dokluzu Delfínová epocha, 70. léta, zaměřená na selekci stoupavých proudů, spojena s kompozitními materiály a novými profily kluzáků, využití vysokého plošného zatížení s pomocí vodní přítěže Epocha dlouhého klouzání (long glide), od 80. let do dneška, charakteristická využitím energetických pásů. Plně potvrzuje MC teorii. Více jak o matematický model jde o filozofii, která považuje za nevhodné z hlediska využití energie kvůli získávání výšky zastavit a kroužit, kde kroužení znamená let zpět. Znamená také, že není důležité pouze rychle stoupat, ale také se vyhýbat klesání Just a Little Bit Faster ...

4 Just a Little Bit Faster ...
Jak letět rychleji? Lítej hodně Na zemi přemýšlej, co budeš dělat ve vzduchu Ve vzduchu použij to, co jsi vymyslel na zemi lítej v pohodě – psychické rozpoložení a motivace jsou velmi důležité nauč se za letu dělat rozhodnutí, která ti na zemi přijdou jednoduchá a logická, ale za letu tak jednoduchá nejsou a hlavně na ně není čas tato rozhodnutí se postupně nauč provádět podvědomě Just a Little Bit Faster ...

5 Just a Little Bit Faster ...
Na čem pracovat Příprava před letem Odlet Kroužení Bezchybná navigace Kdy se zastavit, kdy letět dále Odbočení z kurzu: jak velké? Změna tempa: sleduj počasí Dokluz Psychologie: udržovat pozitivní přístup, ale umět se bát v pravý čas Denní strategie: kdy odletět, správně vyhodnoť počasí pro daný den Soutěžní strategie … a zase to kroužení … Just a Little Bit Faster ...

6 Pilot - pohoda na palubě
Je třeba: večer příliš nepopíjet být odpočatý jíst před letem pouze jídlo, které mi nezpůsobí žaludeční nebo střevní potíže být vhodně oblečený - ani zima, ani teplo, nemrznout a nepotit se ochrana proti UV záření - brýle, čepičky, šátky, dlouhý rukáv vyhnout se dehydrataci dostatečně pít - camelback, iontový nápoj, min. 2 l tekutin na let za letu jíst jídlo, které se nepatlá, nedrobí a obsahuje vodu vhodné jsou ovoce, zelenina, oříšky, müsli tyčinky toaleta - velká a malá - vyřešení tohoto problému výrazně prodlouží váš let a zvýší pohodu na palubě mít dostatečnou motivaci - pokud si přelet nenapíši, tak jej neuletím, stejně tak, pokud mne někdo přemluví, abych se na to dnes vykašlal … dílčí neúspěch je součástí cesty - je třeba se poučit a pokračovat dále i v přírodě přežije pouze ten, kdo se umí přizpůsobit Just a Little Bit Faster ...

7 Just a Little Bit Faster ...
Technika Rozpětí a High-Tec kluzák nejsou všechno Umíš je opravdu využít? Příprava kluzáku před letem: povrch pásky a utěsnění padák upínací pasy voda baterie (min 2 - zajištěné napětí) radiostanice nastavení sedačky, poloha pilota v kabině, dosáhnu na všechny ovladače, nesedím na něčem důležitém, třeba na mikrofonu? přístroje loggery, počítače, navigace, variometry, … mobilní telefon FLARM, OGN meteorologické informace otočné body naplánovaná trať za letu je pozdě učit se nové funkce vašich hraček Just a Little Bit Faster ...

8 Just a Little Bit Faster ...
přeletová brašna baterie doklady letadlo doklady pilotní doklady osobni peníze sluneční brýle tužka mapa logger PNA čepice šátek/buffy beránek ledvinový pás návleky na boty pití + svačina opalovací krém povoleni k letu -- závaží padák dýza vodní přítěž těsnící pásky předletová prohlídka kolečko ocas, křídlo tažná tyč toaleta přívěs/auto/klíče/doklady deklarovat úkol mobil - vypnout? Před letem Plánování tratě - je dobré mít naplánovány tratě různých délek pro různé situace Ráno je již pozdě něco nového vymýšlet Meteorologická příprava - a FlyMet Pokud vstáváš v 10 SELČ, zapomeň na dlouhé přelety Mobil Checklist Just a Little Bit Faster ...

9 Just a Little Bit Faster ...
Odlet I. V klubu / Do CPS: Pokud letíš na dlouhý přelet, zvaž možnost zatažení vlečným letounem před odletovou pásku Odejdi na trať co nejdříve, večer se počítá každý km Nečekej na ty, co ti stejně nebudou k užitku Na soutěži: Odlétej z co největší výšky Pokud se počasí vyvíjí špatně a nelze jinak, odleť z jakékoliv výšky Výhodné pro odlet je rameno na odletové pásce proti větru Pokus se využít odletových řad ve směru trati Před odletem v balíku jde často o souboj nervů - důležité je vydržet Pokud odletíš první, ukážeš soupeřům první stoupáky a urychlíš jejich let Pokud odletíš poslední, riskuješ rozpad počasí a můžeš zůstat sám Tak babo raď … Just a Little Bit Faster ...

10 Just a Little Bit Faster ...
Odlet II. V dobrém počasí: zkus tichý odlet není třeba spěchat na trať, taktizuj Ve špatném počasí není na co čekat - většinou se vyplatí odletět dříve Řídícím prvkem je počasí - je dobré ještě před odletem rozeznat, že půjde o let na vzdálenost Před odletem je třeba provést základní kalkulaci, kolik času na let potřebuješ a potvrdit ji vývojem počasí Stanovit si vhodnou dobu odletu, příletu, délku letu, traťovou rychlost, u AAT základní směry a vzdálenosti v jednotlivých AA U AAT je jedno, kdy vyrazíš - kluzáky se rozprchnou už po 10ti kilometrech a udržet i domluvenou skupinu je problém Dříve se létalo prozkoumat trať, dnes je důležité neprošvihnout vhodné okno pro odlet S horším kluzákem musíš vyrazit dříve, ty lepší tě doženou Just a Little Bit Faster ...

11 Just a Little Bit Faster ...
Kroužení I. Vyhni se zbytečným kruhům Toto je ta nejdůležitější věc, na které musíš pracovat. Pro tvoji informaci pár faktů: 1 hod = 60 min 1 zatáčka = 25 s takže, v průměru: 1 kruh navíc na 100 km přeletu tě stojí 0,69 km/h 1 kruh navíc na 200 km přeletu tě stojí 0,35 km/h 1 kruh navíc na 300 km přeletu tě stojí 0,23 km/h 1 kruh navíc tě stojí na soutěži 7 soutěžních bodů 3 zbytečné kruhy za hodinu tě stojí 2% výkonu, nebo také 20 soutěžních bodů 3 kruhy za hodinu znamenají jeden zbytečný kruh v každém druhém stoupáku Just a Little Bit Faster ...

12 Kroužení II. - 3 základní pravidla
Netoč ve slabém stoupání Na přeskoku je jednoduše proleť. Slabý stoupák opusť a najdi lepší. Když se nemůžeš ustředit, posuň se dál Nesmíš přistát do pole! Zvaž své šance k nalezení silnějšího stoupání vzhledem k nebezpečí přistání do pole Nechej si prostor pro stoupání v dobrém stoupáku Základna mraků je nemilosrdná. Když konečně naletíš 4 m/s, máš kam stoupat? Just a Little Bit Faster ...

13 Just a Little Bit Faster ...
Kroužení III. Důležité je: rychle najít střed stoupání jakmile ustředěno, zůstat ustředěn v kroužení letět precizně (náklon, rychlost) konstantní dostřeďování je trvalý úkol bezpečnost letu v kroužení: Když si uvědomíš, že jsi na kolizním kurzu, je většinou již pozdě! zbytečně nezůstávat ve slábnoucím stoupání v blízkosti země se chovej konzervativně, v blízkosti základny agresivně při protahování se neboj zrychlit, zpomal až jsi ustředěn Just a Little Bit Faster ...

14 Just a Little Bit Faster ...
Kroužení IV. Just a Little Bit Faster ...

15 Kroužení V. - pár postřehů
Když točíš stoupák, podívej se vždy pod sebe, kde vzniknul Vyplatí se točit ostře, s náklonem 40-45°, záleží na šířce a síle stoupáku Zbytečně neztrácej čas na vrcholu stoupáku ve slábnoucím stoupání - zavčas odejdi za respektování komfortní bezpečnosti letu Ve stoupáku nemá cenu létat zbytečně pomalu. Je to neefektivní a nebezpečné. Je třeba létat na rychlosti nejmenšího opadání kluzáku, nebo mírně rychleji Během ustřeďování zrychluj, aby jsi se dostal co nejdříve do místa, kde chceš být. U klapkového kluzáku můžeš překlapkovat Kroužící kluzáky jsou nejlepší variometry První a poslední mrak nikdy nedává Pokud to jde, posouvej se a ustřeďuj ve směru proti větru. Nenech se sfukovat po větru Just a Little Bit Faster ...

16 Just a Little Bit Faster ...
Čas ustředění Získaná Síla stoupání (m/s) výška (m) 0,5 1 2 3 150 0,35 0,55 0,75 0,9 300 0,4 0,7 1,1 1,35 600 0,45 0,85 1,45 1,9 1500 0.5 0,95 1,7 2,4 Dosažená průměrná síla stoupání, pokud ustřeďování trvalo 2 minuty / 4 kruhy: čas ustřeďování má zásadní vliv na hodnotu průměrného stoupání efekt je tím horší, čím je stoupání silnější a nastoupaná výška menší za skutečnou MC hodnotu a průměrné stoupání můžeme považovat tu (nej)nižší hodnotu z okamžitého údaje variometru během kruhu Z toho vyplývá: pokud máte již ustředěno, můžete zůstat točit i ve slabším stoupáku, než kvůli kterému by jste měli zastavit (<= MC) netoč, pokud nemůžeš nastoupat alespoň 300m výšky, s výjimkou: pokud je stoupání opravdu velmi silné pokud jsi naletěl jádro a nemusíš ustřeďovat pokud nemáš jinou možnost možnost ustředění má velký vliv na rozhodnutí, zda točit Just a Little Bit Faster ...

17 Průlet stoupavým proudem
Just a Little Bit Faster ...

18 Just a Little Bit Faster ...
MacCreadyho teorie I. Just a Little Bit Faster ...

19 Just a Little Bit Faster ...
MacCreadyho teorie II. MacCreadyho nastavení řídí veškerá rychlostní a taktická rozhodnutí za letu: Pokud MC = 2 ber všechna stoupání nad 2 m/s / opusť stoupání menší jak 2 m/s mezi stoupáky létej na MC rychlosti příslušející 2 m/s měň tempo, tzn včas přidej (zvyš MC nastavení), ale také včas zabrzdi (sniž MC) nepohrdni 0,5 m/s, pokud je to nezbytné Just a Little Bit Faster ...

20 MacCreadyho teorie III.
Just a Little Bit Faster ...

21 Just a Little Bit Faster ...
MacCreadyho teorie IV. Just a Little Bit Faster ...

22 Volba optimální MC hodnoty I.
Jaké je správné MC nastavení za předpokladu, že stoupání je nejisté výšky nemáš na zbyt? Předpoklady: kluzák standardní třídy - Discus, nebo jemu podobný rozsah stoupání od 200 do 1500 m (600 do 5000 ft) chceš maximalizovat průměrnou hodnotu svého denního skóre stoupání jsou náhodná, více častá slabá stoupání, méně častá silná stoupání přistáním do pole ztratíš rychlostní body (na soutěži) a jsi vyřazen z dalších bojů o přední umístění Just a Little Bit Faster ...

23 Volba optimální MC hodnoty II.
Pravděpodobnost nalezení stoupavého proudu požadované hodnoty: Výsledek: Stoupání Km m/s 2 10 20 0,5 90 99 1 61 84 5 30 52 3 18 MC nastavení v kt, nutno dělit 2 Just a Little Bit Faster ...

24 Volba optimální MC hodnoty III.
Výsledek: s klesající výškou snižuj MC nastavení – leť pomaleji a ber slabší stoupání pokud jsi níže, vezmi slabé stoupání, ale jakmile se dostaneš výše, opusť jej a běž vpřed najít stoupání silnější běžná MC nastavení jsou menší než nejlepší stoupák dne a než stoupání, o kterých se bude večer hovořit  nelétej pomaleji než je MC rychlost k stoupání, které by jsi již nebral Just a Little Bit Faster ...

25 Volba optimální MC hodnoty IV.
MC nastavení opět v kt, vydělit 2 K dispozici máš prodloužený dolet, čím jsi níže, můžeš brát slabší stoupání Just a Little Bit Faster ...

26 Just a Little Bit Faster ...
Rychlost Udržuj rychlost dle příslušného MC nastavení Správné přeskokové rychlosti jsou překvapivě vysoké Nehoň zbytečně ručku varia, leť modifikovanou MC rychlostí MC + opadání (m/s) 0,5 1 1,5 2 3 Rychlost (km/h) 100 150 155 160 Odchylky: silnější / slabší počasí vyšší / nižší základna oblačnosti vyšší / nižší frekvence výskytu stoupavých proudů kluzák s nižším výkonem (VT116, L13/23) musí letět konzervativněji korekce podle zkušenost pilota Just a Little Bit Faster ...

27 Modifikovaná MC rychlost
Nehoň zbytečně ručku varia, leť modifikovanou MC rychlostí Ve stoupání zpomal, ne však pod rychlost optimálního klouzání (zejména s vodou), leda že je prolétávaný stoupák extrémně silný V klesání zrychli (výrazně) Just a Little Bit Faster ...

28 Just a Little Bit Faster ...
Chyba MC nastavení Just a Little Bit Faster ...

29 Just a Little Bit Faster ...
Přeskok I. Kam dál? Jak? 1. Kam dál: Mezi dvěma srovnatelnými řadami si pokud možno vyber tu proti větru! Odbočení z kurzu odbočky z kurzu do 20° mají na prodloužení tratě minimální vliv odbočky nad 30° musejí být kompenzovány buď velmi silným stoupáním, nebo snahou o udržení ve vzduchu odbočky nad 45° se vyplatí pouze za velmi slabých podmínek (stoupání okolo 0,5 m/s, kdy i zlepšení např. na 1,0 m/s je významné) při průměrném stoupání 2 – 3 m/s se nevyplatí uvažovat o velkých odbočkách z plánovaného kurzu čím výkonnější kluzák, tím je ztráta z odbočení menší (nicméně tento vliv je malý) pokud měníš kurz kvůli lepším podmínkám, měl bys nastavit vyšší MC pokud trasa odbočky vede přes oblast s hustším výskytem stoupáků (např. oblačné řady), měla by se odbočka vyplatit i při stejném MC nastavení Just a Little Bit Faster ...

30 Přeskok II. - odbočení z kurzu
Just a Little Bit Faster ...

31 Just a Little Bit Faster ...
Přeskok III. Jak? Silné podmínky = vysoká přeskoková rychlost = malé změny v úhlu náběhu pro dosažení velkých násobků (2 – 2,5 g), z toho plyne: efekt zvýšení stoupání > zvýšení odporu Slabé podmínky = malá přeskoková rychlost = k dosažení násobků jsou třeba velké změny úhlu náběhu, z toho plyne: efekt zvýšení stoupání < zvýšení odporu Takže: V dobrém počasí létej agresivně, ve slabém počasí konzervativně a Pokaždé, když kroužíš, letíš zpět nicméně Největší časovou ztrátu vždy způsobí zásek v malé výšce, kterému je nanejvýš žádoucí se vyhnout Just a Little Bit Faster ...

32 Just a Little Bit Faster ...
OBT pro a proti větru OBT proti větru toč níže a s vysokým MC nastavením OBT po větru toč vysoko (s max. možnou výškou) s nízkým MC nastavením čím blíže OBT proti větru, leť agresivněji Let proti větru Výška Po větru Před OBT proti větru 15 km před OBT MC Just a Little Bit Faster ...

33 Just a Little Bit Faster ...
Jak otočit OBT? Časový rozdíl na jednom cylindru 500 m při rychlosti 120 km/h (2 km/min) je 30 s! Just a Little Bit Faster ...

34 6ti úhelníková struktura stupáků
Just a Little Bit Faster ...

35 Just a Little Bit Faster ...
Energetické pásy Plachtařský přelet je trvalý hon za energií Energii je třeba neustále získávat, ale ještě důležitější je energii zbytečně neztrácet Nepřetržité hledání energetických pásů je důležitější než dodržování optimální rychlosti Pokud to jde, využij oblačných řad, mezi nimi to prostě nestoupá, ale padá Just a Little Bit Faster ...

36 Just a Little Bit Faster ...
Dokluz I. Dokluz má velký vliv na celkovou průměrnou rychlost. Na dokluzu lze získat km/h průměrné rychlosti, ale také ztratit celý let Hledání posledního stoupáku začíná velmi daleko (někdy i na 100 km), poslední stoupák ale musí být ten pravý Varianty: 1: Na dokluz se vydej brzo, můžeš začít i nízko, delfínuj, ber až silný stoupák 2: Drž se vysoko, pár bodů navíc za rychlost nestojí za riziko přistání do pole Co je tedy správně? Just a Little Bit Faster ...

37 Just a Little Bit Faster ...
Dokluz II. 20 nm/5kt: leť agresivně, pod čárou dokluzu, delfínuj, doufej v silné stoupání 10 nm/5 kt: klasický dokluz, drž se mírně nad glide 20 nm/2 kt, 10 nm/1 kt: leť konzervativněji, než bys letěl na trati Přistání do pole má velké následky – má smysl zmeškat pár minut vzhledem k možné ztrátě 500 bodů? Řešení: Dokluz začni agresivně, ale konči konzervativně Leť agresivněji, pokud jsou stoupáky od země, s malými rozestupy (řady), kdy je menší pravděpodobnost přistání (svah) Leť konzervativněji, pokud končí počasí, mrholí, stoupáky nejsou u země, počasí je složité … Just a Little Bit Faster ...

38 Just a Little Bit Faster ...
Dokluz III. Pracuj s polárou kluzáku Stanov si: maximální optimální ale i minimální klouzák do cíle A k tomu příslušné rychlosti Výšková rezerva dokluzu Just a Little Bit Faster ...

39 Just a Little Bit Faster ...
Bezpečný dokluz? I. Pokud letíš se skupinou, musíš si být jist, že bys takto letěl i sám Přistání z přímého na dokluzu je extrémně nebezpečné již 100 m výšky rozdílu činí z pohodlného a snadného přistání velmi rizikové Pokud se přesto rozhodneš na dokluzu riskovat přistání: znej dobře situaci na trase dokluzu (elektrická vedení, dokluzovou rovinu, ploty, ostatní překážky, plochy na přistání připrav se na velmi rychlá rozhodnutí – 10 s nerozhodnosti může mít fatální následky buď připraven být smířen s bezpečným rozhodnutím, a nevyčítat si přistání do pole Just a Little Bit Faster ...

40 Just a Little Bit Faster ...
Bezpečný dokluz? II. Just a Little Bit Faster ...

41 Just a Little Bit Faster ...
Psychologie Základem plachtění je správné rozhodnutí Své zkušenosti použij k tréninku správných rozhodnutí Je rozumné být opatrný Dělej vlastní logická rozhodnutí Pokud se rozhodneš letět za někým - OK, ale buď si jist, že jsi jeho počínání a rozhodnutí správně pochopil Udržuj si optimistický a pozitivní přístup, starosti denního života odlož na jindy Just a Little Bit Faster ...

42 Just a Little Bit Faster ...
Postřehy I. Počasí je největší soupeř Je užitečné rozeznat, kdy se rychlostní let mění v let na vzdálenost Ze spodu nikoho nedoženeš Vyšší letová hladina znamená kromě větší jistoty a pohody na palubě také vyšší traťovou rychlost Kroužící kluzáky jsou nejlepší variometry První a poslední mrak nikdy nedává Get high - stay high (by TS) Hledej nestandardní, ale logická řešení Just a Little Bit Faster ...

43 Just a Little Bit Faster ...
Postřehy II. Na zemi je dobré mít základní plán letu: čas odletu čas příletu (ETA) délka letu realistická průměrná traťová rychlost u AAT základní směry a vzdálenosti v jednotlivých AA za letu průběžně vyhodnocovat Plán není dogma - důležitá je aktuální situace za letu na trati a tvá schopnost měnit tempo Nic není dogma, ani to, že kroužení je cesta zpět! Vždy je důležité zůstat ve vzduchu! Létat ve větrném počasí s nízkými dostupy a velkými rozestupy mezi nosnými řadami je jako hrát šachy, vždy je potřeba promýšlet pár tahů dopředu (by TS) Just a Little Bit Faster ...

44 Just a Little Bit Faster ...
Postřehy III. Pokud chceš být v nějakém místě, pod nějakým mrakem, tak tam rychle leť, i když je to mimo trasu Je důležité být ve správný čas na správném místě Když počasí nejde za mnou, musím já za ním Přežije a ve vzduchu vydrží ten, kdo se umí přizpůsobit - počasí, okolí, taktice Každý přelet je třeba letět tak, jako by to měl být letos přelet poslední – tedy naplno a užívat si jej Dílčí neúspěch je pouze součástí cesty, musíš pokračovat dál Just a Little Bit Faster ...

45 Just a Little Bit Faster ...
Spolupráce? Není pro každého! Aktivní a pasivní Létání ve skupině má smysl pouze, pokud jsou všichni členové aktivní! Pokud mě člen teamu brzdí, je lepší letět sám Měla by být výhodná pro všechny zúčastněné Hlášení o +4 m/s 2 km za mnou mi nijak nepomůže (maximálně mě vytočí), naopak zatajit +4 m/s 2 km přede mnou vypovídá o charakteru „kumpána“ Pokud se rozhodneme spolupracovat, musíme ctít svá rozhodnutí, ale také je detailně diskutovat Musíme se udržet spolu i za cenu špatného rozhodnutí Význam vlastní FREQ Skupina více jak 3 kluzáků je již „balík“ a spolupráce takového útvaru je diskutabilní Balík v čisté musí také spolupracovat, aby se dostal domů Pokud se navzájem přesvědčujete, že dál letět nechcete, tak taky nikam nedoletíte Opravdu slétané dvojice na sebe čekají Just a Little Bit Faster ...

46 Just a Little Bit Faster ...
Plošné zatížení I. Plošné zatížení dělá skutečný výkon kluzáku Nauč se létat s vysokým plošným zatížením Pracuj s vodní přítěží – startuj vždy s plnou, domů ji ale přivést nemusíš Při dokluzu vodu vypouštěj co nejpozději - omočení zhoršuje aerodynamiku kluzáku Just a Little Bit Faster ...

47 Just a Little Bit Faster ...
Plošné zatížení II. Just a Little Bit Faster ...

48 Just a Little Bit Faster ...
Nestandardní řešení Just a Little Bit Faster ...

49 Just a Little Bit Faster ...
Závěrem I. Létej každý den, kdy to alespoň trochu jde Pokud jsi schopen se udržet ve vzduchu pod základnou 800 m, klidně se vydej na trať Začni krátkými tratěmi, postupně je prodlužuj, každá zkušenost se hodí Zkus soutěžní létání, pro začátek místní, či regionální soutěže Své zážitky a zkušenosti diskutuj se svými přáteli, učte se navzájem Dělej vlastní, logická rozhodnutí Každý přelet je třeba letět tak, jako by to měl být letos přelet poslední Just a Little Bit Faster ...

50 Just a Little Bit Faster ...
Závěrem II. Největším tajemstvím plachtění je vzít ve správném čase ½ metr Buď připraven, rozuměj technice, kterou používáš - špatná polára ve tvém PDA může znehodnotit celodenní snažení Kupecké počty jsou často efektivnější než přesné výpočty s nepřesnými čísly Dělej vlastní rozhodnutí – pokud se přeci jen rozhodneš přijmout rozhodnutí jiného - OK, ale buď si jist, že je to rozhodnutí logické a že jsi mu správně porozuměl! Just a Little Bit Faster ...

51 Just a Little Bit Faster ...
Závěrem III. Pokud se na 500 km nevydáš, tak ji nikdy neuletíš! Just a Little Bit Faster ...

52 Think Positive - Flaps Negative
Compiled by Petr Koutný © 2019 Just a Little Bit Faster ...


Stáhnout ppt "Just a Little Bit Faster … Být o něco rychlejší …"

Podobné prezentace


Reklamy Google