Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PORADY STAVEBNÍCH ÚŘADŮ
DUBEN 2018
2
PORADA STAVEBNÍCH ÚŘADŮ 2016
povinnost provozovatelů zdrojů hluku technickými, organizačními a dalšími opatřeními zajistit, aby hluk nepřekračoval hygienické limity vymezení chráněných prostor – školní hřiště není chráněným venkovním prostorem
3
Novelizace § 77 zákona o ochraně veřejného zdraví účinnost od 1. 12
Do § 77 zákona o ochraně veřejného zdraví doplněny odstavce 2 až 5 - stanoven postup pro umísťování staveb do území zatíženého zdroji hluku a pro umísťování zdrojů hluku
4
Postup naplnění požadavků § 77
do doby celorepublikového usměrnění ponechán v působnosti jednotlivých krajských hygienických stanic
5
vydalo Ministerstvo zdravotnictví ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj METODICKÉ USMĚRNĚNÍ K POSTUPU ORGÁNU OCHRANY VEŘEJNÉHO ZDRAVÍ A STAVEBNÍCH ÚŘADŮ PODLE § 77 ZÁKONA Č. 258/2000 Sb.
6
§ 77 odst. 2 zákona o ochraně veřejného zdraví
v případě, že je v platné územně plánovací dokumentaci uveden záměr, u kterého lze důvodně předpokládat, že bude po uvedení do provozu zdrojem hluku nebo vibrací, zejména z provozu na pozemních komunikacích nebo železničních drahách, nelze ke stavbě, která by mohla být tímto hlukem či vibracemi dotčena, vydat kladné stanovisko orgánu ochrany veřejného zdraví, aniž by u ní byla přijata opatření k ochraně před hlukem nebo vibracemi NEVZTAHUJE SE NA ÚZEMNÍ REZERVY
7
PODMÍNKY ZÁVAZNÝCH STANOVISEK PŘI UMÍSŤOVÁNÍ STAVEB RODINNÝCH DOMŮ
Předložit výsledky měření hluku pro kontrolu parametrů neprůzvučnosti (umístění stavby v hlukově zatíženém území) pro kontrolu splnění hygienických limitů při provozu zdroje hluku (tepelná čerpadla, vzduchotechnická zařízení)
8
§ 4 odst. 6 stavebního zákona
NOVĚ STANOVÍ-LI DOTČENÉ ORGÁNY VE SVÉM ZÁVAZNÉM STANOVISKU PODMÍNKY, JSOU PŘÍSLUŠNÉ KONTROLOVAT JEJICH DODRŽOVÁNÍ STAVEBNÍ ÚŘAD POSKYTNE SOUČINNOST POTŘEBNOU KE KONTROLE TĚCHTO PODMÍNEK ale dle současné právní úpravy není u rodinných domů vedeno žádné řízení související s uvedením stavby do užívání ze strany KHS JmK od vydáno cca dokumentů souvisejících s umístěním a povolením staveb rodinných domů
9
Přiměřené použití § 115 odst. 1 stavebního zákona,
dle kterého může stavební úřad stanovit, že stavbu lze užívat jen na základě kolaudačního souhlasu, KHS JmK nepovažuje za účelné, neboť by vedlo k dalšímu zatěžování pracovníků stavebních úřadu, a proto…
10
ŽÁDOST O SOUČINNOST žádáme, aby byla KHS JmK v případech,
kdy v závazném stanovisku stanovila podmínku na doložení výsledků měření hluku, přizvána na poslední (pravděpodobně poslední) kontrolní prohlídku stavby Předložení výsledků měření hluku, na základě nichž bude prokázáno splnění hygienických limitů stanovených nařízením vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 30 zákona o ochraně veřejného zdraví je jedním ze základních předpokladů pro zabezpečení ochrany veřejného zájmu v oblasti ochrany veřejného zdraví
11
HLUK Hlukem se rozumí zvuk, který může být škodlivý pro zdraví
a jehož imisní hygienický limit stanoví prováděcí právní předpis (nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění pozdějších předpisů)
12
CO NENÍ HLUKEM Hlukem není zvuk
působený hlasovým projevem fyzické osoby, nejde-li o součást veřejné produkce hudby v budově působený hlasovým projevem zvířete z produkce hudby provozované ve venkovním prostoru z akustického výstražného nebo varovného signálu souvisejícího s bezpečnostním opatřením působený přelivem povrchové vody přes vodní dílo sloužící k nakládání s vodami působený v přímé souvislosti s činností související se záchranou lidského života, zdraví nebo majetku, řešením mimořádné události, přípravou jejího řešení nebo prováděním bezpečnostní akce nebo mimořádné vojenské akce
13
Hluk z běžného užívání bytu
hluk vznikající zejména v interiéru bytu při používání technických zdrojů hluku (zařizovací předměty, domácí spotřebiče a obdobná zařízení), včetně audiovizuálních zařízení, sanitárních a dalších zařízení hluk instalačního potrubí - např. splachování WC hra na hudební nástroje apod. akustické emisní parametry technických zdrojů hluku (domácí spotřebiče, zařizovací předměty) jsou sice více méně definované, ale četnost a míra jejich použití je čistě náhodná případné překročení hygienických limitů v chráněném vnitřním prostoru téže stavby je stavební závadou ve smyslu nedodržení ustanovení § 14 odst. 5 vyhlášky č. 268/2009 Sb.
14
Hluk z běžného užívání pozemků
analogicky se posuzuje i běžné používání pozemku a doplňkových staveb (garáže, hospodářské budovy apod.) patřících k rodinnému domu apod. využívání sekaček trávy, okružních pil skleníky nebo bazény a jejich technologie zahradní grily apod.
15
TEPELNÁ ČERPADLA často výskyt tónové složky
tzn. hygienický limit 35 dB (venkovní prostor v noci) hlučná tepelná čerpadla vzduch / voda systému split hluk způsobuje ventilátor a kompresor ve venkovní jednotce
16
Příkladový výčet staveb, u kterých není chráněný zájem podle zákona 258/2000 Sb. Nejsou vydávána ZÁVAZNÁ stanoviska krajské hygienické stanice
17
technické sítě tepelné rozvody plynovody a plynové rozvody v domech rozvody elektro a elektrické osvětlení, kabely spojovacích sítí kanalizace, předčisticí zařízení a malé domovní a průmyslové ČOV jednotlivé garáže reklamní zařízení městský mobiliář - objekty na zastávkách MHD, …
18
oplocení, opěrné zdi pozemkové úpravy úpravy toků parkovací automaty revitalizace, biokoridory chodníky, cyklistické stezky, vnitroareálové (závodní) komunikace
19
Příkladový výčet staveb, u kterých je chráněný zájem podle zákona 258/2000 Sb. jsou vydávána ZÁVAZNÁ stanoviska krajské hygienické stanice
20
stavby vodovodů pro veřejnou potřebu
stavby přírodních a umělých koupališť a saun stavby škol a školských zařízení, soukromých školek, příp. dětských skupin (ne lesních školek) stavby zařízení sociálně výchovné činnost (diagnostické ústavy) zařízení určená pro zotavovací akce nebo školy v přírodě stavby zdravotnických zařízení a pobytových zařízení sociálních služeb provozovny stravovacích služeb stavby, které jsou zdrojem hluku nebo vibrací z hlediska dopadu na chráněné prostory
21
stavby bytových domů, rodinných domů, stavby pro předškolní a školní výchovu a vzdělávání, zdravotnická zařízení, stavby sociálních služeb a funkčně obdobné stavby z hlediska ochrany před hlukem nebo vibracemi stavby stacionárních zdrojů neionizujícího záření sítě elektronických komunikací v obytné zástavbě stavby dalších provozů z hledisek požadavků na pracovní prostředí zřízení veřejného pohřebiště a krematoria
22
DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.