Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Porada s obcemi s rozšířenou působností

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Porada s obcemi s rozšířenou působností"— Transkript prezentace:

1 Porada s obcemi s rozšířenou působností 4.12. 2018

2 Témata Rozpis prostředků roku 2018
Rekapitulace opatření rozpisu roku 2018 Rozpočet na rok 2019 – z porady MŠMT Různé Zpracoval: Ing. Zdeněk Čížek Mgr. Pavlína Faitová

3 Rekapitulace rozpočtu roku 2018
Rekapitulace vstupů do rozpočtu 2018: Prvotní snížení RN na vrub nového principu financování SVP = Kč Snížení rozpisu promítnutím rediagnostiky = Kč Neposkytnutí prostředků na PO u škol a tříd podle §16, odst. 9 = Kč. Neřešení dopadů změny RVP u předškolního vzdělávání ze strany státního rozpočtu Kč. Na základě usnesení vlády č. 352 ze dne dodatkem č.j. MSMT-19657/2018 k Principům ... úprava rozpočtu pro PK ve výši Kč NIV ( Kč ONIV 121,37 lim.prac.) Dopad chybovosti organizací především ve vykazování podpůrných opatření => vracení prostředků (celkový objem Kč).

4 Analýza rozložení rozpisu do oblastí

5 Vývoj individuální integrace v roce 2018

6 Vývoj individuální integrace v roce 2018
6. úprava = záporná dle vykázaných NFN za 6/2018, tj. NIV tis.Kč 6. úprava = dofinancování dle Dodatku NIV tis. Kč, platy tis. Kč Celkem 6. úprava = se započtením NFN => NIV tis.Kč, platy tis.Kč Materiální NFN podle prvotních úvah MŠMT měly být financovány úpravou do konce 2018 ZMĚNA = obdobně jako personální jen do , poté rezerva APEL na školy = vykazovat: personální vše do materiální nejpozději v R44 za 10/2018 vykazovat v co nejmenší míře

7 Vývoj individuální integrace v roce 2018

8 Vývoj individuální integrace v roce 2018 – skutečnost v PK

9 Rozpočet na rok 2019 Hlavní vlivy v návrhu rozpočtu 2019 RgŠ oproti roku 2018 – všechny věcné potřeby zajištěny (z porady MŠMT): Růst výkonů šk.roku 18/19 oproti 17/18 – nebude třeba hradit na úkor jiných položek rozpočtu ani ze mzdov.nárůstu PP a NP Růst průměrného platu PP o 15% bude realizováno prostřednictvím 10% zvýšení platových tarifů – úprava tabulky platových tarifů v NV – plošně cca 5% zvýšení nadtarifních složek platu, v tom 4% zvýšení plošně ve všech krajích (RN 2019), 1 mld. Kč nerovnoměrně (RP na vyrovnání mezikrajových rozdílů) Růst průměrného platu NP o 10% bude realizováno prostřednictvím 5% zvýšení platových tarifů – úprava tabulky platových tarifů v NV – plošně 5% zvýšení nadtarifních složek platu Podpora speciálního školství – promítnutí do RN 2019 v oblasti PP a ONIV selektivně do věk.kategoriích podle zastoupení škol a tříd § 16 odst. 9

10 Rozpočet na rok 2019 Hlavní vlivy v návrhu rozpočtu 2019 RgŠ oproti roku 2018 – všechny věcné potřeby zajištěny (z porady MŠMT): Podpora společného vzdělávání (standardní režim) formou úpravy normativního rozpisu rozpočtu 2019 údaje z výkazů R43 a R44 za měsíce 9 – 12/2018 (rozhodné datum začátku poskytování personálního PO) zohlednění v plné výši (12/12) dle přílohy č.1 vyhl. č. 27/2016 Sb. bude promítnuto zvýšení platových tarifů od v případě chyb, které zasáhnou do R2019, jako opravu možno zadat do R44 12/2018 s datem zahájení od (nesoulad s metodikou, porušení historické bilance) od reset bilance, historická data k náhledu sestava Přehledka k pro R2019 Kritika laxního přístupu některých ORP ze strany MŠMT – jen přeposílání zaslaných tabulek bez ověření skutečnosti => velké problémy v R2019 a v reformě financování (ověřování v P1c výkazech)

11 Rozpočet na rok 2019 Hlavní vlivy v návrhu rozpočtu 2019 RgŠ oproti roku 2018 – všechny věcné potřeby zajištěny (z porady MŠMT): Postupný náběh změny financování RgŠ - bude realizováno 3 jednoročními RP: Vyrovnání mezikrajových rozdílů – od ve výši mil. Kč, zveřejněno již na webu MŠMT Překryv učitelek v MŠ - od ve výši mil. Kč Podpora většího dělení hodin v ZŠ, SŠ od (Phmax) – od ve výši 700 mil. Kč

12 Rozpočet na rok 2019 Základní parametry RP vyrovnání mezikrajových rozdílů: Cíl programu: zvýšení odměňování PP v MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ tak, aby byly eliminovány mezikrajové rozdíly v jejich odměňování Objem prostředků: ČR: NIV = 1,053 mld. Kč, Platy = 774,2 mil. Kč PK: NIV = 49,723 mil. Kč, Platy = 36,56 mil. Kč Období RP: – RP již vyhlášen použity údaje z Odd. III výkazu P1-04 za rok 2017 (nenárokové složky platu) zvlášť pro pedagogy MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ dopočet na 2. nejvyšší dosaženou úroveň nenárokových složek platu mezi kraji celkový objem prostředků pro kraj je pak stanoven na počet PP v jednotlivých druzích škol a ve ŠD podle výkazu P1c-01 k

13 RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

14 RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

15 RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

16 RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

17 Různé Vyhláška č. 27/2016 Sb., - návrh novely
v oficiálním připomínkovém řízení účinnost návrhu by měla být od některé změny: práce AP dle potřeby s všemi žáky třídy – odpadá nejvýše se 4 žáky ve třídě zrušení AP dle § 18 běžné třídy = souběžné působení 2 PP (z toho 1 AP dle NFN) ve třídě, možnost až 3 PP při splnění podmínek vyhl. – bylo nejvýše 4 PP speciální třídy = souběžné působení 3 PP ve třídě zrušení jednodruhovosti speciálních škol zavedení kódu podmíněné normované finanční náročnosti – kompetence ŘŠ, které NFN zadá s fin.náročností, při splnění ustanovení vyhlášky přečíslování kódů NFN materiálního charakteru změny v plánu pedagogické podpory, doporučení ŠPZ, ...

18 Různé Semináře MŠMT pro ORP a KÚ jaro 2019
k vykazování dat v P1c výkazech, další tabulka k OON atd. smysluplné komentáře – ověření skutečnosti rozlišování zaměstnanců ze SR, NFN a EU, nemocný+zdravý MŠMT provede propočet Phmax školy, dá k ověření ORP (cca v 1/2019) u škol, které nevyjdou!! doporučení účasti – vyšší kompetence ORP v následujících letech Kritika sběru dat o romských dětech v R13: MŠMT provedlo legislativní rozbor. Data nejsou součástí statist.výkaznictví, nejedná se o osobní údaje a tím ani o údaje citlivé. Příčinou jejich sdružování je referování EK ve vývoji problematiky, za níž byla ČR „odsouzena“ v rámci tzv. rozsudku D.H., tedy že diskriminuje romské děti tím, že je nadměrně posílá do praktických škol (dříve zvláštních).

19 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Porada s obcemi s rozšířenou působností"

Podobné prezentace


Reklamy Google