Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Seminář pro žadatele Výzva č. 03_18_088
I. Jirková, J. Kreidlová Říjen 2018, Praha
2
Informační zdroje www.esfcr.cz Výzva č. 03_18_088
Esf fórum – diskuzní metodický klub (výzva č. 03_18_088) Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce pro projekty se skutečně vzniklými výdaji
3
Výzva 03_18_088 vyhlášení výzvy: (příjem žádostí od :00 – tj. nejdříve možné odevzdání žádosti) Ukončení výzvy: v 12:00 (musí být odevzdáno v ISKP14+, dodatečně nelze) Místo realizace: ČR, mimo hlavní město Praha Výše alokace: 200 mil. Kč Max. délka projektu: 30 měsíců (do max ); doporučené zahájení od , nejzažší zahájení od Výše celkových způsobilých výdajů projektu: mil. Kč Míra podpory: 0-15% hradí příjemce dle typu org. (NNO 0%, územně samosprávné celky + jejich p.o. 5%, podnikající subjekty 15%) Počet žádostí na organizaci – není omezeno
4
Oprávnění žadatelé Obecně dle OPZ - právnická nebo fyzická osoba, která je v ČR reg. subjektem, má aktivní datovou schránku, není dle pravidel OPZ opravněným žadatelem z důvodů insolvence, dluhu apod. (viz specifikace ve výzvě). neziskové organizace, sociální družstva, obce a jejich příspěvkové organizace, příspěvkové organizace kraje (vyjma aktivity 6), dobrovolné svazky obcí, poskytovatelé sociálních služeb Pro aktivitu 3) platí podmínky viz bod h) a i) viz výzva s. 4
5
Partnerství partner s i bez finančního příspěvku
partner se podílí na realizaci věcných aktivit projektu (konzultace, odborné garance, práce s cílovou skupinou). partnerem se NEROZUMÍ subjekt, který je v dodavatelském či odběratelském vztahu k příjemci V případě projektů, v nichž jsou zapojeny další subjekty (a to v roli partnerů nebo mimo partnerství), je rozhodující pouze příjemce podpory, tj. minimální podíl příjemce a případný příspěvek státního rozpočtu se určuje vždy dle příjemce podpory (kap.16 Obecná pravidla).
6
Cílové skupiny osoby se zdravotním postižením, bezdomovci,
neformální pečovatelé, osoby ohrožené domácím násilím a závislostmi, imigranti a azylanti, osoby ohrožené předlužeností, poskytovatelé a zadavatelé soc. služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších služeb na podporu sociálního začleňování, sociální pracovníci, pracovních v sociálních službách, místní samospráva
7
Podporované aktivity Podpora osob s duševním onemocněním, vč. podpory jejich rodin a pečujících osob Podpora osob s poruchou autistického spektra (osob s PAS), vč. podpory jejich rodina pečujících osob Podpora paliativní péče v přirozeném prostředí klienta Podpora neformální péče a sdílené péče Podpora osob ohrožených látkovými i nelátkovými závislostmi Podpora profesionální realizace sociální práce na obcích Podpora aktivit pro CS skupinu migranti Podpora prevence a řešení zadluženosti a předluženosti (vč. poradenství)
8
Podporované aktivity 1. Podpora osob s duševním onemocněním, vč. podpory jejich rodin a pečujících osob Podpora terénní práce v multidisciplinárním týmu, case management, peer konzulting (v přirozeném prostředí i institut. zařízení), koordinace dobrovolníků – viz příloha výzvy Podpora soc. služeb – odborné soc. poradenství, osobní asistence, odlehčovací služ by, domovy se zvl. režimem, chráněné bydlení, soc. aktivizační služby pro rodiny s dětmi a soc. rehabilitace – důraz na komunitní charakter služeb. Podpora v zákl. činnostech soc. služby dle zákona 108/2006 Sb. ve znění pozd. předpisů, lze i fakultativní činnosti a činnosti nehospodářské povahy. Lze i zahrnout i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele dané soc. služby Podporovat nelze osoby se sníženou soběstačností z důvodu věku (domovy pro seniory..)
9
Podporované aktivity 2. Podpora osob s poruchou autistického spektra (osob s PAS), vč. podpory jejich rodina pečujících osob Podpora soc. služeb napomáhajících setrvání osob s PAS v domácím prostředí či k samostatnému bydlení – osobní asistence, denní a týdenní stacionáře, sociálně aktivizační služby pro osoby se zdravot. postižením, sociální rehabilitace, sociálně terapeutické dílny, chráněné bydlení, odlehčovací služby. Podpora v zákl. činnostech soc. služby registrovaných dle zákona 108/2006 Sb. ve znění pozd. předpisů (musí být součástí sítě soc. služeb, zahrnuty ve střednědobém plánu kraje či MPSV), lze i fakultativní činnosti a činnosti nehospodářské povahy. Lze i zahrnout i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele dané soc. služby Podpora využití specifických metod a technik vedoucí k objekt. pPosouzení a vyhodnocení projevů chování osoby s PAS s cílem nastavení ind. plánu pomoci
10
Podporované aktivity 3. Podpora paliativní péče v přirozeném prostředí klienta Koordinace multidisciplinární domácí hospic. péče, edukace soc. pracovníků a pracovníků v soc. službách, vč. supervize týmu Koordinace a edukace pro rodinné příslušníky a pečující v souvislosti s možností využití domácí paliativní péče Vzdělávání a poradenství pro pečující Poradenská a asistenční činnost při využívání a poskytování kompenzačních pomůcek, vč. nákupu kompenzačních pomůcek pro poskytovatele domácí hospic. péče Není zaměřeno na podporu a financování běžných výdajů spojených s poskytováním základních činností soc. služeb v rozsahu zákona č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů
11
Podporované aktivity 4. Podpora neformální péče a sdílené péče
Podpůrná soc. práce, vč. komunitní soc. práce pro pečující, podpora casemangementu Podpora svépomocných skupin, psychoterapeutická podpora pečujících Edukace a specifické poradenství pečujícím v oblasti kombinování neformální a formální péče Pomoc při péči o osobu závislou, doplňkové poskytnutí respitní, pečovatelské služby nebo osobní asistence při účasti pečující osoby na vzdělávání Pomoc při řešení fin. situace, rozšíření kvalifikace, kombinování se zaměstnáním, návratem na trh práce, právní poradenství Zajištění podpory pečující osoby ze strany soc. pracovníků obcí, úřadů práce a nemocnic (tj. zvyšování personálních kapacit soc. pracovníků, koordinátor na obci ve vztahu k podpoře pečujícím)
12
Podporované aktivity 5. Podpora osob ohrožených látkovými i nelátkovými závislostmi Programy sekundární a terciární prevence CS, vč. Programů pro jejich rodinné příslušníky a osoby blízké mimo základní činnosti soc. služby dle zákona 108/2006 Sb. a mimo zdravotní úkony z úhrad zdravotního pojištění Programy svépomoci a vzájemné pomoci CS Adiktologická psychosociální a další intervence (nehrazené ze ZP) Rodinné terapie, poradenství pro CS (jednotlivce i rodiny) Vzdělávací aktivity (informovanost o závislostním chování u blízkých osob a možnostech pomoci) Lze i vzdělávání pracovníků poskytovatele soc. služby nad rámec povinného vzdělávání (např. psychoterapeutický výcvik) – v rámci projektu v režimu podpory de minimis; lze pouze jako doplňkovou činnost projektu Pilotní zavedení soc. služby pro závislé osoby bez domova (tzv. wet houses) – pro AD – mimo režim VP (výstupem bude koncepce služby)
13
Podporované aktivity 6. Podpora profesionální realizace sociální práce na obcích Podpora individualizované soc. práce na obcích na úrovni odborných postupů při případové práci, metodické činnosti, koordinaci nástrojů pomoci apod. Podpora přímého výkonu soc. práce na obcích (soc. pracovníků) realizované především v přirozeném prostředí klientů a aktivit vedoucím k jejímu zkvalitňování Lze zahrnout i náklady na celoživotní vzdělávání soc. pracovníků na obcích v rozsahu stanoveném zákonem (max. 24h) Zejména pro CS osob bez domova, sociálně vyloučených nebo ohrožených v rámci poskytování soc. bydlení Oprávněným žadatelem – obec, příspěvková organizace obce, NNO, soc. družstvo, poskytovatel soc. služeb, dobrovolný svazek obcí (obec musí být vždy partnerem bez fin. příspěvku)
14
Podporované aktivity 7. Podpora aktivit pro CS skupinu migranti
Podpora legálních migrantů (cizinci ze třetích zemí, příp. i občané EU/EHP a Švýcarska s dlouhodobým pobytem, držitelé a žadatelé o mezinárodní ochranu) Streetwork, právní poradenství Výuka češtiny nad úroveň A1 (znevýhodňující postavení na trhu práce) Aktivity zaměřené na občanskou gramotnost a zlepšení orientace ve společnosti zejm. na lokální úrovni Podpora obcí v oblasti integrace cizinců na lokální úrovni (obce s významným podílem cizinců, podpora komunitní soc. práce a komunit. center) Služby interkulturních pracovníků, tlumočníků k usnadnění komunikace s institucemi a veřejností
15
Podporované aktivity 8. Podpora prevence a řešení zadluženosti a předluženosti (vč. poradenství) přímou podporu osobám, které mají výdaje vyšší než příjmy a nejsou schopny plnit své závazky Aktivní řešení zadluženosti a předluženosti – dluhové poradenství, vč. zpracování a podávání insolv. návrhů Zvyšování kompetencí CS formou individuální přímé práce (nelze pouze semináře, důležitá vazba na indikátor 6000) Podpora mimosoudního způsobu řešení konfliktů Aktivity zaměřené na snižování dluhů za bydlení Aktivity zaměřené na podporu osob průběhu jejich procesu oddlužení (mj. s preventivním rozměrem proti zrušení oddlužení ze strany soudu) V kombinaci z výše uvedenými aktivitami je možné podpořit: spolupráci partnerů na místní úrovni, spolupráci představitelů obce s NNO, vytvoření strategie k řešení zadluženosti na úrovni obce; spolupráci se zaměstnavateli v tématu zaměstnávání osob v exekuci a odbourávání specifických bariér
16
Podporované aktivity Doporučení ke zpracování projektové žádosti:
aktivity nutné dobře popsat a odůvodnit (hodnocení žádosti pouze na základě informací v žádosti) – prevence krácení rozpočtu (vazba na rozpočet); harmonogram aktivit není povinný, ale doporučuje se uvést lze využít možnost vložit přílohy k žádosti žadatel může podat více žádostí (jiné aktivity, jiný region) v rámci projektu lze kombinovat aktivity výše vzhledem k účelnosti a specifikům CS
17
Indikátory bagatelní podpora – je podpora účastníka pod 40 hod při realizaci celého projektu (1h=60min) Anonymizace účastníků – pouze okrajově a v odůvodněných případech (např. oběti trest. činů), příjemce musí vést relevantní evidenci (např. pod kódy) Upozornění - indikátory se v žádosti o projekt v ISKP14+ začnou objevovat až po zadání specifického cíle) Monitorovací list podpořené osoby není povinný (k MI ) – doporučený na ; příjemce je oprávněn používat jiný způsob sběru dat a dokladování. Evidence musí být doložitelná (kontrola na místě) Informace najdete v kap „Obecná část pravidel“
18
Indikátory - závazkové
Indikátory výstupu: Celkový počet účastníků – nutná identifikace podpořených osob, nezapočítávají se osoby s bagatel. Podporou (každá osoby vždy pouze 1x) Kapacita podpořených služeb – výstup okamžitá kapacita aktivit projektu, kterou v danou chvíli lze obsloužit (např. při kurzech počet míst v učebně nebo daná kapacitou člena/ů RT) Nové nebo inovované soc. služby týkající se bydlení (nejedná se o soc. službu dle zákona) Počet podpořených komunitních center Indikátory výsledku: Využívání podpořených služeb - zde tzv. bagatelní podpora + v odůvod. případech anonymizovaní účastníci Žadatel uvede adekvátní cíl. hodnotu projektu (bude povinen v případě realizace projektu naplnit), vybere relevant. indikátory (musí alespoň 1 výstupový indikátor)
19
Indikátory – ke sledování
účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti – žadatel uvede „0“ znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání – žadatel uvede „0“ Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) Bývalí účastníci projektů, u nichž intervence formou sociální práce naplnila svůj účel žadatel zpravidla uvede 0, v případě podpory projektu povinnost sledovat ve vztahu k charakteristikám účastníků
20
Přílohy žádosti - povinné
Čestné prohlášení – Identifikace skutečných majitelů právnické osoby ve smyslu zákona č. 253/2008 Sb. - dokládá žadatel, který není fyzickou nebo právnickou osobou veřejného práva – obce a jejich příspěvkové organizace, příspěvkové organizace kraje, svazky obcí (vzor příloha – Analýza potřebnosti projektu a cílové skupiny - rozsah 1-4 strany, kvalitně zpracovat (v žádosti uvést stručné a zásadní informace, podrobně a celistvě zpracovat relevantní informace v příloze), založeno na předchozí komunikaci s CS, dotaznících, relevantně zjištěných informací (vzor příloha č. 3 výzvy) Tabulka 5a – v případě podpory sociálních služeb
21
IS KP14+ registrace – Pokyny k vyplnění žádosti (www.esfcr.cz).
elektronizace – kvalifikovaný elektronický podpis (i v případě oprávněné osoby jednající za žadatele) - role uživatelů (editor, čtenáře, signatář; signatář, musí mít zřízený vlastní účet). vyplnění projektové žádosti; komunikace, upozornění, depeše (zprávy mezi uživateli) hotline instruktážní videa:
22
Způsob hodnocení a výběr projektů
fáze hodnocení: hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí (max. do 30 prac. dní od uzavření příjmu žádosti/ v případě příjmu nad 250 projektů + 10 prac. dní) věcné hodnocení – 2 individuální hodnotitelé, příp. arbitr (max. do 80 prac. dní od uzavření příjmu žádosti/ v případě příjmu nad 250 projektů + 20 prac. dní) výběrová komise – min. 5 členů (zasedá do max. 20 dní od ukončení VH, ukončení zasedání do max. 30 dní) příprava a vydání právního aktu o poskytnutí podpory Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce – Příručka pro hodnotitele –
23
Finanční část Rozpočet projektu
24
ÚČETNICTVÍ příjemce je povinen vést účetnictví či daňovou evidenci v souladu s předpisy ČR příjemce, který nevede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, rozšířenou o dodatečné požadavky uvedené v právním aktu
25
Rozpočet projektu - struktura
Celkové způsobilé náklady projektu = přímé náklady + nepřímé náklady I. Přímé náklady 1. Osobní náklady 2. Cestovní náhrady 3. Zařízení a vybavení a spotřební materiál 4. Nákup služeb 5. Drobné stavební úpravy (do 40 tis. Kč) 6. Přímá podpora CS II. Nepřímé náklady
26
1. Osobní náklady realizační tým projektu – např. manažer podniku, psycholog, vedoucího CS, psychosociální pracovník obvyklé ceny a mzdy – úvazek osoby, u které je odměňování i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OPZ, může být maximálně 1,0 dohromady u všech subjektů (příjemce a partneři zapojených do daného projektu (tj. součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele/ů včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek), a to po celou dobu zapojení daného pracovníka do realizace projektu OPZ
27
2. Cestovní náhrady zahraniční služební cesty (vyhláška MF) patří do přímých nákladů. Cestovní náhrady zahraničních expertů (per diems) do ČR, patří do přímých nákladů. tuzemské cestovné členů realizačního týmu patří do nepřímých nákladů
28
3 Zařízení a vybavení investiční výdaje - odpisovaný hmotný majetek (pořizovací hodnota vyšší než 40 tis. Kč) a nehmotný majetek (pořizovací cena vyšší než 60 tis. Kč) neinvestiční výdaje – neodpisovaný hmotný pořizovací hodnota nižší než 40 tis. Kč) a nehmotný majetek (pořizovací cena nižší než 60 tis. Kč) u nákupu vybavení pro realizační tým např. PC, lze do nákladu uvést pouze 1 ks na 1 úvazek, pokud je úvazek nižší, lze uplatnit pouze část pořizovací ceny, vztahující se k danému úvazku ( 1 úvazek = cena 1 PC, 0,3 úvazek = 0,3 ceny PC)
29
4. Nákup služeb Dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu, např.: školení, kurzy lektorské služby analýzy poradenství pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou
30
5. Drobné Stavební úpravy
cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období nepřesáhne v úhrnu Kč na každou jednotlivou účetní položku majetku např. úprava pracovního místa, které usnadní přístup osobám zdravotně postiženým )
31
6. Přímá podpora pro cílovou skupinu
mzdy zaměstnanců z cílové skupiny - pouze pracovní smlouva nebo DPČ (DPP ne) cestovné, ubytování při služebních cestách pro CS jiné nezbytné náklady pro CS pro realizování jejich aktivit stravné cílové skupiny patří do nepřímých nákladů
32
Veřejné zakázky Veřejné zakázky
Nová povinnost příjemce – ex-ante kontrola u veřejných zakázek na 400 tisíc Kč Příjemce je povinen zaslat ke kontrole materiály týkající se zadávacího řízení před vyhlášením zadávacího řízení, dále materiály před podpisem smlouvy, případně před podpisem dodatku
33
II. Nepřímé náklady administrativa, řízení projektu (včetně finančního), účetnictví, personalistika komunikační a informační opatření, občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu cestovní náhrady spojené s pracovními cestami realizačního týmu spotřební materiál, zařízení a vybavení (papír…) prostory pro realizaci projektu (nájemné, vodné, stočné, energie..) 25% přímých způsobilých nákladů projektu ostatní provozní výdaje (internet, poštovné, telefon…)
34
Veřejná podpora Sociální služby, poskytované v rozsahu základních činností podle zákona o sociálních službách, budou v rámci projektu financovány formou vyrovnávací platby podle Rozhodnutí Komise č.2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu.
35
Vyrovnávací platba Vyrovnávací platba = náklady sociální služby mínus výnosy sociální služby Příloha ŽÁDOSTI - Údaje o sociální službě (viz část 7.1 výzvy; příloha č. 5a)
36
Kontaktní osoby Ing. Jiřina Kreidlová – jirina.kreidlova@mpsv.cz
Mgr. Ivana Jirková – Mgr. Petra Ulrichová – Mgr. Lenka Lenková –
37
Děkujeme za pozornost a přejeme hodně úspěchů s Vaším projektovým záměrem!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.