Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Počítačová grafika Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
2
označíme vytvořené objekty zvolíme Objekty – Vytvořit přechod (obr. 1)
Postup vytvoříme objekty označíme vytvořené objekty zvolíme Objekty – Vytvořit přechod (obr. 1) dále upravujeme pomocí tvarovacího nástroje (obr. 2)
3
v alternativním panelu nástrojů můžeme zvolit
počet objektů v přechodu – Počet kroků nastavení úhlu přechodu – Úhel (obr. 3) Barvy pro přechod (obr. 4) změnu Pořadí objektů v přechodu (obr. 5)
4
Alternativní panel nástrojů – Vytvořit přechod
5
Obr. 1 Obr. 2
6
Obr. 3 Obr. 4
7
Obr. 5
8
Vytvořený přechod můžeme dále upravovat a vytvářet další efekty
Obr. 6 Obr. 7
9
Vytváření přechodů z objektů vzniklých kombinací
další možností vytváření efektů jsou Kombinace objektů (obr. 8) pokud kombinujeme objekty s různými vlastnostmi, hotový objekt převezme vlastnosti prvně vybraného vzniklé objekty můžeme upravovat v přechodech (obr. 9) následně upravovat rozbitím na křivky (obr. 10)
10
Obr. 8 Obr. 9 Obr. 10
12
Kombinace objektů neslouží pouze ke zprůhlednění průniku dvou objektů můžeme spojit více objektů do jednoho můžeme vytvářet rámečky, puzzle
13
nakreslíme stejné objekty (obr. 11) všechny vybereme (obr. 12)
Příklad nakreslíme stejné objekty (obr. 11) všechny vybereme (obr. 12) rozbalíme Objekty – Kombinovat (CTRL + K) (obr. 13) přepneme na tvarovací nástroj označíme vždy 4 vnitřní body (obr. 14) uchopíme jeden vnitřní bod a táhneme (obr. 15)
14
Obr. 11 Obr. 12
15
Obr. 13
16
Obr. 14 Obr. 15
17
Můžeme rozbít úsečky na křivky v jednotlivých objektech, táhnout za rohy
18
Kombinace můžeme zrušit, potom se nám zobrazí původní nastavení obrázků, tj. v každém objektu původní výplň pro přesnější vkládání objektů si můžeme zobrazit síť
19
Zrcadlení objektů dalším, neméně zajímavým efektem je zrcadlení zrcadlení podle osy x (přesuneme a zvolíme průhlednost a máme například odraz na vodní hladině)(obr. 19) zrcadlení podle osy y (obr. 20) zrcadlení podle libovolné osy (obr. 21)
20
Obr. 19 Obr. 20
22
Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.