Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
... hojně se syťte Božím slovem (z poselství Benedikta XVI. k SDM)
2
Nebeský Otče, ty jsi světlo a život, otevři naše oči a srdce, abychom lépe chápali a milovali tvé Slovo. Sešli nám svého Ducha svatého, abychom rádi přijímali tvou pravdu. Mistře Ježíši, který jsi Cesta, Pravda a Život, žij v nás a skrze nás ve své církvi., Ať je skutečným domovem každému, kdo žízní po Lásce a Pravdě. Sláva Otci…
3
Tvář SLOVA: Ježíš Kristus
Hlas SLOVA: Zjevení Tvář SLOVA: Ježíš Kristus Dům SLOVA: CÍRKEV Cesty SLOVA: Misie - poslání
4
CÍRKEV Dům SLOVA Je to církev, která má svůj vzor v mateřském společenství Jeruzaléma, založená na Petrovi a na apoštolech, která dnes skrze biskupy ve společenství s Petrovým nástupcem je i nadále strážkyní, hlasatelkou a vykladatelkou slova (srov. LG 13.) Je založena na čtyřech sloupech: „apoštolském učení, bratrské společenství, lámání chleba a modlitbách“ (srov. Sk 2,42).
5
Apoštolské učení Didaché neboli hlásání Božího slova
Z církve vychází hlas posla, který všem předkládá kérygma: prvotní a základní zvěstování, které Ježíš hlásal na počátku své činnosti: „Naplnil se čas a přiblížilo se Boží království. Obraťte se a věřte evangeliu!" (Mk 1,15). V církvi zaznívá katecheze: k prohloubení v každém křesťanu „tajemství Krista, ve světle Slova, aby jím byl celý člověk prozářen. Vrcholem hlásání je homilie: dodnes pro křesťany hlavním okamžikem setkání s Božím slovem. Při tomto úkonu by se měl kněz stát prorokem.
6
Lámání chleba Společenství Scéna z Emauz (srov. Lk 24,13-35) odkazuje,
k tomu, co se děje dodnes: po Ježíšově homilii o Mojžíšovi a prorocích dochází k lámání eucharistického chleba. Společenství Koinónia - agapé, křesťanská láska. Je to úkon nové úmluvy, zpečetěné Kristovou krví (srov. Lk 22,20), je to svrchované dílo Slova, které se nabízí jako pokrm ve svém obětovaném těle, je to zdroj a vyvrcholení života a poslání církve. K tomu, abychom se stali Ježíšovými bratřími a sestrami, je třeba být těmi, kteří „slyší a plní Boží slovo" (Lk 8,21).
7
Lámání chleba Modlitba Paulínská metoda rozjímání
Utkaná ze „žalmů, hymnů a duchovních písní“ (Kol 3,16). Scéna z Emauz (srov. Lk 24,13-35) je i zde příkladná a ukazuje, k čemu každý den dochází v našich kostelech: po Ježíšově homilii o Mojžíšovi a prorocích dochází u stolu k lámání eucharistického chleba. Toto je chvíle důvěrného rozhovoru Boha s jeho lidem, je to úkon nové úmluvy, zpečetěné Kristovou krví (srov. Lk 22,20), je to svrchované dílo Slova, které se nabízí jako pokrm ve svém obětovaném těle, je to zdroj a vyvrcholení života a poslání církve. Výsadní místo zaujímá Modlitba církve - liturgie hodin (breviář). Lectio divina: rozjímavá četba otevírá poklad Božího slova, a připravuje setkání s Kristem, živým Božím Slovem. Lectio – meditatio – oratio – contemplatio – actio. Paulínská metoda rozjímání Pravda (mysl): čtu a snažím se pochopit, CO mi Pán sděluje Život (srdce): dávám pozor, JAK mi to říká Cesta (vůle): žádám, aby mi ukázal ZPŮSOB, jak žít to, co mi sděluje.
8
Evangelium Ducha svatého
Skutky apoštolů Evangelium Ducha svatého „Budete mými svědky v Jeruzalémě, v celém Judsku a Samařsku, ano až na konec země“ (Sk 1,8). obsahem je naplnění Sk 1,8: církev v Jeruzalémě, činnost apoštolů Petra a Filipa, žido-pohanská Antiochie, Pavlovy misie jeden celek s Lk, na začátku rekapitulace „minulého dílu“ stejný autor (zde však očitým svědkem událostí kolem Pavla 16,10) i adresát (Theofil – přítel Boží) motiv cesty: Lk do Jeruzaléma, Sk z Jeruzaléma jak se žilo v prvních obcích, jak byly organizované, jak věřili a jak slavili křest vodou i Duchem, eucharistii..
9
Čtení ze Skutků apoštolů (Sk 1,4-14)
Když s nimi Ježíš jedl, přikázal jim, aby neodcházeli z Jeruzaléma, ale čekali na Otcovo zaslíbení: „Vždyť jste přece o tom ode mne slyšeli: Jan křtil vodou, ale vy budete pokřtěni Duchem svatým za několik málo dní.“ Tu se ho ptali ti, kteří s ním byli: „Obnovíš teď, Pane, v Izraeli království?“ On jim však řekl: „To není vaše věc, abyste věděli čas a okolnosti, jak je Otec z vlastní moci ustanovil. Ale až na vás sestoupí Duch svatý, dostanete moc a budete mými svědky v Jeruzalémě, v celém Judsku a Samařsku, ano až na konec země.“ Když to pověděl, byl před jejich zraky vyzdvižen a oblak jim ho vzal z očí. Hleděli upřeně k nebi za ním, jak odchází, a najednou vedle nich stáli dva muži v bělostných šatech a řekli: „Lidé z Galileje, proč tak stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl vzat od vás do nebe, přijde zase právě tak, jak jste ho viděli, že odchází do nebe.“ Potom se apoštolové vrátili do Jeruzaléma z hory, která se nazývá Olivová. Je blízko Jeruzaléma, vzdálená jenom délku sobotní cesty. A když přišli zase do města, vystoupili do hořejší místnosti, kde bydleli Petr a Jan, Jakub a Ondřej, Filip a Tomáš, Bartoloměj a Matouš, Jakub Alfeův, Šimon Horlivec a Juda, Jakubův bratr. Ti všichni jednomyslně setrvávali v modlitbách spolu se ženami, s Ježíšovou matkou Marií a s jeho příbuznými.
10
Po setkání nad Knihou následuje adorace před Slovem .
„Naslouchejte Bohu, který má pro každého z vás plán lásky.“ Z papežova poselství k letošnímu SDM Po setkání nad Knihou následuje adorace před Slovem .
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.