Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prioritní cíl: Relevance

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prioritní cíl: Relevance"— Transkript prezentace:

1 Prioritní cíl: Relevance
IP 2017 Prioritní cíl: Relevance 12371 Nastavení a řízení efektivní a motivované interakce komunikačního trojúhelníku škola-student/absolvent-praxe/aplikační sféra   Ing. Jaroslav Demel, Ph.D.

2 Cíl projektu 12371 Posílení vzájemného propojení školy, zaměstnavatelů, studentů a absolventů s využitím aktivit podporujících zvýšení uplatnitelnosti a podnikatelské myšlení studentů a absolventů EF TUL, zlepšení jejich předpokladů v souladu s potřebami trhu práce a jejich adaptace na nové podmínky ovlivněné prudkým technologickým rozvojem. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

3 Anotace projektu 12371 Projekt podporuje společné akce (i u speciálních příležitostí) uvedeného komunikačního trojúhelníku (škola – studenti/absolventi – praxe), zaměřené především na předávání zkušeností z praxe, podporu podnikatelského způsobu myšlení, kreativitu, posilování finanční, ICT i podnikatelské gramotnosti, a to formou společných workshopů, přednášek, soutěží, simulace praktického prostředí a reálných problémů aplikační sféry. Vzájemné potřeby na straně absolventů i zaměstnavatelů jsou zjišťovány a ověřovány sběrem primárních dat. Na straně zaměstnavatelů je zjišťována současná výbava absolventů kompetencemi a znalostmi, které jsou pro uplatnění na trhu práce klíčové. Na straně absolventů je zkoumán názor na uplatnitelnost na trhu práce ve vazbě na jejich studium. Na základě zjištění jsou do společných aktivit v rámci komunikačního trojúhelníku zařazovány prvky na posílení těch kompetencí, které absolventům chybějí. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

4 Zdůvodnění projektu 12371 Projekt je v souladu se Strategickým záměrem vzdělávací a tvůrčí činnosti Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci na období 2016 – 2020, resp. s Plánem realizace strategického záměru TUL pro rok 2017. Citace (DZ ), resp. aktualizace: EF TUL bude efektivně a průběžně spolupracovat s vnější sférou, monitorovat potřeby zaměstnavatelů a uplatnitelnost absolventů. Podněty z vnějšku bude kontinuálně zpracovávat a bude do výuky zařazovat nástroje ke zvýšení konkurenceschopnosti svých absolventů (odborné praxe, externí lektoři, soutěže). Vytvořit přehled šetřením mezi absolventy a vyhodnotit jejich uplatnitelnost v praxi. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

5 Postup řešení projektu 12371
Projekt byl rozdělen na tři aktivity, které se vzájemně prolínaly a v rámci kterých docházelo k propojování komunikačního trojúhelníku škola-student/absolvent-praxe/aplikační sféra. Komunikační trojúhelník a výuka Komunikační trojúhelník a mimovýukové aktivity Komunikační trojúhelník a zpětná vazba IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

6 Postup řešení projektu 12371
Komunikační trojúhelník a výuka První aktivita byla založena na výše uvedeném propojení v rámci standardní výuky. Do jednotlivých studijních programů a jejich odborných předmětů vstupovali odborníci z praxe, kteří studenty, vybavené teoretickým základem k problému, seznamovali s aplikací daných znalostí v praxi, se souvisejícími důsledky a projevy, i s odchylkami od standardů. Vyloženě v rámci výuky bylo v roce 2017 realizováno na EF TUL 22 zvaných přednášek odborníků z praxe z významných podniků i institucí – např. Škoda Auto, DB Schenker, MZV, MPO apod. Jich se zúčastnili jak studenti z předmětů, v jejichž rámci se přednáška konala, tak i ti, kteří na ni přišli na základě její propagace. Početně šlo o stovky studentů, monitorovací indikátor tohoto projektu byl bohatě naplněn účastí na společných akcích trojúhelníku, proto nebyla účast na zvaných přednáškách v rámci standardní výuky sledována. Finanční podpora projektu v této aktivitě byla využita zejména na pořízení materiálu a jeho spotřebu. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

7 Postup řešení projektu 12371
2. Komunikační trojúhelník a mimovýukové aktivity Všechny tři strany měly možnost setkat se u různých příležitostí, vyloženě společnými pak byly: Pětidenní workshop Business Workout iniciativy Student Business Club (září 2017) Počet účastníků: 66 Počet podpořených přednášek odborníků z praxe: 16 Slavnostní setkání akademické obce a vědecké rady EF TUL při příležitosti 25 let založení fakulty (listopad 2017) Počet účastníků: 136 Výroční ples EF TUL (listopad 2017) Počet účastníků: 212 Finanční podpora byla využita na stipendia pro studenty, kteří pomáhali při přípravě a organizaci akcí. Dále na tisk propagačních letáků k akcím na edičním středisku TUL a pořízení materiálu pro posílení realizaci akcí a jejich komunikaci, např. pro vytvořený filmový spot fakulty. Část finanční podpory byla využita na účast řešitele na Setkání oddělení vnějších vztahů a marketingu vysokých škol v Brně pořádané APUA, které bylo věnováno moderním prostředkům komunikace VŠ se studenty a absolventy (tvorba filmových shotů, časoměrných materiálů, využití sociálních sítí). Získané zkušenosti byly využity při realizaci propagačního filmového spotu k výročí 25 let fakulty. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

8 Postup řešení projektu 12371
2. Komunikační trojúhelník a zpětná vazba V lednu 2017 bylo 86 absolventů (kontakty na ně byly získány v roce 2016) osloveno formou dotazníkové šetření monitorujícího jejich uplatnitelnost na trhu práce. Poznatky z tohoto šetření generují návrhy na doplnění výuky, rozšiřování či zužování záběru odbornosti, iniciují změny. Bylo získáno 57 odpovědí, poznatky ze šetření byly zpracovávány v únoru a březnu 2017 a uveřejněny na V červnu 2017 bylo osloveno vybraných 89 studentů/absolventů v rámci jejich státních zkoušek a byl získán souhlas s jejich kontaktováním a komunikací v dalších letech. Jak v rámci tohoto kontaktu, tak při všech jmenovaných aktivitách byli absolventi v rámci komunikace permanentně vyzýváni ke vstupu do Klubu absolventů – databáze absolventů celé TUL na IS/STAG, jediné databáze, která je propojena s celou studijní historií každého studenta/absolventa TUL. Lze tedy označit za skutečný celkový počet sledovaných absolventů v komunikaci. V roce 2017 vzrostl počet registrovaných absolventů v databázi na 285. Finanční podpora projektu v této aktivitě byla využita zejména na stipendium studenta účastnícího se prací v rámci šetření, na pořízení materiálu a jeho spotřebu. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

9 Změny v projektu 12371 Úprava rozpočtu během realizace projektu
Rozpočet před úpravou (v tis. Kč) Materiál 21 Cestovné 2 Stipendia 17 Rozpočet po úpravě (v tis. Kč) Materiál 4,5 Služby 13 Stipendia 17,5 Vzhledem k vyšším výdajům na plánovanou služební cestu spojenou s účastí na specializovaném semináři a některým potřebným přesunům z materiálu ve prospěch služeb byla podána žádost rektoru TUL o změnu v rozpočtu projektu (žádost přiložena). Žádosti bylo vyhověno. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|

10 Splnění cíle projektu 12371 Cíl projektu byl splněn. 5 3 180 220
Ukazatele Stanovené ukazatele projektu Popis relevantních ukazatelů – kvantitativní i kvalitativní Výchozí kontrolovatelné ukazatele Počet přednášek externích lektorů: Počet společných akcí kom. trojúhelníku: Počet účastníků na akcích: Počet sledovaných absolventův komunikaci: Plnění stanovených cílových kontrolovatelných výstupů Stanovené kontrolovatelné ukazatele Cílové kontrolovatelné ukazatele - plnění 5 3 180 220 38 (760%) 3 (100%) 512 (284%) 285 (130%) Cíl projektu byl splněn. IP 2017 Komunikační_trojúhelník|


Stáhnout ppt "Prioritní cíl: Relevance"

Podobné prezentace


Reklamy Google