Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Individuální podnikání
Jana Frková Přednášky uloženy na
2
Cíl předmětu - Podpořit a rozvíjet podnikatelské myšlení.
V praxi to bývá taktové: Když si člověk postaví dům, vždycky zpozoruje, že se při tom naučil něčemu, co měl rozhodně znát, než začal stavět. Friedrich Nietzsche
3
Znalost podnikatelství
Aby malé a střední podnikání bylo udržitelné a podniky neměly životnost jen několik málo let, k tomu by napomohlo vzdělávání v podnikatelství a to na všech stupních. Vstup do světa podnikání, do světa osobních rizik, tvrdého konkurenčního prostředí a vysokých nároků na výkonnost a čas podnikatele vyžaduje do určité míry specifický typ osobnosti, ale klade i nároky na připravenost podnikatele k „umění“ podnikatelství.
4
Dá se podnikání naučit? Odpověď: Minimálně se dá na podnikatelství připravit: Informace znalost Z hlediska osobnostních předpokladů lze řešit: Poznáním vlastní osobnosti a poučením o svých vrozených nedostatcích a jejich možných řešeních - viz předmět Personalistika
5
Témata přednášek: Historie podnikání, podnikatelské prostředí v ČR, srovnání s jinými zeměmi Ekonomický potenciál malých firem Specifika malého podnikání – výhody - nevýhody Úspěšní podnikatelé a jejich tajemství úspěchu Osobnost podnikatele a příčiny jeho selhání Životní cyklus malé firmy a krize z růstu Budování malého podniku
6
Podnikatelský nápad, vize a mise
Podnikatelský plán Řízení a plánování v malém podniku Intuitivní marketing Formy financování – vlastní majetek, rizikový kapitál, bussines angels, Crowdfunding, Peer to peer půjčka, leasing, banky, podpůrné fondy Založení podnikatelského subjektu (FO, PO) – právní minimum Problematika daní a sociálního a zdravotního pojištění podnikatele – daňové minimum
7
Není hloupých otázek! „Není hanba že nevíš, ale že se neptáš.“
Turecké přísloví Ptejte se, dokud je okolí ochotno vám odpovídat….
8
Splnění zápočtu – splnění dvou podmínek
Zpracování a prezentace vlastního podnikatelského plánu Budeme hlasovat: Buď účast na 9 přednáškách nebo zápočtový test
9
Odborná literatura Barow, C., Burke, G., Molian D., Brown, R.: Enerprise Development: The Challeges of Starting, Growing and Selling Businesesses. Thomson, 2005. Robert T. Kiyosaki: Bohatý táta, chudý táta - Co bohatí učí své děti a chudí ne. Pragma 2002. Srpová, J; Řehoř, V. a kol.: Základy podnikání. Grada publishing Michael E. Gerber: Podnikatelský mýtus. ManagementPress 2006. Leo Vodáček - Olga Vodáčková: Malé a střední podniky: konkurence a aliance v evropské unii. ManagementPress 2006. Udo Wupperfeld: Podnikatelský plán pro úspěšný start. ManagementPress 2005. Jiří Stýblo: Personální řízení v malých a středních podnicích. ManagementPress 2006. Peter F. Drucker : Drucker na každý den. ManagementPress 2006. Miloš Toman: Intuitivní marketing. ManagementPress 2006. Schumacher, E. F: Small is Beautiful: 25 Years Later, Hartley Marks Publishers Inc
10
Internetové odkazy - oficiální stránky MPO se zárukou aktualizací a profesionálního přístupu (spolupracuje cca 20 různých institucí)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.