Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_SA4A_10 DUM 10. příprava aktivity pro 3
VY_32_INOVACE_SA4A_10 DUM 10. příprava aktivity pro 3. cílovou věkovou skupinu
2
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_10 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Příprava aktivity pro 3. cílovou věkovou skupinu Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: uživatel služby, cílová skupina, volnočasové aktivity, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály
3
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6. do 26. let ohroženým společensky nežádoucími jevy. Na koho se aktivity zaměřují, kdo je CÍLOVÁ SKUPINA? cílovou skupinou NZDM jsou děti a mládež, které: a) zažívají nepříznivé sociální situace Jde o: • konfliktní společenské situace • obtížné životní události • omezující životní podmínky b) jsou ve věkových skupinách: • od 6. do 12. let • od 13. do 18. let • od 19. do 26. let c) žijí nebo se pohybují v konkrétní lokalitě, kterou lze vymezit: • sociálně • geograficky
4
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
d) vztahuje se k nim další (doplňkové) charakteristiky: • nemohou nebo nechtějí se zapojit do standardních volnočasových aktivit • vyhýbají se standardním formám institucionalizované pomoci a péče • dávají přednost neproduktivního trávení volného času • dávají přednost trávení volného času mimo rodinu či jinou sociální skupinu • mají životní styl, díky kterému se dostávají do konfliktů, který je ohrožující pro ně samé nebo jejich okolí
5
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
Cílem služby je zlepšit kvalitu jejich života předcházením nebo snížením sociálních a zdravotních rizik souvisejících se způsobem jejich života, umožnit jim lépe se orientovat v jejich sociálním prostředí a vytvářet podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace. Služba může být poskytována osobám anonymně. Služby sociální prevence napomáhají zabránit sociálnímu vyloučení osob, které jsou tímto ohroženy pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí a ohrožení práv a oprávněných zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby. Cílem a posláním služeb sociální prevence je tedy napomáhat osobám k překonání jejich nepříznivé sociální situace a chránit společnost před vznikem a šířením nežádoucích společenských jevů.
6
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
Sociální služba obsahuje tyto základní činnosti (aktivity): a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti (zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity, pracovně výchovná práce s dětmi, nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností, zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání) b) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím (aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí) c) sociálně terapeutické činnosti (aktivity podporující sociální schopnosti a dovednosti, které povedou k začleňování do společnosti) d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí (pomoc při vyřizování běžných záležitostí, nebo obnovení a upevňování kontaktů s rodinou a blízkými klienta).
7
Úkoly - zadání pro žáka Úkoly - zadání pro žáka
Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je navrhnout 2. vhodné aktivity pro 3. cílovou věkovou skupinu dětí a mládeže (19-26 let), ve kterých využijete prvky dramatizace. Aktivity by měly odpovídat poslání a cílům předmětu a NZDM a jejich klientů, aktivity doprovoďte stručným komentářem, ve kterém zdůvodníte jejich vhodnost, výběr. Vámi navržené aktivity zapište stručně do Pracovního listu a okomentujte / příprava na dramatizaci. S návrhy budeme následně pracovat.
8
Pracovní list žáka Pracovní list žáka
Navržená aktivita č. 1 (pro věkovou skupinu let). Doplňte: Jaký je cíl: Navržená aktivita č. 2 (pro věkovou skupinu let).
9
Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.