Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Titulní strana prezentace.
2
Metodický portál v novém www.rvp.cz
Strana s připraveným nadpisem pro případné doplnění další grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 2
3
Specifika informativních článků
články informující o : zajímavých místech a akcích důležitých změnách ve školství přináší informace ze zahraničí, z okolí školy a školských zařízení informuje o zajímavých publikacích či kurzech zaměřených na pedagogické pracovníky.
4
Specifika teoretických článků
vytvoření teoretického článku vyžaduje určité znalosti a pedagogickou zkušenost ideálním teoretickým článkem je inspirativní a motivující text, podporující tvořivé přístupy a řešení. zobecňuje fakta, a vytváří tak kvalitní základnu pro praxi text, který propojuje pedagogickou teorii s praxí, klade neobvyklé otázky a hledá inovativní odpovědi pracují s informacemi z různých zdrojů může obsahovat předpoklad, analýzu, diskusi, argumentaci a z nich plynoucí závěry
5
Specifika praktických článků
přímo popisuje výukové aktivity klíčovou vlastností všech praktických článků je jejich propojení se strukturou rámcových vzdělávacích programů ideálním praktickým článkem není návod jak učit, ale inspirace k odlišnému přístupu k hodinám měly by podporovat aktivitu žáků, nabízet souvislosti, klást otázky a vést k dalším činnostem. Pro inspiraci doporučujeme podívat se na již publikované články. Konkrétní příklady vám pomohou blíže porozumět systematickému roztřídění článků do vytvořených sekcí. Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 5
6
Aktivita : Specifika jednotlivých podtypů článků
pro inspiraci doporučujeme podívat se na již publikované články konkrétní příklady vám pomohou blíže porozumět systematickému roztřídění článků do vytvořených sekcí Na metodickém portálu, v sekci základního vzdělávání, vyhledejte následující podtypy článků a charakterizujte je: (15 minut) Dana Foltová: Země Nikde a mořská příšera Aisis o.s. : Cvičení k rozvoji orientace Eva Krejčová : Osvědčilo se v hodinách matematiky Hana Kühnlová: Škola pro udržitelný rozvoj – výzva všem VÚP: Učební osnovy - komentář Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 6
7
Specifika jednotlivých podtypů článků
Na metodickém portálu, v sekci základního vzdělávání, vyhledejte následující podtypy článků a charakterizujte je: Dana Foltová: Země Nikde a mořská příšera (praktický článek, inspirace) Aisis o.s. : Cvičení k rozvoji orientace (praktický článek, příklad) Eva Krejčová : Osvědčilo se v hodinách matematiky (praktický článek, zkušenost) Hana Kühnlová: Škola pro udržitelný rozvoj – výzva všem (teoretický článek, aplikace) VÚP: Učební osnovy – komentář (teoretický článek, odbornost) Více o jednotlivých podtypech článků naleznete v manuálu pro autory Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 7
8
Teoretické články Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 8
9
Praktické články Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod.
10
Základní textová strana.
10
11
Informace pro autory Článků
12
Vývojová stadia uživatele nového editačního systému
… toto se Vám určitě nestane: Základní textová strana.
13
Editační prostředí - modul články
Strana s připraveným nadpisem pro případné doplnění další grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 13
14
Editační prostředí
15
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.