Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prioritní oblasti spolupráce v rámci hospodářské restrukturalizace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prioritní oblasti spolupráce v rámci hospodářské restrukturalizace"— Transkript prezentace:

1 Prioritní oblasti spolupráce v rámci hospodářské restrukturalizace
Akční plán hospodářské restrukturalizace schválila vláda

2 Hospodářská restrukturalizace tří krajů – RESTART REGIONU, jako příležitost ke změně
Plán hospodářské restrukturalizace je v oblasti zaměstnanosti a trhu práce velmi ambiciózní a vyjadřuje ochotu zapojených aktérů podílet se na důležitých změnách. Formuluje 21 opatření zaměřených na trh práce. Návrhy odrážejí shodný názor na potřebu změn na všech úrovních veřejné správy. 1. akční plán pro roky 2017/ 2018 schválila vláda Příprava akčního plánu na následující roky byla již zahájená

3 Priority na obou stranách téže mince
Ústecký kraj Úřad práce ČR Cílem Ústeckého kraje je zapojit co nejvíce místních obyvatel do dynamicky se měnícího hospodářství regionu. Cílem ÚP ČR je snížení (dlouhodobé) nezaměstnanosti a prevence její pravidelné reprodukce. Oba cíle jsou úzce provázané a neoddělitelné

4 Priority ÚK Jedná se o opatření, která kraj může priorovat a které může rozvíjet prostřednictvím Paktu zaměstnanosti a příslušných odborů D.1.1 Soubor opatření „Regionální talent management“ - zvýšení atraktivity krajů pro život obyvatel a rozšíření nabídky perspektivních pracovních vyhlídek pro mladé a kvalifikované odborníky D 2. 1: Komplex opatření rozvíjející kariérové poradenství a celoživotní vzdělávání v krajích D 2.3: Program zaměřený na přípravu zaměstnanců pro moderní průmyslové firmy (vzdělávání 4.0 a práce 4.0 pro průmysl 4.0)   D 2. 4: Rozvoj predikčního systému trhu práce prostřednictvím projektu KOMPAS D.4.1 Program zaměřený na rozvoj podnikavosti v počátečním vzdělávání

5 Priority ÚK tvoří soubor provázaných opatření, která pomohou zvýšit kvalifikaci lidí, zlepšit jejich příjmovou situaci, zamezit odlivu obyvatel a zajistit dostatek kapacit pro modernizující se průmysl a služby. I. Informace o potřebách trhu práce Predikce trhu práce prostřednictvím Kompasu, barometru trhu práce ´ Monitoring trhu práce prostřednictvím ÚP ČR II. Kariérové poradenství Nově: Kariérové poradenství na úrovni kraje Kariérové poradenství na úřadech práce Kariérové poradenství ve školách Nově: Vytvoření provázaného systému III. Vzdělávání pro uplatnění Nově: Rozvoj segmentu celoživotního vzdělávání Vdělávání ve školách Vzdělávání uchazečů a zájemců o zaměstnání Vzdělávání zaměstnanců u zaměstnavatele

6 Pilíř I: Predikce trhu práce
Základní strategie: Základní strategií pro naplnění cíle je podpora a rozvoj již zahájeného projektu „Predikce trhu práce“ (Kompas) na regionální úrovni, vytvoření, využívání a udržení predikčního modelu. Spolupráce s ÚP: Součinnost při výměně a využití dat v rámci „Kompasu“,

7 Pilíř 2: Kariérové poradenství
Základní strategie: Vypracování programu Kariérového poradenství pro celoživotní vzdělávání. Příprava a realizace souboru pilotních projektů prostřednictvím Paktů zaměstnanosti, rozvoj segmentu poradenství, spolupráce s Evropskou federací kariérového poradenství a bilance kompetencí Vytvoření spolupracující sítě v rámci regionu Spolupráce s ÚP: Úzká spolupráce při rozvoji projektu KOMPAS

8 Pilíř 3: Vzdělávání pro současné a budoucí hospodářství, udržení talentů a rozvoj podnikavosti
Základní strategie: Realizace a rozvoj programu „Duální vzdělávání“ Příprava a realizace systémového projektu „Kompetence pro budoucnost“ Úzká spolupráce s ÚP v rámci opatření D 2. 5: Realizace projektů PIPS (Podpora informačních a poradenských středisek) a EFES (efektivní služby zaměstnanosti) D 2. 7: V souladu se zákonnými postupy při zadávání veřejných zakázek bude ÚP ČR při výběru dodavatelů poradenských služeb akceptovat nabídky a aktivně oslovovat řemeslné inkubátory

9 Regionální priority, které spadají do gesce ÚP ČR,
E Komplex opatření k posílení a zefektivnění činnosti ÚP ČR ve strukturálně postižených krajích D 3.1: Program „Krok za krokem na trh práce“ – rozvoj zaměstnatelnosti dlouhodobě nezaměstnaných osob D 3.2: Soubor opatření zaměřený na podporu tzv. tranzitních sociálních podniků

10 E Komplex opatření k posílení a zefektivnění činnosti ÚP ČR ve strukturálně postižených krajích Obecně Aktivity Systémové řešení platového ohodnocení zaměstnanců ÚP Vytváření podpůrné sítě služeb pro ÚP Větší propojení agend zprostředkování zaměstnání a nepojistných sociálních dávek Rozšíření poradenských a podpůrných služeb pro klienty po odchodu z evidence ÚP Vytvoření metodiky záchytu lidí ohrožených dlouhodobou nezaměstnaností a sociálním vyloučením. Komplexní opatření navrhované Ústeckým krajem Zásadní průnik s řadou opatření navrhovanými MPSV Systémová opatření, která ale vyžadují ověření a zavedení do praxe

11 E Komplex opatření k posílení a zefektivnění činnosti ÚP ČR ve strukturálně postižených krajích Základní strategie: Zapojení krajské pobočky ÚP v ÚK (a případně také poboček v MSK a KK) do připravovaného systémového individuální projektu „Koordinovaná spolupráce ve veřejných službách zaměstnanosti při práci s dlouhodobě nezaměstnanými a opakovaně evidovanými uchazeči o zaměstnání“ realizovaného v partnerství VÚPSV a ÚP ČR. Spolupráce Ústeckého kraje: Výrazné expertní zapojení do přípravy, metodického rozvoje a pilotního ověření podpůrné sítě, součinnost krajského úřadu a jeho partnerů při budování partnerské sítě a získávání analytických podkladů, výrazné zapojení Paktu zaměstnanosti.

12 D 3.1: Program „Krok za krokem na trh práce“ – rozvoj zaměstnatelnosti dlouhodobě nezaměstnaných osob Stručná charakteristika: Promyšlené provázání podpory vstupu na trh práce (pilotáž prostřednictvím RIP a systémových opatření v různých stupních veřejné správy Základní strategie: zvážení individuálních projektů, Spolupráce Ústeckého kraje: Součinnost při realizaci doprovodných aktivit formulovaných v opatření (spolupráce při vyhledávání klientů a při jejich podpoře, společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek, potírání nelegálního zaměstnávání apod., pomoc při vyhledávání pracovního uplatnění klientů), spolupráce Paktu zaměstnanosti.

13 D 3. 2: Soubor opatření zaměřený na podporu tzv
D 3.2: Soubor opatření zaměřený na podporu tzv. tranzitních sociálních podniků Stručná charakteristika: Dotační a systémová podpora podniků zaměřených na přípravu lidí pro trh práce. Aktivita se týká dvou cílových skupin, lidí dlouhodobě nezaměstnaných a lidí s nízkou kvalifikací, kteří vinou restrukturalizace musí měnit zaměstnání Základní strategie: Příprava Regionálního individuálního projektu zaměřeného na pilotní ověření integračních a tranzitních sociálních míst do zákona o zaměstnanosti jakožto inovativního nástroje APZ v návaznosti na pilotní ověření a v kontextu budoucího vývoje v oblasti podpory sociálního podnikání v ČR. Spolupráce Ústeckého kraje: Výrazné expertní zapojení do přípravy, metodického rozvoje a pilotního ověření opatření, výrazné zapojení Paktu zaměstnanosti.

14 Další opatření, která spadají do gesce ÚP ČR
D 2. 5: Realizace projektů PIPS (Podpora informačních a poradenských středisek) a EFES (efektivní služby zaměstnanosti) D 2. 7: V souladu se zákonnými postupy při zadávání veřejných zakázek bude ÚP ČR při výběru dodavatelů poradenských služeb akceptovat nabídky a aktivně oslovovat řemeslné inkubátory. D 2. 8: Intenzifikace využití zvolené rekvalifikace – cílené využívání ustanovení § 109a Zákona o zaměstnanosti D 2. 10: Realizace stávajících preventivních opatření v ÚK a vyhodnocení jejich účinnosti na cílovou skupinu D 3. 4: Realizace opatření k řešení dlouhodobé nezaměstnanosti D 3. 5: Vzájemná spolupráce a koordinovaný přístup k dlouhodobě nezaměstnaným, zejména osobám v hmotné nouzi, v rámci útvarů ÚP ČR s cílem komplexně řešit situaci uchazečů o zaměstnání D 3. 6: Realizovat a průběžně vyhodnocovat příspěvek na podporu regionální mobility E 1. 1: Komplex opatření k řešení problematiky zadlužení jako jedné z příčin dlouhodobé nezaměstnanosti

15 Ústecký pakt zaměstnanosti
Podpora funkční sítě na podporu zaměstnanosti je pojítkem velké části opatření Predikce trhu práce Funkční síť spolupráce v kariérovém poradenství Síť škol neformálního vzdělávání Koordinovaná spolupráce ve službách zaměstnanosti Spolupráce při podpoře osob začínajících SVČ Ústecký pakt zaměstnanosti Nejvlastnějším posláním Paktu je právě posílení regionální součinnosti na trhu práce Odtud pakty odvozují svoje další role Ústecký pakt zaměstnanosti je připravený zásadně přispět k prohloubení spolupráce a tvorbu funkční sítě ve všech důležitých oblastech

16 Děkuji za pozornost Dagmar Prošková


Stáhnout ppt "Prioritní oblasti spolupráce v rámci hospodářské restrukturalizace"

Podobné prezentace


Reklamy Google