Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PEXESO
2
A B C D E 1 2 3 4 1 2 3 4 A B C D E
4
graf funkce f má s osou x společné tři body
funkce f je zdola ohraničená
8
2 1 -1 1 2 3 4 5 -1
10
1 -1 1 2 3 4 -1 -2
12
rovnice f (x) = 0 má kořeny
x1 = -1 a x2 = 5
14
2 1 -1 1 2 3 4 5 -1
16
pro funkci f platí: - f (1) = 0, - funkce nabývá svého minima v x = 3
18
pro funkci f platí: - f (1) = 0, - na intervalu je rostoucí
20
funkce f je na intervalu klesající
funkce má definiční obor
22
pro funkci f platí: - f (1) = 0, - f (0) = 5
23
Info Při otvírání prezentace se objeví varování, že budou používána makra. Je možné makra zakázat, prezentace bude fungovat správně. Tlačítka (kartičky pexesa) provádějí odskok na následující stránky. V nich mohou být jakkoli umístěny dvojice. Je-li třeba kartičky zamíchat, provede se to záměnou umístění jednotlivých tlačítek na úvodní stránce. Pak je třeba jednou prezentaci spustit a přepsat v levém horním rohu umístění každé kartičky – textové pole – klepneme do pole myší a přeznačíme. Každé tlačítko je opatřeno textovým polem, do kterého je možno v průběhu hry zapisovat, komu je přiděleno (klepneme do něj myší a pomocí klávesnice zapíšeme značku). Hru ukončíme stiskem klávesy <ESC>. RNDr. Peter Krupka, Ph.D. Gymnázium, Terezy Novákové 2 Brno-Řečkovice
24
Stručně pravidla hry Odzkoušená je tato verze hry:
Žáci se rozdělí do skupin – nejlepší počet je 3 skupinky, proto je hra vhodná pro půlenou hodinu. Poté postupně losují kartičky – mluvčí skupinky vždy řekne jednu kartičku, ta se kliknutím „obrátí“, po vhodně dlouhé době ji obrátíme zpět, mluvčí skupinky řekne souřadnice druhé kartičky. Jestliže skupinka považuje vybranou dvojici kartiček za dvojici ve smyslu hry Pexeso, mluvčí skupinky řekne, že dvojici chtějí. Své rozhodnutí zdůvodní. Kartičky skupince přidělíme zápisem do textového pole. Oproti běžným pravidlům je vyzkoušeno, že je lepší, když po úspěšně vybrané dvojici kartiček pokračuje další skupinka (dvojic je jen 10) Žáci nepoužívají psací potřeby, aby si nemohli poznamenat, kde se nachází která kartička. Úlohy řeší zpaměti – mohou si rozdělit úlohy ve skupince. RNDr. Peter Krupka, Ph.D. Gymnázium, Terezy Novákové 2 Brno-Řečkovice
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.