Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Diagnostika Zimní semestr 2015/2016
2
Čím se budeme zabývat? Obsah 1
Co je diagnostika Základní pojmy Oblasti diagnostiky Metody diagnostiky Průběh diagnostického procesu Hodnocení vzhledem k výkonům jedince – srovnávací hodnocení
3
Čím se budeme zabývat 2. Metody diagnostiky Motorika Lateralita
Komunikace
4
Základní pojmy Diagnostika – disciplína, která se zabývá objektivním zjišťováním, posuzováním a hodnocením jevů a procesů v sociální práci. Proč: je východiskem dalších aktivit Diagnostika je proces poznávání…. Diagnóza (diagnostický proces) je výsledkem diagnostického procesu Pozitivní a negativní dopad diagnózy
5
Typy diagnostiky Normativní (státní maturita)
Kriteriální (zvládá sebeobsluhu) Individualizovaná Diferenciální Co sledují? Kdy se používají? Edumetrický a kazuistický přístup k diagnostikování
6
Změny v pojetí diagnostiky
Od standardizovaných textů k dynamické diagnostice (MR) Od aktuálních výsledků (co právě umí) k procesu učení, i cesta je cíl Hodnocení by mělo zahrnovat i faktory, ukazatele, které nelze vyjadřovat stupnicí (hodnotové postoje, motivace, zájem)
7
Chyby při diagnostikování
Projekce („Podle sebe soudím tebe“) Individuální zkreslené vidění podle osobního nastavení hodnotitele (optimista, pesimista) Předsudky (vůči rase, sociální skupině, vzhled) Haló efekt – působení prvního dojmu Pygmalionův efekt a Golemův efekt – sebenaplňující předpověď pozitivní a negativní
8
Komplexní přístup k diagnostice
Vnější prostředí Rodina, Škola, zájmové Širší rodina instituce Sourozenci zaměstnání Bio-psycho- sociální jednota
9
Vývojové hledisko v diagnostice
Projevy člověka, vlastnosti, názory se mohou měnit U dítěte je vývoj ovlivňován učením a zráním Zřetězení příčin
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.