Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Typ klienta.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Typ klienta."— Transkript prezentace:

1 Typ klienta

2 Nejsem si jistý, co vlastně chci
Řekne vám jednu věc po telefonu a za hodinu vám v u popíše úplně něco jiného, osobně zase něco jiného Sepište s klientem všechny požadavky s tím, že toto směřování k plnění je závazné. Jakékoliv další budoucí požadavky, které výrazně mění směr vývoje zadání, zamítněte.

3 Myslel jsem, že na to mám nárok
Snaží se z vás při každé příležitosti dostat o něco víc, než na co má nárok. Často má požadavky na zvětšení rozsahu prací s tím, že je to v dohodnutém plnění. Stanovte si s klientem pevný rámec, který bude obsahovat činnosti, které vykonáváte v rámci stanoveného úkolu. Veškeré práce nad tento rámec si kontrolujte a určujte sami.

4 Potřeboval jsem to mít hotové včera
Nemá moc představu o čase. Myslí si, že přijít s požadavkem = hotová práce. Pokud má klient nereálná očekávání, tak mu vysvětlete situaci a vraťte ho zpět do reality.

5 Všechny moje požadavky jsou maximálně naléhavé
Klient věří, že je jediným klientem, kterého budete vyřizovat, a proto si zaslouží stoprocentní pozornost. Dohodněte si s klientem harmonogram plnění úkolů a dodržujte ho. Můžete mu pak kdykoliv dokázat, že jednáte podle plánu. Také mu vysvětlete, že máte více klientů, ne jen jeho.

6 Není žádný termín dokončení
– počkejte, vlastně je a je to zítra! Je velmi těkavý a neví rozsah a skončení úkolu. Sjednejte jasný termín již při požadavku. Odmítejte dodatečné požadavky.

7 Je mi to jedno, dělejte si cokoliv chcete
Klient dává od všeho ruce pryč a neposkytuje důležité informace, buď se nevyzná nebo neví. Využijte svobody, kterou vám poskytuje. Pokud se však jedná o zásadní změny, tak je vždy s klientem konzultujte a získejte jeho souhlas.

8 Starám se tak moc, až to bolí
Klient má již dopředu vymyšlené velmi specifické řešení úkolu, které vám nedává moc prostoru pro správné plnění. Už má vše do detailu promyšlené a nechce uhnout. Ujistěte se, čeho přesně chce klient dosáhnout. Pokud jím navrhované řešení nebude vhodné, nebojte se mu to vysvětlit a rozmluvit. Je-li to nerealizovatelné, odejděte.

9 Nevím, co chci, ale tohle to rozhodně není
Klient neví, co přesně chce. Ale rozhodně nechce nic z toho, co mu navrhujete. S takovýmto klientem je nejlepší vůbec nespolupracovat. Nebo lze využít „vyšší princip“.

10 Co by mne to stálo? Klient je extrémně úzkostlivý ve věcech čerpání peněz. Stanovte si s klientem pevný úkol, který bude obsahovat činnosti, které vykonáte Pokud bude chtít cokoliv nad rámec, tak si musí připlatit. Pokud si připlatit chtít nebude, tak se nebudou jeho dodatečné požadavky realizovat.


Stáhnout ppt "Typ klienta."

Podobné prezentace


Reklamy Google