Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Dotazník Ing.Lenka Bombera Piskačová
2
CZ.1.07/1.5.00/34.0124 Číslo projektu Název projektu DUM
Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR28 Název školy SPŠ a SOŠGS Most Předmět MAR Tematický okruh Marketingový výzkum a informace Téma Dotazník Ročník 3. Jméno autora Ing.Lenka Bombera Piskačová Datum tvorby Anotace Žáci se seznámí se základními druhy dotazníků, tvorbou dotazníků.
3
Dotazník - nejrozšířenější technika marketingového výzkumu - písemná forma komunikace - klasická papírová podoba, elektronická podoba
4
Výhody dotazníku: - poměrně levná metoda průzkumu - jednoduché vyplnění, zpracování, vyhodnocení - pohodlí při vyplňování – např. v klidu doma
5
Nevýhody dotazníku: - obtížné získávání osob ochotných dotazník vyplnit - pocit anonymity může způsobit uvádění nepravdivých informací - redukuje komunikaci – při výzkumu nelze sledovat nonverbální komunikaci
6
Rozsah dotazníku by se měl pohybovat v únosných mezích tak, aby respondenty příliš časově nezatěžoval. Otázek by mělo být maximálně 50 a doba vyplňování by neměla přesáhnout 20 minut nebo množství času, které je oslovený ochoten dotazníku věnovat. Nepsaným pravidlem je, že více než 20 otázek dotazovanou osobu zpravidla již obtěžuje a odrazuje od vyplnění.
7
Zásady tvorby dotazníku:
- srozumitelný a přehledný - upoutat pozornost - jednoduchost na vyplňování - stylisticky a gramaticky správně sestavený - vhodně typograficky a graficky upravený
8
Typy otázek dotazníku:
1.) Uzavřené - dichotomické škálové výběrové výčtové trichotomické
9
2.) Otevřené – volné - dokončení věty - dokončení příběhu - dokončení obrázku
10
3.) Všeobecné – věk - pohlaví - vzdělání respondenta ……..
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.