Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Grafický rozbor vět Postup
2
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
3
Ve větě určíme přísudek
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
4
Ve větě určíme přísudek
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
5
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Ve větě určíme podmět Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
6
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Ve větě určíme podmět Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
7
Děti --------------------- přinesly
Zapíšeme do grafu Děti přinesly
8
Je rozvitý podmět? Ano Ptáme se jaké děti? – malé Jaké děti? – ze vsi
Vše, co rozvíjí podstatné jméno, je přívlastek
9
Zapíšeme přívlastek do grafu
Děti přinesly
10
Zapíšeme přívlastek do grafu
Děti přinesly PKS PKN Malé ze vsi
11
Je rozvitý přísudek? Ano Co přinesly děti? – pochvalu
Ptáme se pádovou otázkou? Jedná se o předmět
12
Zapíšeme předmět do grafu
Děti přinesly PKS PKN PT (4.p.) Malé ze vsi pochvalu
13
Je dále rozvitý přísudek?
Ano Kdy děti přinesly pochvalu? Včera Odkud přinesly pochvalu? Ze školy Ptáme se příslovečnými otázkami? Jedná se o příslovečné určení (místa, času, způsobu...)
14
Zapíšeme příslovečné určení do grafu
Děti přinesly PKS PKN PUč PUm PT(4.p.) Malé ze vsi včera školy pochvalu
15
Je ještě nějaké slovo rozvito?
Ano, chybí určit slovo „velkou“ Patří k podstatnému jménu Ptáme se jakou pochvalu Jedná se o přívlastek
16
Zapíšeme i poslední slovo do grafu
Děti přinesly PKS PKN PUč PUm PT (4.p.) Malé ze vsi včera ze školy pochvalu PKS velkou
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.