Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
2
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_5 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Dívka uživatelka služby-dramatizace Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: uživatel služby, cílová skupina, nepříznivá sociální situace, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály
3
PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6 do 26 let ohroženým společensky nežádoucími jevy. Cílovou skupinou NZDM jsou děti a mládež, které: a) zažívají nepříznivé sociální situace Jde o: • konfliktní společenské situace • obtížné životní události • omezující životní podmínky b) žijí nebo se pohybují v konkrétní lokalitě, kterou lze vymezit: • sociálně • geograficky c) vztahuje se k ní další (doplňkové) charakteristiky: • nemohou nebo nechtějí se zapojit do standardních volnočasových aktivit • vyhýbají se standardním formám institucionalizované pomoci a péče • dávají přednost neproduktivního trávení volného času • dávají přednost trávení volného času mimo rodinu či jinou sociální skupinu • mají životní styl, díky kterému se dostávají do konfliktů, který je ohrožující pro ně samé nebo jejich okolí
4
Úkoly - zadání pro žáka Zadání pro žáka: Pracujete s Vaší přípravou-Pracovním listem č. 3, Vašim úkolem bylo zapsat si poznámky o fiktivní dívce, které jej budou charakterizovat (o jejím životě , zájmech, prostředí, ve kterém žije, o jeho rodině a kamarádech, trávení volného času…). Pracovním list č. 3 prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule, před zahájením dramatizace. Nyní proveďte dramatizaci s využitím minulé přípravy; připravte si krátký dramatický výstup, během kterého budete hovořit za Vaší dívku-postavu a pokusíte se publikum seznámit s touto osobou a její všeobecnou charakteristikou. Vašim úkolem je zapsat si do Pracovním listu přípravu dramatického výstupu a následné si zapište poznámky z výstupu (co se zdařilo/co je třeba zlepšit)
5
Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace:
Co vše se mi v dramatizaci podařilo : O je třeba zlepšit, co chybělo :
6
Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.