Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Mezinárodní hotelnictví
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Mezinárodní hotelnictví Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. a II. pololetí šk. r. 2012/2013 DUM 638 Klíčová slova: Strategie, hotelové společnosti, hotelové řetězce. Anotace: Odborná prezentace pro výklad učitele na téma – mezinárodní hotelnictví.
2
Mezinárodní hotelnictví
3
Mezinárodní hotelnictví
Strategie světových hotelových společností Světové hotelnictví podléhá mnoha vnějším a vnitřním vlivům, které přímo (primárně) nebo nepřímo (sekundárně ovlivňují rozvoj hotelových společností.) Vlivy: ekonomické, politické (aktuální je celosvětový boj s terorismem), ideologické a náboženské, sociální, ekologické.
4
Mezinárodní hotelnictví
Hlavní znaky strategie světových hotelových společností: realistické dlouhodobé plánování, opatrné zacházení s investicemi, pružné řešení jakékoliv světové problematiky (bezpečnost hostů), kalkulace cen s ohledem na zákazníka, využívání značkové politiky – BRANDING (brand=obchodní značka, druh zboží, př. Hilton, Marriot, Savoy…), upřednostnit kvalitu před kvantitou, (personál, zboží, druh nabízených služeb…), segmentace trhu – zaměření se na určitý druh hostů (obchodníci, rodiny, senioři..), přizpůsobit celkovou organizaci a chod hotelu tak, aby prosperoval i s menší průměrnou roční obsazeností (60%),
5
Mezinárodní hotelnictví
udržet si konkurenční nesrovnatelný produkt (originál, stylovost), pokrýt co nejširší škálu služeb (expanze do nižších tříd, např. ACCOR má několik podřetězců a vytváří nové), využití rezervačních systémů (GDS, Galileo, Amadeus…), franchising – jeden z nejrozšířenějších způsobů spolupráce při vedení podniku, založeno na myšlence dva dokáží více než jeden, neustálý průzkum trhu – orientace na potřeby zákazníka: dnes již nejbohatší lidé nevyužívají nejluxusnějších hotelů jako dříve, zákazník vyžaduje atraktivnost – ale střídmě a racionálně, zákazník dává přednost kvalitě než kvantitě, hosté v současnosti vyhledávají menší hotely, celkově narůstá počet cestujících seniorů, nutnost= vytváření pokojů se zvláštním režimem.
6
Kontrolní otázky: Jaké vlivy ovlivňují rozvoj hotelových společností?
Vyjmenujte strategie, které užívají mezinárodní hotelové společnosti pro svou integraci a rozvoj.
7
Použitá literatura ZLÁMAL, Jaroslav, Petr BAČÍK a Jana BELLOVÁ. Management: základy managementu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2011, 104 s. ISBN KŘÍŽEK, Felix a Josef NEUFUS. Moderní hotelový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 195 s. ISBN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.