Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza hodnot zákazníka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza hodnot zákazníka"— Transkript prezentace:

1 Analýza hodnot zákazníka
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové Analýza hodnot zákazníka Hradec Králové

2 Tento učební materiál vznikl za podpory OPVK 1.5
Název školy CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Číslo projektu CZ 1.07/1.5.00/ Název projektu Moderní škola Číslo DUM CSA_OPVK15_056 Předmět Marketing Tematický celek Marketingové nástroje Název materiálu Analýza hodnot zákazníka Autor Ing. Iva Kovaříková Datum ověření, třída , 3. A Časová dotace 25 min Pomůcky PC, dataprojektor, flashdisk Vzdělávací cíl Pochopení významu zákazníka jako podstaty veškerého marketingového snažení firmy.

3 ANALÝZA HODNOT ZÁKAZNÍKA
= KLÍČ K VÝHODĚ V SOUTĚŽENÍ

4 CÍLEM TÉTO ANALÝZY JE ZJISTIT, CO POŽADUJÍ ZÁKAZNÍCÍ NA CÍLOVÉM TRHU A JAKÉ JE JEJICH MÍNĚNÍ O ÚROVNI KONKRÉTNÍCH NABÍDEK

5 Analýza má tyto části: 1) Identifikovat hlavní vlastnosti, kterých si zákazník cení. 2) Určit kvantitativní důležitost jednotlivých vlastností 3) Zjistit postavení firmy a konkurence v požadovaných vlastnostech výrobků a služeb. 4) Zjistit, jak zákazníci hodnotí firmu v daných vlastnostech 5) Sledovat hodnocení zákazníků průběžně

6 1) Identifikace hlavní vlastnosti, kterých si zákazník cení
- Různí zákazníci budou mít různé požadavky. - Jestliže je výčet příliš dlouhý, lze z něj vyloučit faktory s malou četností.

7 2) Určení kvantitativní důležitosti jednotlivých vlastností
- Jestliže se zákazníci ve svých hodnoceních příliš liší, je třeba je rozdělit do skupiny

8 3) Zjištění postavení firmy a konkurence v požadovaných vlastnostech výrobků a služeb
. Pro firmu je špatné zjistí-li: 1)Pokud firma dosahuje vysoké hodnocení u vlastnosti, které zákazníci nepřikládají význam=OVERKILL 2) Pokud firma dosahuje nízké hodnocení u důležité vlastnosti=UNDERKILL

9 4) Hodnocení vybraných vlastností firmy zákazníkem
Jestliže firma předčí své konkurenty v hlavních vlastnostech, skýtá ji to možnost buď zvýšit ceny a tím zvýšit zisk, nebo ceny uchovat a zvýšit svůj podíl na trhu. Pokud se zjistí nějaké nedostatky, tak náprava si vyžádá nové investice, ty mohou mít dvojí podobu: 1) Jestliže výkony jsou špatné, je třeba dosáhnout zlepšení 2) Jestliže však je skutečná úroveň dané vlastnosti rovnocenná s konkurencí, ale je zákazníky nedoceněna, je třeba zlepšit komunikaci se zákazníkem

10 5) Sledování hodnocení zákazníků průběžně
Nové technologie, nové ekonomické podmínky vyžadují nové hodnocení zákazníků Je nezbytné periodicky opakovat analýzu zákazníkova žebříčku. Společnost, která žije v domnění, že zákazníkovo hodnocení je stálé, si zahrává s nebezpečím a na trhu se dlouho neudrží

11 Konkurence Konkurence snižuje antitrustové riziko
Zvyšuje celkovou poptávku Vede k diferenciaci Poskytuje NÁKLADOVOU STŘÍŠKU méně efektivním výrobcům Podílí se na nákladech na rozvoj trhu a prověřuje novou technologii Zvětšuje podnikatelskou sílu proti odborům a regulátorům Může sloužit méně atraktivním skupinám trhu

12 Použité zdroje: 1. KOTLER, Philip. Marketing management: analýza, plánování, realizace a kontrola. 1. vyd. v čes. jazyce. Praha: Victoria Publishing, 1992, 789 s. ISBN


Stáhnout ppt "Analýza hodnot zákazníka"

Podobné prezentace


Reklamy Google