Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ukazatele kvality Atributy kvality.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ukazatele kvality Atributy kvality."— Transkript prezentace:

1 Ukazatele kvality Atributy kvality

2 Dekompozice pojmu „kvalita zdravotních služeb“
Rozklad kvality na jednotlivé komponenty je velmi konvenční (arbitrární) krok, který je ale důležitý pro porozumění vztahů a souhry ukazatelů různého typu a zaměření.

3 Sedm atributů kvality zdrav. služeb
Navrhujeme těchto sedm atributů kvality a výkonnosti služeb: Přístup Návaznost Přiměřenost Účinnost (Efektivnost) Hospodárnost (Efektivita) Přijatelnost Bezpečí

4 1- Přístup Pacient má přiměřené podmínky PŘÍSTUPU ke službám tak, že jsou poskytnuty včas, na správném místě u správného poskytovatele.

5 2 - Návaznost Služby na sebe vhodně NAVAZUJÍ,
jsou poskytovány plynule a koordinovaně jsou ukončeny ve vhodnou dobu.

6 3 - Přiměřenost Služby jsou poskytovány
v PŘIMĚŘENĚ vybavených zařízeních, PŘIMĚŘENĚ erudovanými zdravotníky, PŘIMĚŘENÝMI postupy (tedy v souhlase se strukturálními a procesními standardy a na úrovni současné vědy), s PŘIMĚŘENÝMI  zdroji

7 4 - Účinnost Služby jsou prokazatelně ÚČINNÉ a tedy vedou k žádoucím (a očekávaným) krátkodobým a dlouhodobým výsledkům.

8 5 - Hospodárnost Služby jsou poskytovány HOSPODÁRNĚ a je přihlíženo jak k přínosům, tak ke spotřebě zdrojů a k alokační efektivitě.

9 6 - Přijatelnost Služby jsou poskytovány způsobem pro pacienta PŘIJATELNÝM, tedy s ohledem na interpersonální aspekt poskytovaných služeb a subjektivní vnímání jeho situace. [1] [1] Přijatelnost je sledována především zjišťováním spokojenosti pacientů („dotazníky spokojenosti“), což není ukazatel kvality v uším slova smyslu. V širším slova smyslu tento aspekt (i vyhodnocování dotazníků) mezi měření kvality patří.

10 7 – Bezpečí pacienta Služby jsou poskytovány pro pacienta BEZPEČNÝM způsobem.


Stáhnout ppt "Ukazatele kvality Atributy kvality."

Podobné prezentace


Reklamy Google