Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ukazatele kvality Atributy kvality
2
Dekompozice pojmu „kvalita zdravotních služeb“
Rozklad kvality na jednotlivé komponenty je velmi konvenční (arbitrární) krok, který je ale důležitý pro porozumění vztahů a souhry ukazatelů různého typu a zaměření.
3
Sedm atributů kvality zdrav. služeb
Navrhujeme těchto sedm atributů kvality a výkonnosti služeb: Přístup Návaznost Přiměřenost Účinnost (Efektivnost) Hospodárnost (Efektivita) Přijatelnost Bezpečí
4
1- Přístup Pacient má přiměřené podmínky PŘÍSTUPU ke službám tak, že jsou poskytnuty včas, na správném místě u správného poskytovatele.
5
2 - Návaznost Služby na sebe vhodně NAVAZUJÍ,
jsou poskytovány plynule a koordinovaně jsou ukončeny ve vhodnou dobu.
6
3 - Přiměřenost Služby jsou poskytovány
v PŘIMĚŘENĚ vybavených zařízeních, PŘIMĚŘENĚ erudovanými zdravotníky, PŘIMĚŘENÝMI postupy (tedy v souhlase se strukturálními a procesními standardy a na úrovni současné vědy), s PŘIMĚŘENÝMI zdroji
7
4 - Účinnost Služby jsou prokazatelně ÚČINNÉ a tedy vedou k žádoucím (a očekávaným) krátkodobým a dlouhodobým výsledkům.
8
5 - Hospodárnost Služby jsou poskytovány HOSPODÁRNĚ a je přihlíženo jak k přínosům, tak ke spotřebě zdrojů a k alokační efektivitě.
9
6 - Přijatelnost Služby jsou poskytovány způsobem pro pacienta PŘIJATELNÝM, tedy s ohledem na interpersonální aspekt poskytovaných služeb a subjektivní vnímání jeho situace. [1] [1] Přijatelnost je sledována především zjišťováním spokojenosti pacientů („dotazníky spokojenosti“), což není ukazatel kvality v uším slova smyslu. V širším slova smyslu tento aspekt (i vyhodnocování dotazníků) mezi měření kvality patří.
10
7 – Bezpečí pacienta Služby jsou poskytovány pro pacienta BEZPEČNÝM způsobem.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.