Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Název školy Střední škola elektrostavební a dřevozpracující, Frýdek-Místek, příspěvková organizace Adresa školy Pionýrů 2069, Frýdek-Místek Název operačního programu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ Označení vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_11_33ŠebM-17 Název tematické oblasti (sady) Programování a automatizace Název vzdělávacího materiálu Iterace Druh učebního materiálu Cvičení v prostředí Microsoft Visual Studio Anotace Téma je určeno žákům studijního oboru elektro na získání základních znalostí a vědomostí v algoritmizaci a programování. Klíčová slova algoritmus,vývojový diagram,zdrojový text programu Vzdělávací obor, pro který je materiál určen 26-41-M/01 Elektrotechnika Ročník IV. Typická věková skupina 18 let Speciální vzdělávací potřeby žádné Autor Ing.Milan Šebestík Zhotoveno, (datum/období) 1.9. až Celková velikost 162 kB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Milan Šebestík Dostupné z portálu

2 Cyklus s pevným počtem opakování
17 . Iterace Iterací rozumíme označení pro programovou konstrukci,která umožňuje opa- kované cyklické zpracování určité části programu na základě vyhodnocení sta- noveného rozhodovacího výrazu. Programovací jazyk C# zná tři základní typy cyklů: Cyklus s pevným počtem opakování Cyklus se vstupní podmínkou Cyklus s výstupní podmínkou

3 Hlavička cyklu Tělo cyklu Zakončení cyklu
17.1 Cyklus s pevným počtem opakování Cyklus s pevným počtem opakování používáme tehdy,známe-li předem,kolikrát se má daná část programu opakovat.. Hlavička cyklu Cyklus i = 1,n Přikaz1 Tělo cyklu Přikaz2 Konec cyklu Zakončení cyklu

4 Hlavička cyklu Tělo cyklu Zakončení cyklu
Značka začátku cyklu s nastavením jeho mezí: i…..řídící proměnná cyklu,která se při prvním průchodu cyklem nastaví na hodnotu dolní meze.Při každém průchodu cyklu se zvětší/zmenší. 1…dolní mez cyklu ….nastavena na hodnotu 1 n…horní mez cyklu….při dosažení této hodnoty cyklus končí Hlavička cyklu Obsahuje jeden nebo sekvenci příkazů uloženou mezi složenými závorkami. Tělo cyklu Tento blok vyhodnocuje,kdy řídící proměnná cyklu dosáhne horní meze. Pokud řídící proměnná ještě nedosáhla této hodnoty,cyklus se opakuje. Shoduje-li se obsah řídící proměnné s hodnotou horní meze,cyklus končí. Zakončení cyklu

5 17.2 Cyklus se vstupní podmínkou
V tomto cyklu nelze předvídat, kolikrát proběhne,ale jeho průběh bude záviset na splnění či nesplnění podmínky. Podmínka se vyhodnocuje hned na začátku cyklu a v případě nesplnění podmínky cyklus nemusí projít ani jednou. - + Dokud platí podmínka,opakuj sekvenci příkazů: Příkaz 1 a Příkaz 2. podmínka Syntaxe zápisu v jazyce C#: while (podmínka) { Příkaz 1; Příkaz 2; } While klíčové slovo Příkaz 1 Příkaz 2

6 17.3 Cyklus se výstupní podmínkou
V tomto cyklu nelze předvídat, kolikrát proběhne,ale jeho průběh bude záviset na splnění či nesplnění podmínky. Podmínka se vyhodnocuje až na konci cyklu a v případě nesplnění podmínky cyklus musí projít alespoň jednou. Prováděj příkazy: Příkaz 1 a Příkaz 2, dokud platí podmínka Příkaz 1 Syntaxe zápisu v jazyce C#: do { Příkaz 1; Příkaz 2; } while (podmínka); Příkaz 2 podmínka

7


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google