Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963
Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu VY_32_INOVACE_OdP_S2_09 Popis výukového materiálu Název: Ubytovací úsek – house keeping personál Autor: Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník: a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět: Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
2
Ubytovací úsek – house keeping personál
3
Pokojská pracuje v oblasti zákaznických služeb a jejím
úkolem je připravovat a uklízet pokoje odpovědná za úklid celého pokoje a za monitorování kvality své práce Změny kompetencí : kvalita odváděné práce (rychlost, přesnost, diskrétnost), efektivní organizace práce seznámení s produkty, jaké při své práci používá a s operací procesu údržby vybavení
4
Pokojská schopnost vysvětlit hostům způsob používaní pokojového vybavení základní vzdělání v sektoru hotelnictví nebo v sektoru hotelnictví a cateringu školení důležité hlavně v hotelích vysoké úrovně, kde je důležitá znalost angličtiny a znalost nových komunikačních technologií školení má zahrnovat služby nabízené zákazníkům, zejména použití nových technologií a školení o speciálním vybavení
5
Hotelová hospodyně organizuje a monitoruje úklid pokojů a kontroluje
personál na patře Práce zahrnuje následující úkoly: dohlíží a kontroluje práci personálu na patře vede pokojový úklidu a dodávky ložního prádla kontroluje, že pokoje a koupelny byly řádně uklizeny a že byla dokončena řádná údržba vybavení dohlíží na to, že byla práce na pokoji dokončena zařizuje ubytování hostů účastní se výběru a školení personálu
6
Hotelová hospodyně Změny kompetencí :
být dostupná, organizátorské a vůdčí schopnosti schopna porozumět kulturním zvykům a očekávání zákazníků hospodyně pracující v hotelech pro seniory musí ovládat mezilidské vztahy a musí být vždy k dispozici v některých případech musí také umět poskytnout první pomoc, požádat o radu nebo kontaktovat příslušný personál
7
Hotelová hospodyně dnes se vyžaduje zejména potvrzení o vyšším
odborném vzdělání v hotelovém sektoru, ale zkušenosti s housekeepingem a recepcí jsou také důležité během výkonu práce různá školení ke zlepšení dovedností v komunikaci, obecném vzdělání, ve znalosti cizího jazyka a managementu
8
Manažer pokojových služeb
pomáhá hotelovému manažerovi v řízení všech hotelových služeb (hala, recepce, poschodí) v hotelech se 2 nebo více hvězdičkami hlavní úkol: kontrola rezervací, sestavování očekávaného rozpočtu, předvídání zákaznické poptávky, vybírání, školení a poskytování rad personálu přímo odpovědní za manažery recepce, hospodyně, technické služby a manažery údržby
9
Manažer pokojových služeb
Změny kompetencí : vůdčí schopnosti, organizační dovednosti, musí být schopen vést tým a být dostupný smysl pro obchodování, být taktní a diplomatický, aby mohl řešit problémy mezi hosty a hotelem, ovládat plánování a přizpůsobivost v souvislosti se zvyky různých typů zákazníků a s místními a regionálními turistickými aktivitami znalost počítačových systémů pro hotelový management a alespoň jednoho cizího jazyka odborné vzdělání v oblasti techniky v hotelovém sektoru nebo univerzitní vzdělání při práce v hlavním řetězci s velkým počtem podřízených vhodné univerzitní vzdělání ekonomického směru
10
Hotelový manažer řídí celkovou činnost hotelu, organizuje recepci a
ostatní služby organizuje a rozděluje úkoly mezi personál, zejména : koordinuje a kontroluje služby rozhoduje o obchodní politice vybírá a zaškoluje personál kontroluje management a odhaduje rozpočet; kontroluje systém rezervací
11
Hotelový manažer Změny kompetencí :
obchodní znalost; dostupnost a taktnost; schopnost naslouchat a vnímat schopnost předvídat a přizpůsobit se na základě dobré znalosti zvyků různých typů zákazníků a místních a regionálních turistických aktivit schopnost ovládat různé typy počítačových programů pro hotelový management schopnost vést tým; organizační dovednosti; znalost alespoň jednoho cizího jazyka
12
Hotelový manažer vysokoškolské vzdělání v hotelovém
managementu nebo obchodní vzdělání pro práci v hlavních hotelových řetězcích základní školení by mělo být doplněno prioritními zkušenostmi v tomto sektoru další školení během své profesní kariéry a neustále se tak vzdělávat v oboru
13
Welcome service manager
technikách a metodách kompozice a designu menu; techniky prostírání techniky obchodní ekonomie a techniky analýz nákladů; organizace a management pohostinství schopnost vést mezilidské vztahy a schopnost organizovat a motivovat lidské zdroje znalost managementu veřejných vztahů se zákazníky, dobrá úroveň všeobecného vzdělání a znalost alespoň 2 cizích jazyků (angličtiny nezbytná, pokud hotel nabízí možnosti schůzí, prezentací, školení a konferencí )
14
Obchodní manažer odpovědný za reklamu a důležité kontakty s hosty,
cestovními kancelářemi a agenturami řídí rezervování pokojů pro skupiny, organizuje obchodní semináře, reprezentuje hotel v obchodních záležitostech a podporuje kulturní a turistické produkty, které hotel nabízí Změny kompetencí : dobrá znalost zejména hotelového managementu a cateringu obeznámení s nejnovějšími know-how, aby mohli používat nejběžnější počítačové systémy
15
Obchodní manažer schopen používat konkrétní typy vybavení, nalézt, kdo
může tyto techniky dodat a poskytnout informace o jejich použití, znalosti marketingu a alespoň jednoho cizího jazyka vzdělání všeobecné - vysokoškolská kvalifikace z managementu nebo administrativy speciální školení (například v oblasti hotelnictví) a základními zkušenosti na postu zástupce obchodního manažera hotelu kurzy o hotelových službách, aby se seznámil s finanční stránkou a také s obsahem služeb během práce vhodné další zdokonalování v jazykových dovednostech
16
Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik
Výstupy - TEST Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 1. Popište činnost pokojské a její pracovní náplň 2. Jaké pracovní úkoly zahrnuje práce hotelové hospodyně: 3. Jaké pracovní činnosti vykonává manažer pokojových služeb? 4. Jaké pracovní vykonává hotelový manažer? 5. Jaké kvalifikační požadavky požadujete na pracovníka v pozici obchodního manažera? Děkuji za pozornost Bc. Pavel Lang
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.