Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček
2
Informatické otázky a témata v kurikulu ICT očima žáků a učitelů
DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček Jiří Vaníček Jihočeská univerzita v Č. Budějovicích DidactIG 2012
3
Obsah vystoupení pozice informatických témat v učivu ICT, stav a trend
role soutěže Bobřík informatiky dotazník mezi školními koordinátory dotazník mezi soutěžícími obtížnost otázek interaktivita otázek vztah otázek k informatice
4
Stav a trend - svět tendence: základy informatiky do výuky ICT
Tucker (ACM, 2003) Cíl: zavedení základních informatických pojmů pro všechny, od 1. st. ZŠ OECD (2005) – od 1990 pokles studentů technických oborů Computing at Schools (2012) – informatika jako 4. přírodní věda nový pohled na porozumění světu a přírodě nejen výpočet. možnostmi, ale způsobem uvažování
5
Stav a trend - ČR RVP ZŠ - ICT bez základů informatiky
žádný temat. celek, učivo, výstupy zmínka: žák využívá algoritmické myšlení GB – vláda podporuje školy zařazující základy CS do výuky již od 1. st. ZŠ SR – zakotvení CS témat do výuky 1. st. ZŠ postupy, řešení problémů, algoritmické myšlení práce s informacemi
6
Cíle soutěže Bobřík informatiky
dát možnost online soutěžení s určitým komfortem popularizovat informatiku na škole představit učitelům oblasti, které jsou v současné výuce na školách upozaděny ve prospěch uživatelského ovládání kancelářských aplikací
7
Otázky a odpovědi Tematické okruhy testových otázek Typy odpovědí
Algoritmizace Porozumění informacím, reprezentacím Řešení problémů, matem. základy inf. Digitální gramotnost Typy odpovědí Výběr z možností a b c d Interaktivní úlohy (výběr, umísťování, řazení objektů)
9
Jak učitelé vnímají inform. otázky
prosinec 2011 – dotazník pro školní koordinátory online dotazník s výběr. odpověďmi odpovědělo 50 % všech koordinátorů využití přidaných nástrojů soutěže ve výuce komentáře, archiv testů postoj k soutěžním otázkám
12
Dotazník u soutěžících
listopad 2012 online dotazník s výběr. odpověďmi odpovědělo 13 % soutěžících (3500) označení jedné otázky nejlehčí nejtěžší nejzajímavější nejnudnější nechat vzkaz, otázku
13
Pocitová a skutečná obtížnost
Benjamin
14
Souvisí zajímavost s obtížností?
Junior
15
Interaktivita a atraktivita otázek
nejlehčí nejzajímavější Benjamin
16
Interaktivita a atraktivita
Mini
17
Konkrétní výpovědi žáků
Obecné hodnocení soutěže Komentování osobních výsledků Odborné dotazy Postoj k celé soutěži
18
Konkrétní výpovědi – výběr
„Bilo to bezva jste doopravdy husty“ „mega hrozne“ „Proč sem to nedal???“ „Bobřík informatiky je dobrý akorát tak na ulití se z vyučování :P ne , dělám si srandu , fakt zajímavý , bavilo mě to :D“ „Rád bych se zeptal proč máte na svém webu kvízu knihovnu jQuery pouze verze kdiž nejnovjejší verze je Děkuji. Petr Ch.“
19
Je soutěž informatická?
„Více otázek z informatiky“ „Toto nebyla Informatika!!!“ „Zaměřil bych otázky více na obor IT. Otázky se mi zdají více matematické“ „Jen mě zajímá jak tohle souvisí s informatikou, krom toho, že se to vypracovává online a 2 otázky souvisejí s počítačema“ „Co mají otázky v testu společného s informatikou? že by nic?“ „Zpracování na počítači nedělá z testu informatickou soutěž“ ...)
20
Velmi stručný závěr soutěž, která přináší ryze informatické otázky, je částí českých učitelů a žáků označována za neinformatickou to koresponduje s orientací vzdělávací oblasti ICT Bobřík informatiky má potenciál přednést informatická témata do škol nabízíme prostor při přípravě budoucích učitelů
21
Děkuji za pozornost DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.