Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Audit rodina & zaměstnání ve VÚHŽ a.s.
Dobrá 240 Czech Republic tel.: fax: Dobrá
2
MILNÍKY Firma byla založena 1. dubna 1948 pod názvem Výzkumný ústav hutnictví železa. Sídlo bylo v Praze. Od roku 1972 je sídlo VÚHŽ v Dobré u Frýdku-Místku. Bylo postaveno výzkumné a vývojové centrum pro výrobu prototypových zařízení pro metalurgické podniky. VÚHŽ se rovněž zabývalo produkcí malých sérií automatizačních a měřících přístrojů pro tyto podniky. 1. května 1992 byla VÚHŽ reorganizována privatizačním programem na akciovou společnost. Společnost se stává výrobně obchodní firmou s technologickým zaměřením. V květnu 2007 byl 100% podíl v mateřské společnosti VÚHŽ a.s. koupen společností TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY, a.s
3
ZÁKLADNÍ ÚDAJE O FIRMĚ Roční obrat: 500 mil. Kč
Počet zaměstnanců: cca 300 Od roku 1992 je firma každoročně v zisku 60% výrobků míří na export Exportní teritoria: Evropa, USA, Rusko, Čína, Indie, Certifikáty: ISO 9001, ISO 14001, VDA 6.1, OHSAS 18001, ISO 17025 Základní certifikát Audit rodina a zaměstnání
4
SLOŽENÍ SPOLEČNOSTI 6 výrobních divizí: Válcovna speciálních profilů
Slévárna odstředivě litých odlitků Povlakovací centrum Nástrojárna Automatizace Metalurgie a 4 podpůrné útvary: Laboratoře a zkušebny Obchod a marketing Ekonomika Technický úsek
5
cca 120 dětí do 11 let u 80 zaměstnanců
Struktura zaměstnanců: cca 120 dětí do 11 let u 80 zaměstnanců 239 mužů 57 žen Do 30 let zaměstnanců Do 45 let – 133 zaměstnanců Do 60 let – 96 zaměstnanců Do 70 let – 18 zaměstnanců 5
6
Proč Audit rodina a zaměstnání?
Podání žádosti v rámci Výzvy 88 – Rovné příležitosti mužů a žen na trhu práce a slaďování pracovního a rodinného života – projekt neschválen Přesto zahájen projekt Audit rodina a zaměstnání Důvodem : zvýšení motivovanosti zaměstnanců podpora ekonomických zájmů společnosti 6
7
Jak to u nás probíhalo? červen 2012 – podpis smlouvy a začátek auditu
červenec 2012 – informační workshop ( vedení společnosti + zaměstnanci, kteří měli zájem do projektu vstoupit) srpen a září 2012 – realizační worskhopy Členové realizačního týmu: Celkem 18 zaměstnanců: napříč divizemi a úseky, napříč profesemi, napříč věkovou strukturou, napříč životními situacemi ve kterých se zaměstnanci nacházeli 7
8
Příklady z realizačního plánu:
Zavedení systému sdíleného pracovního místa pro MD/RD Zapracování interní dokumentace, která bude popisovat čerpání a průběh MD/RD – komunikace před nástupem na MB/RD, během, před a při návratu do zamětnání Zavedení efektivního systému vzdělávání ve VÚHŽ a.s. s využitím nástroje Moodle Jeden den nad rámec ZP volno při úmrtí rodinného příslušníka Zřízení firemní půjčovny Zajištění realizace celofiremní společenské akce minimálně 1x ročně Zavedení Dne otevřených dveří 8
9
Jak na to? Informovat o našich aktivitách všechny zaměstnance Interní Zpravodaj, nástěnky, y Zapojit zaměstnance do procesu zavádění změn Vytvoření týmů, kteří jsou zodpovědní za realizaci jednotlivých námětů A něco navíc: 2 dny placeného volna pro otce dítěte po návratu matky z porodnice Relaxační pobyty pro rodiče s dětmi „Pastelkovné“ předávání dárkových balíčků pro děti, které jdou poprvé do školy s prohlídkou pracoviště Dárkové balíčky pro novorozence Zajištění hlídání dětí pří školení 9
10
DĚKUJI ZA POZORNOST
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.