Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt GDA PR podpora etapa – vyhodnocení 2. etapa – návrh

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt GDA PR podpora etapa – vyhodnocení 2. etapa – návrh"— Transkript prezentace:

1 Projekt GDA PR podpora 2010 1. etapa – vyhodnocení 2. etapa – návrh
4. listopadu 2010 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

2 1. etapa – vyhodnocení Komunikační téma Internetový projekt
Tiskové setkání Cílená medializace v TV a rozhlase Články v oborových periodikách Web Rozpočet © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

3 Komunikační téma Nutriční značení potravin:
výsledky výzkumu SZPI „Český spotřebitel a potraviny“ – 56 % lidí nevěnuje pozornost údajům na obalech potravin, protože jsou nečitelné, nezajímají je, nejsou srozumitelné, nejsou pravdivé (podzim 2009) význam nutričního značení v každodenním životě – o nutriční informace na obalech by se měl zajímat každý, zejména spotřebitelé, kteří vyznávají zdravý životní styl nebo kteří mají nějaká zdravotní omezení značení GDA, navigace ve světě živin a kalorií – informace na obalech potravin mohou být poměrně složité, proto by se spotřebitelé měli zaměřit na značení GDA, které je srozumitelné, jednoduché, přehledné, a tak usnadňuje rozhodování při výběru potravin a nápojů a napomáhá uvažovat o dané potravině v celkovém kontextu jídelníčku © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

4 Internetový projekt REALIZOVÁNO
Komunikace tématu na webovém portálu Žena.cz Balíček reklamních ploch a PR textů: direct mail z mail.centrum.cz (17. srpna) banner neanimovaný strip na zdravi.centrum.cz (23. – 29. srpna) banner medium rectangle na zena.cz (30. srpna – 5. září) © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

5 Internetový projekt Statistiky projektu:
direct mail: realizované imprese – počet přečtení – 3 636 počet kliků – 326 CTR – 9 % (běžná úroveň 2,5–4,7 %) banner neanimovaný strip: realizované imprese – počet kliků – 315 CTR – 0,29 % (běžná úroveň 0,05-0,11 %) banner medium rectangle: realizované imprese – počet kliků – 223 CTR – 0,07 % (běžná úroveň 0,02-0,06 %) Celkem bylo osloveno unikátních uživatelů Cena za oslovení 1 uživatele je 0,49 Kč © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

6 Tiskové setkání REALIZOVÁNO
Název: „Kdo chce zdravě jíst, musí obaly číst!“ Cíl: v návaznosti na významnou roli nutričních informací na obalech potravin v životě každého, komu není lhostejné jeho zdraví, a na skutečnost, že více než polovina Čechů těmto informacím nevěnuje pozornost, doporučit spotřebitelům značení GDA, které je srozumitelné, usnadňuje rozhodování při výběru potravin a nápojů a napomáhá při sestavování zdravého jídelníčku © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

7 Tiskové setkání Mluvčí:
Tamara Starnovská, vrchní nutriční terapeutka FTNsP Martin Klofanda, předseda Skupiny pro zdravý životní styl Místo: restaurace Jet Set Anděl City, Praha 5 – Smíchov Termín: pátek 3. září, od hodin Press pack: tiskové materiály dárek pro novináře – balíček výrobků se značením GDA © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

8 Tiskové setkání Mediální výstupy: od 3. září do 31. října – 12
očekávané – 5 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

9 Cílená medializace v TV a rozhlase
REALIZOVÁNO Čro 2 Praha, pořad Rodinný lékař: pořad zaměřený na jednotlivé oblasti medicíny, nemoci, trendy a zdravý životní styl host – nutriční terapeutka Věra Králová téma – jak se udržet fit o prázdninách termín – 19. července TV Nova, pořad Snídaně s Novou: ranní zpravodajský pořad s hosty z oblasti politiky, ekonomiky, kultury, společenského života, zdraví host – nutriční terapeutka Tamara Starnovská a zástupce PK Martin Klofanda téma – informace na obalech potravin termín – 15. září © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

10 Články v oborových periodikách
V REALIZACI časopisy zdravotních pojištěn: Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR, příloha Infoservis VZP: Infoservis VZP (Zdravotnické noviny, web VZP) článek o značení GDA termín – 18. října v jednání publikace článku v časopisu Svět pojištěnce © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

11 Články v oborových periodikách
časopisy spotřebitelských organizací: Sdružení českých spotřebitelů: web Spotřebitel.cz článek o značení GDA termín – 11. října v jednání příprava letáku s informacemi o značení potravin včetně značení GDA © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

12 Web V REALIZACI Rozšíření webu GDA o nový interaktivní nástroj:
Kalkulátor GDA – přepočítávání nutričních hodnot jakéhokoli baleného výrobku na hodnoty GDA (zápis v číslech do tabulky, výsledek v procentech v pětici nutričních bublin) spuštění – 16. srpna vylepšení – 6. října: zápis nutričních hodnot jednoho konkrétního množství výrobku do tabulky možnost opakovaně zadávat libovolné množství výrobku výsledek k jakémukoli zadanému množství výrobku v procentech v pětici nutričních bublin © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

13 Web Aktualizace webu GDA – sekce Výrobky se značením GDA:
aktualizace výrobků Mars, Ferrero a Kofola k aktualizaci výrobky Coca-Cola, Kraft Foods, Nestlé, Penam, Unilever, United Bakeries termín – ??? Odkaz na web GDA: umístění loga GDA s prolinkem na na produktové weby členů PK ČR © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

14 Web – návštěvnost Měsíční návštěvnost: únor březen duben květen červen
čnec srpen září říjen 2 475 4 662 2 294 2 246 1 577 1 633 2 127 1 877 1 954 Zdroj: Google Analytics © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

15 Web – statistiky návštěvnosti
Září až říjen 2010: počet návštěv – 3 831 nové návštěvy – 71,86 % počet zobrazení – počet stránek/1 návštěva – 4,53 průměrná doba na webu – 3,04 minut Zdroje návštěvnosti: vyhledávače (seznam, google) – 48,84 % přímá návštěvnost – 30,80 % odkazující stránky (zdravi.foodnet.cz, zena.centrum.cz) – 20,36 % Klíčová slova: kraft foods – 13,47 % gda – 11,70 % zdravý jídelníček – 6,73 % – 4,76 % kraft – 4,01 % © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

16 Web – statistiky návštěvnosti
Nejnavštěvovanější stránky: HP: 2 035 zobrazení stránky 11,72 % zobrazení stránky 1 535 jedinečných zobrazení 44 sekund na stránce Sekce pro spotřebitele/O GDA: 1 954 zobrazení stránky 11,26 % zobrazení stránky 1 304 jedinečných zobrazení 24 sekund na stránce Sekce pro spotřebitele/Výdej energie/Spočítejte si svůj energetický výdej a příjem: 1 267 zobrazení stránky 7,30 % zobrazení stránky 1 022 jedinečných zobrazení 4,53 minut na stránce © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

17 Web – statistiky návštěvnosti
Sekce pro spotřebitele/Příjem energie/Kalkulátor GDA: 1 222 zobrazení stránky 7,04 % zobrazení stránky 848 jedinečných zobrazení 38 sekund na stránce Sekce pro spotřebitele/Zásady zdravého jídelníčku: 1 166 zobrazení stránky 6,72 % zobrazení stránky 861 jedinečných zobrazení 45 sekund na stránce © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

18 web – info@gda.cz 4 zodpovězené dotazy (v únoru až říjnu 2010):
Výrobce: „Ráda bych se informovala na správnost uvádění údajů dle GDA (% denní doporučené dávky pro dospělého) na obalech v ČR. Mohou být dle zákona na obalech uvedeny % GDA hodnoty na porci, která je rozdílná od váhy celého balení? Tj. pokud má celé balení hmotnost 85g, mohu na přední straně obalu uvést hodnoty na porci 25g, pokud je obal určen pouze na český trh a je celý v čj?“ Nutriční terapeutka: „Obracím se na Vás s dotazem, kde je možné získat větší počet kusů informační brožury o GDA (cca 400 ks)? Pracuji v lázních jako nutriční terapeutka a ráda bych je předávala v rámci edukačních programů. Jezdí k nám větší skupiny dětí, dorostu, dospělích klientů jak s obezitou, tak s diabetem I. + II. typu.“ Výrobce: „Velice děkuji za Vaše stránky o nutričním značení, ráda bych se na Vás obrátila s dotazem. Na některých výrobcích pro děti jsem se setkala s přepočítáním GDA na děti ve věku 5-10 let místo na dospělého. Na Vašich stránkách jsem nenašla hodnoty, podle kterých by se nutriční hodnoty daly takto přepočítat. Ráda bych Vás tedy požádala o informaci, kde bych mohla tyto hodnoty najít, případně o informaci, jestli lze na výrobcích pro děti nutriční hodnoty takto uvádět.“ © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

19 web – Spotřebitel: „Chtěl bych se zeptat, jak je to s přepočítacím koeficientem pro výdej energie. Když nechám pohlaví žena a vyjde mi například kcal/den, pak je koeficient 0,75. Tomu rozumím, jsou to 3/4 ze standardu kcal/den. Pak se všechny podíly vydělí koeficientem (např. 17 % GDA tuků – 17/0,75 = 22,6 %) a získá se % podíl příjmu složky pro svoji osobu. Když ale zadám pohlaví mužské, dostanu se na koeficient 1 až při cca kcal na den. Což znamená, že při mém výdeji např kcal/den a koeficientu 0,93, bych si z obalu potravin vypočítal hodnotu ještě menší než (v tomto případě kcal/den). Neměl by tedy pro muže být správný přepočet následující? Nejprve pro pohlaví /2 000 kcal/den = 1,25 a teprve toto číslo vynásobeno koeficientem z interaktivní kalkulačky. V mém uvedeném příkladu bych při výpočtu 1,25*0,93 získal přepočítávací koeficient 1,16. Tím, že je větší než 1,00, je zřejmé, že standardní hodnotu převedu na tu svoji, která je větší. Tedy 2 000*1,16 je přibližně oněch kcal/den. Snad rozumíte mému dotazu. Pokud jsem se někde dopustil chyby, pak mne prosím opravte a vysvětlete mi, jak nakládat s koeficientem pro muže.“ © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

20 Rozpočet (1. etapa – čerpání)
aktivita vyčerpáno zbývá honorář ag. přímé náklady internetový projekt 0 Kč 3 970 Kč tiskové setkání 12 Kč cílená medializace v TV a rozhlase 1 600 Kč 2 400 Kč články v oborových periodikách 1 000 Kč web 8 250 Kč 9 900 Kč 9 030 Kč prezentační materiály 4 612 Kč 1 738 Kč monitoring 6 600 Kč celkem © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

21 2. etapa – návrh Komunikační téma Projekt se STOB Tiskové setkání
Online poradny a soutěže Rozpočet © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

22 Komunikační téma Rovnováha mezi příjmem a výdejem energie:
vývoj sociálních návyků a životního stylu české populace – běžný pohyb a fyzické aktivity přestávají být přirozenou součástí života, životní styl moderní civilizace je pasivní a nezdravý příjem a výdej energie – nerovnováha představuje riziko rozvoje obezity, zvýšeného výskytu nemocí i psychických problémů značení GDA – pomáhá s dodržováním zásad zdravého životního stylu, jehož alfou a omegou je rovnováha mezi přijatou a vydanou energií Pozn.: rozvinutí tématu otevřeného v roce 2009 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

23 Projekt se STOB V REALIZACI Společný projekt se společností STOB
Odborný garant: PhDr. Iva Málková, STOB Forma spolupráce: Den zdraví STOB (setkání příznivců zdravého životního stylu a zdravého hubnutí): veřejnost (cca 1000 účastníků) – stánek s nutriční terapeutkou, vzorky výrobků se značením GDA a informačními materiály GDA lektoři kurzů snižování nadváhy (50 spolupracovníků STOB) – přednáška PhDr. Málkové o značení GDA, distribuce brožury GDA termín – 23. října © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

24 Projekt se STOB časopis Pochutnej si se STOBem (elektronický měsíčník, každé číslo si průměrně stahuje spotřebitelů): PR článek o značení GDA včetně ilustračních obrázků termín – prosinec edukační materiály společnosti STOB pro veřejnost – brožurka Cvičení je lék (náklad ks): inzerát GDA s odkazem na interaktivní nástroj na webu GDA Porovnej si svůj energetický výdej a příjem (průměrně návštěvníků denně): banner GDA s proklikem na interaktivní nástroj na webu GDA Porovnej si svůj energetický výdej a příjem termín - prosinec © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

25 Tiskové setkání K REALIZACI
Cíl: v návaznosti na neuspokojivý vývoj sociálních návyků a životního stylu české populace, které zvyšují rozvoj obezity a výskyt nemocí i psychických problémů, doporučit spotřebitelům značení GDA, které pomáhá s dodržováním zásad zdravého životního stylu, jehož alfou a omegou je rovnováha mezi přijatou a vydanou energií Mluvčí: sociolog odborník na sport a výživu Termín: 2. polovina listopadu Osobní kontakt s novináři Distribuce tiskových materiálů dalším 50 novinářům Očekávaný počet mediálních výstupů: 15 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

26 Online poradny a soutěže
K REALIZACI Komunikace tématu na vybraných webových portálech, např.: Forma spolupráce: poradna odborníka – odpovědi odborného garanta komunikace na otázky uživatelů vybraného webového portálu (předem domluvené téma poradny a odborník, v odpovědích klíčová sdělení komunikace) © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

27 Online poradny a soutěže
soutěž o ceny – úvodní text k soutěži, soutěžní otázky s několika možnostmi odpovědí a ilustrační obrázek vztahující se k danému komunikačnímu tématu, odkaz na (za dárky pro výherce soutěže, například za dárkové koše s výrobky značenými GDA) Odborný garant: odborník na výživu zástupce PK ČR Termín: listopad/prosinec Očekávaný počet mediálních výstupů: 4 © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

28 Rozpočet (2. etapa – návrh)
aktivita honorář agentury přímé náklady celkem web (vylepšení Kalkulátoru GDA) 4 950 Kč projekt se STOB Den zdraví 9 900 Kč 6 500 Kč el. časopis Pochutnej si se STOBem 3 300 Kč 5 500 Kč 8 800 Kč brožurka Cvičení je lék banner na webu STOB 1 650 Kč 7 000 Kč 8 650 Kč tiskové setkání online poradny a soutěže poradna (2x) 4 000 Kč soutěž (2x) monitoring (listopad, prosinec) 0 Kč © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –

29 Děkujeme za pozornost a těšíme se na další spolupráci!
V případě dotazů laskavě kontaktujte agenturu Quent: Pavlína Perlíková Milena Holoubková © Quent s.r.o., Benešovská 24, Praha 10 – tel./fax: –


Stáhnout ppt "Projekt GDA PR podpora etapa – vyhodnocení 2. etapa – návrh"

Podobné prezentace


Reklamy Google