Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Anna Putnová Jak sledovat a měřit přínosy CSR
2
SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST
Na společenskou odpovědnost je čas Je čas na společenskou odpovědnost ?
3
SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST
Argumenty proti: Rétorika neznamená nutně akci Nedostatek personálních schopností Korporátní struktury zamezují sociální odpovědnosti Podniky nemají žádné právo sledovat sociální cíle
4
SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST
Argumenty pro: Zkvalitnění vztahu se stakeholdery Dlouhodobá dobrá image podniku a s ní spojený profit Snaha vyhnout se vládním zásahům Vyvažovat rostoucí vliv byznysu jeho odpovědností Předejítí destrukci podnikatelského prostředí
5
JAK UPLATŇOVAT CSR 1. Plná dobrovolnost
2. Neziskové organizace naopak volají po striktním zavedení právně vymahatelných standardů 3. Jako střední cesta je nazýván systém chytré regulace „smart regulation“
6
PŘÍNOSY CSR Okamžité: zvýšení transparentnosti, ozdravení vztahů, zlepšení klimatu ve společnosti Střednědobé: snížení transakčních nákladů, posílení loajality zákazníků, zaměstnanců, snížení napětí mezi jednotlivými skupinami stakeholders Dlouhodobě se posilují neviditelná aktiva – důvěra a odpovědnost.
7
PŘEHLED HLAVNÍCH NOREM PRO MĚŘENÍ A REPORTOVÁNÍ CSR
OECD Guidelines for Multinational Enterprises AA 1000 AccountAbility/Assurance Standard SA 8000 – Social Accountability International ISO 26000, ISO 8000, ISO 9000, ISO 14000 Global Reporting Iniciative (GRI)
8
ISO 26 000 poskytnout návod pro funkční společenskou odpovědnost
mezinárodní norma, aplikovatelná pro všechny typy organizací identifikovat a zapojit do práce zainteresované strany zvýšit důvěryhodnost organizací a tím i jejich konkurenceschopnost zvýšit spokojenost a důvěru zákazníků podporovat jednotnou terminologii pro společenskou odpovědnost být v souladu s již existujícími dokumenty, kodexy a dalšími mezinárodními dohodami
9
Zhodnocení současného stavu CSR
JAK POSTUPOVAT Zhodnocení současného stavu CSR Předmět činnosti Klientská orientace Očekávané přínosy Image organizace Organizační kultura
10
Řízení společenské odpovědnosti
REPORTY – PRVKY CSR ZPRÁVY Řízení společenské odpovědnosti CSR jako součást obchodní strategie CSR priority Přínosy CSR Personální zabezpečení CSR Řízení CSR Klíčoví stakeholdeři
11
STANOVENÍ HLAVNÍCH TÉMAT A CÍLŮ
12
VÝZNAM REPORTOVÁNÍ 1. komunikační nástroj 2. manažerský nástroj
13
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.