Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Eva Vaňková Odbor poštovních služeb a služeb informační společnosti Zasedání Podnikatelské rady dne 24. listopadu 2016
2
Obsah Vybrané předpisy ovlivňující elektronický obchod v ČR/EU
Nestátní subjekty ovlivňující elektronický obchod Poziční dokument ČR k problematice elektronického obchodu Analýza elektronického obchodu v českém podnikatelském prostředí Aktuální vývoj na úrovni EU
3
Vybrané předpisy ovlivňující elektronický obchod v ČR/EU
Směrnice 2000/31/ES o některých právních aspektech služeb informační společností, zejména elektronického obchodu, na vnitřním trhu („směrnice o elektronickém obchodu“) Transponována především do zákona č. 480/2004 Sb.
4
Aspekty ovlivňující elektronický obchod
Ochrana spotřebitele Doručovací služby Platební a daňové systémy Přeshraničně a legálně dostupná nabídka digitálního obsahu Geo-blocking Online platformy využitelné při nakupování online Elektronicky dostupné služby státu Technické aspekty …
5
Nestátní subjekty ovlivňující elektronický obchod
6
Poziční dokument České republiky k problematice elektronického obchodu
Opatření z Akčního plánu pro rozvoj digitálního trhu (z r. 2015) Vymezuje pojem elektronický obchod Reaguje na aktivity plánované v rámci Strategie pro jednotný digitální trh v Evropě Nad tento rámec dokresluje šíří problematiky Závěr: ochrana spotřebitele prioritou, rozvážná další harmonizace
7
Analýza elektronického obchodu v českém podnikatelském prostředí I.
Opatření z Akčního plánu pro rozvoj digitálního trhu (z r. 2015) Zaměření na národní úroveň/srovnání s EU28
8
Analýza elektronického obchodu v českém podnikatelském prostředí II.
Nástroje podpory cílené na podniky s vazbou na el. obchod Legislativa ovlivňující elektronický obchod v ČR Závěry: není třeba přijímat nová, specifická legislativní opatření podpora podnikání s vazbou na el. obchod je v ČR dostatečná důraz na zlepšení online komunikace se státní správou předpoklad stále menšího rozlišování elektronického a kamenného obchodu Podpora podnikání prostřednictvím konkrétních nástrojů a aktivit s přímou či nepřímou vazbou na elektronický obchod je v ČR rozvinutá, v tomto ohledu konstatujeme, že ji lze považovat za postačující.
9
Aktuální vývoj ČR/EU Balíček k elektronickému obchodu (5/2015)
Doručovací služby, geo-blocking, důvěra spotřebitele Soubor opatření k autorskému právu (průběžně) Balíček k DPH (12/2016)
10
Děkuji za pozornost! vankova@mpo.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.