Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ÚŘEDNÍ PÍSEMNOSTI ŽIVOTOPIS DOPIS
Mgr. Michal Oblouk
2
ŽIVOTOPIS curriculum vitae, autobiografie (vlastní životopis), biografie (umělecký životopis) administrativní styl přehledný soupis informací o osobě 2 hlavní typy: TRADIČNÍ/KLASICKÝ – psaný ve větách, souvislý text STRUKTUROVANÝ - heslovitý výčet informací organizovaný do tabulky nebo kolonek, je modernější a žádanější variantou osobní informace: jméno, příjmení, akademické a vědecké tituly, adresa, telefon, , datum a místo narození, rodinný stav vzdělání: dosažené vzdělání, rok absolvování, kurzy, rekvalifikace apod. praxe, výčet dosavadních zaměstnání a zaměstnavatelů, zastávané funkce znalosti jazyků – stupně ovládnutí jazyka zvláštní znalosti a dovednosti – řidičský průkaz, odborná osvědčení apod. doplňující informace, přílohy datum a místo vyhotovení životopisu podpis
3
KLASICKÝ ŽIVOTOPIS a) jméno, datum a místo narození, bydliště, stav
b) údaje o rodině c) přehled o školní docházce, prospěchu d) zaměstnání e) znalost jazyků, zvláštní vědomosti a dovednosti, zájmy f) zdravotní stav g) podpis, místo a datum
4
ŽIVOTOPIS nepoužívejte zkratky
neuvádějte informace, které nemají vztah k vašemu pracovnímu cíli (např. vaše osobní informace) nepoužívejte výstřední úpravy dokumentů nenadhodnocujte své schopnosti a znalosti pokud se ucházíte o místo v zahraniční firmě, nepřeceňujte své znalosti jazyka časové údaje – je nejlépe seřadit události chronologicky zpětně, tj. od posledního zaměstnavatele až po prvního, případně od nejvyššího dosaženého vzdělání k nejnižšímu vzhled – životopis píšeme na čistý kancelářský papír formátu A4, dbáme na estetickou úpravu, měl by být vizuálně přitažlivý, použijte velké okraje a dostatek volného prostoru k usnadnění čtení, jednoduché a přehledné členění, maximální délka dva listy jazyk – u strukturovaného životopisu používáme nevětné vyjadřování, heslovitou podobu, pozor na dodržování pravidel pravopisu podpis – na každé verzi životopisu originální, životopis nejdříve zkopírujeme a pak podepíšeme fotografie – pokud je požadována, pak barevná fotografie jako na průkaz odeslání – jen doporučeně, v obálce současně s dalšími materiály i fotografií
5
MOTIVAČNÍ DOPIS při žádosti o místo uchazeč zpracuje tzv. motivační dopis na konci uvede přílohy (životopis – ne starší než tři měsíce, případně další doporučení a reference, které by jej mohly zvýhodnit při výběrovém řízení) měl by sdělit, proč právě vy jste tím vhodným člověkem, kterého by firma měla přijmout měl by být adresován konkrétní osobě – máte tak větší jistotu, že se jím někdo bude zabývat, vyhledáním kontaktu rovněž prokážete své zaujetí pro firmu měl by mít standardní formát obchodního dopisu a nesmí přesahovat 1 stranu, pokud ho posíláte em, měl by být ještě kratší osnova: adresa firmy věc: žádost o místo uvedení pozice, o kterou máme zájem způsob, jak jsme se o pracovní pozici dozvěděli naše osobní zaměření a zkušenosti přesvědčit, proč by si firma měla vybrat právě vás datum a místo vlastnoruční podpis
6
FORMULÁŘE vyplňujeme při vyřizování dokladů a podávání žádostí postup:
pečlivě si přečteme, co máme uvést do rubrik, abychom údaje nemuseli opravovat používáme spisovný jazyk píšeme čitelně hůlkovým písmem modrou propiskou dodržuje ustálený způsob psaní dat
7
ÚŘEDNÍ PÍSEMNOSTI obchodní – poptávka, nabídka, objednávka, urgence, reklamace, upomínka dopisy zasílané občanům od organizací – oznámení, sdělení, předvolání, výpověď jednoduché právní listiny – plná moc, pověření, potvrzení dopisy občanů organizacím – přihláška, žádost, stížnost
8
DOPIS osnova: Úvod – oslovení, počáteční obrat Vlastní sdělení
Závěr – závěrečná formulace, pozdrav, podpis podle obsahu se dělí: soukromé - neoficiální úřední a obchodní – oficiální blahopřejné, děkovné, projevující soustrast (kondolence)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.