Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
STŘEDNÍ ŠKOLA PEDAGOGICKÁ, HOTELNICTVÍ A SLUŽEB
INTONAČNÍ METODY Mgr. Eva Řebíčková
2
Materiál slouží k prezentaci učiva intonačních metod.
ANOTACE Materiál slouží k prezentaci učiva intonačních metod. Údaje jsou uvedeny v bodech, které mohou posloužit učiteli jako osnova při výkladu učiva. Fakta jsou doplněny notovou dokumentací.
3
INTONACE Schopnost správně si představit a zazpívat tóny na základě zrakového podnětu podle notového zápisu bez pomocí hudebního nástroje
4
ZAINTONUJTE TENTO HUDEBNÍ ÚRYVEK
5
VÝBORNĚ TENTO HUDEBNÍ ÚRYVEK BYL JEDNODUCHÝ A ABYCHOM ZVLÁDLI TAKÉ TĚŽŠÍ INTONAČNÍ ÚRYVKY A ABYCHOM TUTO SCHOPNOST PLNĚ ROZVINULI, VYUŽÍVÁME K TOMU INTONAČNÍ METODY POJĎME SE PODÍVAT, JAKÉ INTONAČNÍ METODY ZNÁME
6
TONÁLNÍ PÍSŇOVÁ METODA (metoda opěrných písní)
INTONAČNÍCH METODY SOLMIZACE TONÁLNÍ PÍSŇOVÁ METODA (metoda opěrných písní) NÁPĚVKOVÁ INTONAČNÍ METODA
7
SOLMIZACE Intonační metoda založena na tom, že jednotlivé stupně stupnice jsou pojmenovány solmizačními slabikami (do – re – mi – fa – so – la – si – do)
8
POJĎME SI ZAINTONOVAT PODLE SOLMIZAČNÍ METODY
9
TONÁLNÍ PÍSŇOVÁ METODA
Autor Ladislav Daniel Intonační metoda založeno na tom, že si jednotlivé stupně stupnice vybavíme podle některé známé písně, která příslušným tónem začíná
10
ZAZPÍVÁME SI TĚCHTO 8 LIDOVÝCH PÍSNÍ
Dívča, dívča Maličká su Koukej,koukej Ráda, ráda Ovčáci, čtveráci To je zlaté posvícení Ach není, tu není Oči černé oči
11
VÝBORNĚ! PRÁVĚ TYTO PÍSNĚ POUŽIJME JAKO
PÍSNĚ OPĚRNÉ K VYBAVENÍ SI JEDNOTLIVÝCH STUPŇŮ STUPNICE. BUDEME JIM ŘÍKAT OPĚRNÉ PÍSNĚ.
12
OPĚRNÉ PÍSNĚ 1. stupeň Ovčáci, čtveráci 2. stupeň Dívča, dívča 3. stupeň Maličká su 4. stupeň Oči černé oči 5. stupeň To je zlaté posvícení 6. stupeň Ach není, tu není 7. stupeň Koukej, koukej Vašku 8. stupeň Ráda, ráda
13
NÁPĚVKOVÁ INTONAČNÍ METODA
Autor František Lýska Intonační metoda založena na tom, že si jednotlivé intervaly vybavíme podle nápěvků – počátečních melodických úryvků známých lidových písní Zazpívat intervalový krok nám pomůže lidová píseň, která příslušným intervalem začíná
14
POJĎME SI ZAZPÍVAT TYTO LIDOVÉ PÍSNĚ
Ach synku, synku Kočka leze dírou Běží liška k Táboru Hoří Ej lásko, lásko U panského dvora Růžovou Ti krinolínu Sil jsem proso
15
SKVĚLE A PRÁVĚ MELODICKÉ ÚRYVKY TĚCHTO LIDOVÝCH PÍSNÍ NÁM POMOHOU ZAZPÍVAT PŘÍSLUŠNÝ INTERVALOVÝ KROK
16
LIDOVÉ PÍSNĚ SLOUŽÍCÍ JAKO MELODICKÉ ÚRYVKY
čistá prima velká sekunda velká tercie čistá kvarta čistá kvinta velká sexta velká septima čistá oktáva Ach synku, synku Kočka leze dírou Běží liška k Táboru Hoří Ej lásko, lásko U panského dvora Růžovou Ti krinolínu Sil jsem proso
17
ZOPAKUJEME SI, CO JSME SE NAUČILI
CO JE INTONACE? CO NÁM SLOUŽÍ K ROZVÍJENÍ SCHOPNOSTI SPRÁVNÉ INTONACE? JAKÉ ZNÁTE INTONAČNÍ METODY? CHARAKTERIZUJTE SOLMIZAČNÍ INTONAČNÍ METODU. CHARAKTERIZUJTE TONÁLNÍ PÍSŇOVOU METODU. CHARAKTERIZUJTE NÁPĚVKOVOU INTONAČNÍ METODU.
18
ZAPAMATOVALI JSTE SI TOHO OPRAVDU HODNĚ
DĚKUJI ZA POZORNOST NASHLEDANOU
19
Použitá literatura a zdroje
Kovařík, Vladimír: Hudební výchova pro střední pedagogické školy, SPN 1988 Vlastní zdroje autora
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.