Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ne, celé vzdělávání (školství) se ocitlo na rozcestí…!
Gymnázia na scestí…? Ne, celé vzdělávání (školství) se ocitlo na rozcestí…!
2
Výchozí stav Škola ztrácí (ztratila) monopol na vzdělávání
Vědomosti a informace ztrácejí svoji hodnotu Vzdělání je stále chápáno především jako příprava na zaměstnání a teď i testování… Vzdělávání pramálo reflektuje potřeby budoucnosti Narůstá nespokojenost rodičů s veřejným školstvím, hledání různých alternativ ve vzdělávání Podceňujeme všeobecné vzdělávání, preferujeme odborné Platy učitelů i financování školství je katastrofální Nemáme dost (kvalitních) učitelů Vzdělávání není skutečnou prioritou vlád
3
Problém nastane pokud:
Vzdělávání neučiníme skutečnou prioritou společnosti Setrváme u současného pojetí školy jako pouhé přípravy na konkrétní zaměstnání Nepřivedeme do škol kvalitní a dobře připravené učitele Nevezmeme v úvahu další vzdělávací příležitosti Neposílíme všeobecné vzdělávání na všech typech škol Rezignujeme na kvalitní vzdělávání těch, co nemohou, nechtějí, nedokážou… Nebudeme pečovat o talenty
4
Měli bychom směřovat k tomu, aby:
Škola byla místem vzdělávání, osobnostního rozvoje, ale i výchovy občana demokratické země Vzdělání bylo hodnotou samo o sobě, ne pouhou přípravou na konkrétní profesi, bylo využitelné hluboko v 21.století Školy se odpoutaly od pouhého předávání informací, využívaly i mimoškolní možnosti vzdělávání, budovaly a rozvíjely předpoklady pro celoživotní a samostatné učení Všeobecné vzdělávání bylo prioritou Žáci poznali a mohli rozvíjet svoje silné (i slabé) stránky Učitelé patřili k nejlépe placeným státním zaměstnancům, měli dostatečné zázemí v podpůrném aparátu školy Ředitelé skutečně vedli školy, pečovali o kvalitu vzdělávání, nebyli pouhými vykonavateli nařízení, příkazů , nápadů a experimentů…
5
Teprve pak se na pomyslném rozcestí vydáme tím správným směrem!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.