Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Příjemce podpory: TRIALOG
Název projektu: Silní bez násilí /Podpora pozitivního sociálního klimatu ve školách reg. č. CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce podpory: TRIALOG
2
Doba realizace: až tj. 36 měsíců 5 z 9 lokalit
3
Cíle projektu: 1. realizovat projekt na 9 školách v 9 krajích 2. snížit výskyt sociálně patologických projevů chování u žáků a zlepšit sociální klima ve školách 3. vytvořit použitelný program, který přispěje k rozvoji osobnosti jednotlivých žáků 4. šířit tento program do dalších škol
4
Cílová skupina: 1. učitelé 2. vedoucí pracovníci škol 3. žáci 4. rodiče
5
Klíčové aktivity: 01 Interaktivní seminář pro učitele 02 Vytvoření výukových materiálů 03 Příprava rodičů 04 Čtvrtletí jinak 05 Supervize práce se žáky 06 Projektový týden 07 Reflexe projektového týden s učiteli a žáky
6
Klíčové aktivity: 08 Reflexe projektu s rodiči 09 Semináře se žáky po projektovém týdnu 10 Jak dál 11 Evaluace 12 Vytvoření metodiky programu preventivní strategie
7
KA 01 Interaktivní seminář pro učitele:
1. víkendový zážitkový workshop 20 h 2. detailně seznámit pedagogy s projektem 3. pomocí zážitkové pedagogiky se učitelé zažijí to, co později jejich žáci 4. otázky: Co vlastně umím? Jsem v něčem dobrý? Co jsem chtěl vždycky umět? 5. 6 modulů
8
KA 01 Interaktivní seminář pro učitele: Moduly
1. představení muzikálu Streetlight 2. Výhledy do života a sny 3. Empatie 4. Agrese / násilí / síla 5. Prosociální chování 6. Uvedení do rolí
10
KA 02 Vytvoření výukových materiálů:
Tvorba materiálů, které se v KA 04 implementují do výuky 1. pracovní listy 2. popis činnosti (např. Empatie, Tělesná výchova; studenti se pokusí vcítit do pocitů handicapovaných sportovců)
11
KA 03 Příprava rodičů: Rodiče jsou informováni o projektu Mohou se rozhodnout, zda se jejich dítě zúčastní KA 06 Projektový týden Vzniká Společný kodex chování a Krizový plán
12
KA 04 Čtvrtletí jinak: Implementace materiálů do výuky s ohledem na 6 modulů Viz příklad z předchozího obrázku: Studenti se utkají v různých sportovních disciplínách s uměle navozeným handicapem – běh či chůze se zavázanýma očima s navigátorem.
13
KA 05 Supervize práce se žáky:
3 setkání s učiteli Otázky učitelů, jejich reflexe z implementace Viz příklad z přechozího obrázku: Studentům se Tělesná výchova líbila. Sami hledali ještě další možné disciplíny, ve kterých by si mohl zdravý člověk navodit uměle handicap. Připomněli i restauraci, kde je naprostá tma a obsluhují nevidomí.
14
KA 06 Projektový týden: Lektoři z různých koutů světa Prostřednictvím muzikálu Streetlight děti mohou zažít, že něco umí Zapojí se aktivně až 250 dětí (žáků) 18 workshopů pod vedením zahraničních lektorů
16
KA 07 Reflexe projektového týdne s učiteli a žáky:
Dojmy, komentáře, postřehy, podněty Co opakovat a rozvíjet, čemu se vyhnout Podněty pro individuální práci se žáky, pro práci s kolektivem třídy
17
KA 08 Reflexe projektu s rodiči:
Informace pro rodiče co dál Informace od rodičů
18
KA 09 Semináře se žáky po projektovém týdnu:
3 víkendové semináře se žáky (25/školu) 1. setkání: Já jsem silný 2. setkání: Společně zvládneme více 3. setkání: Spolu uděláme něco pro ty druhé
21
KA 10 Jak dál: Hledání možností dalšího pokračování projektu Konkrétní aktivity školy
22
KA 12 Vytvoření metodiky programu preventivní strategie
KA 11 Evaluace: Dotazníky Rozhovory KA 12 Vytvoření metodiky programu preventivní strategie
23
Děkuji za pozornost Dotazy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.