Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Ustavující zasedání Řídícího výboru Náměšť nad Oslavou, 2016
2
OČEKÁVANÉ ZÁVĚRY Mezi hlavní očekávané závěry projektu patří definování vize rozvoje škol v návaznosti na dokument MAP, definování podpory inkluzivního modelu vzdělávání, zvyšující se pozitivní hodnocení systémových kroků ze strany zřizovatelů, ředitelů i pedagogů a Dohoda o prioritách. MAP rozvoje vzdělávání bude významným strategickým dokumentem pro budoucí rozvoj vzdělávání v ORP Náměšť nad Oslavou.
3
1. Cíl projektu MAP – PŘÍPRAVA AKČNÍHO PLÁNU
CÍLE PROJEKTU MAP 1. Cíl projektu MAP – PŘÍPRAVA AKČNÍHO PLÁNU - Analytická část – agregovaný MAP, statistická data, … - Strategický rámec MAP - strategické záměry v území již definovány - podkladem budou ŠVP, Plány rozvoje škol, další strategické dokumenty + výstupy z analytické části - Opatření - Dohoda o prioritách
4
CÍLE PROJEKTU MAP 2. Cíl projektu MAP – VÝZNAMNÝ PODKLAD PRO
VYHLAŠOVÁNÍ VÝZEV z OP VVV a IROP Výstupy strategického dokumentu MAP → podklad pro konkretizaci návazných projektů financovaných z různých zdrojů (IROP, ostatní OP, národní zdroje, …) Školy budou podpořeny především prostřednictvím projektů zjednodušeného financování, tzv. šablon, s alokací umožňující podporu každé škole (OP VVV) Je třeba dle doporučení EK dobře odůvodnit investice do škol a dalších vzdělávacích institucí v území, i proto MAP, resp. Strategický rámec MAP do roku 2023
5
3. Cíl projektu MAP – DOHODA O PRIORITÁCH
CÍLE PROJEKTU MAP 3. Cíl projektu MAP – DOHODA O PRIORITÁCH POVINNÁ OPATŘENÍ 1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita 2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání 3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem DOPORUČENÁ OPATŘENÍ 4. Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků 5. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (podpora zájmu, motivace a dovedností v oblasti vědy, technologií, inženýringu a matematiky „STEM“, což zahrnuje i EVVO) 6. Kariérové poradenství v základních školách PRŮŘEZOVÁ A VOLITELNÁ OPATŘENÍ 7. Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků 8. Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka 9. Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků 10. Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků 11. Investice do rozvoje kapacit základních škol 12. Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV, IROP a OP PPR
6
4. Cíl projektu MAP – KOMUNIKACE, SPOLUPRÁCE
CÍLE PROJEKTU MAP 4. Cíl projektu MAP – KOMUNIKACE, SPOLUPRÁCE SUBJEKTŮ VE VZDĚLÁVÁNÍ - Systém komunikace aktérů ve vzdělávání - Vznik partnerství ke zkvalitňování vzdělávání - Hledání a podpora místních lídrů a odborníků ve vzdělávání - Efektivnější směřování rozvoje vzdělávání v území - Informace o projektu a činnosti Řídícího výboru budou zveřejněny na webových stránkách
7
PŘEDPOKLÁDANÉ FINANCOVÁNÍ PROJEKTU
Celkové způsobilé výdaje projektu: 1 929 277,28 Kč Přímé způsobilé výdaje projektu: - osobní výdaje 378 055,20 Kč zahrnují mzdové výdaje realizačního týmu a ostatních pracovníků spolupodílejících se na projektu, např. mzdová účetní a kontaktní pracovníci ZŠ, MŠ, DDM, ZUŠ - paušální náklady 222,08 Kč Kontaktní pracovníci ZŠ, MŠ DDM, ZUŠ jsou v projektu odpovědni za: Pracovník na škole řídí a monitoruje projekt ve spolupracující škole, komunikuje s učiteli, žáky, zřizovateli a koordinátorem projektu – shromažďuje a předává informace. Jedná se o zapojení 16-ti pracovníků v rámci 16-ti spolupracujících subjektů. Vysvětlení paušálních nákladů: Jedná se o náklady vzniklé v souvislosti se zajištěním servisních činností, např. výdaje spojené na cestovné, vybavení kanceláří, náklady na nákup kancelářského materiálu, výdaje na publicitu, výdaje na služby, pronájmy učeben, výdaje spojené s činnostmi administrativního týmu, atd.
8
ORGANIZAČNÍ SCHÉMA PROJEKTU
9
ŘÍDÍCÍ VÝBOR PROJEKTU Schválení jednacího řádu Volba členů
Schválení statutu Schválení jednacího řádu Změna: Pokud se člen ŘV MAP nemůže jednání zúčastnit, oznámí tuto skutečnost metodikovi projektu MAP, a zároveň je oprávněn pověřit svým zastupováním jinou osobu z organizace, kterou byl nominován do ŘV MAP. Tento zástupce má na jednání ŘV MAP stejná práva a povinnosti jako člen ŘV, včetně výkonu hlasovacích a spolurozhodovacích práv. Volba členů Stanovení kontaktních osob organizací Volba předsedy
10
PRIORITY (OPATŘENÍ) V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ
POVINNÁ OPATŘENÍ 1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita 2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání 3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem DOPORUČENÁ OPATŘENÍ 4. Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků 5. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání (podpora zájmu, motivace a dovedností v oblasti vědy, technologií, inženýringu a matematiky „STEM“, což zahrnuje i EVVO) 6. Kariérové poradenství v základních školách PRŮŘEZOVÁ A VOLITELNÁ OPATŘENÍ 7. Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků 8. Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka 9. Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků 10. Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků 11. Investice do rozvoje kapacit základních škol 12. Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV, IROP a OP PPR
11
REALIZAČNÍ TÝM PROJEKTU
DĚKUJEME ZA POZORNOST REALIZAČNÍ TÝM PROJEKTU MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.