Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Předmět: Společenská výchova Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Gastronomie Autor: Mgr. Vladislava Řihošková Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti Anotace: Výkladová prezentace seznamující studenty s vlastnostmi, jejichž základem jsou potřeby a pudy. Definuje potřeby a jejich rozdělení včetně příkladů. Klíčová slova: potřeby, pudy, síla a šíře potřeb, biologické, kulturní a duševní potřeby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladislava Řihošková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
2
Digitální učební pomůcka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 40 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSY1_04
3
Potřeby Potřeba – stav nedostatku nebo nadbytku něčeho. Potřeba působí aktivačně do té doby, dokud není uspokojena. Síla a šíře potřeb je různá, odvíjí se od úrovně vývoje člověka, materiálních a sociálně kulturních podmínkách jeho života. Dělení potřeb: biologické, psychické, kulturní
4
Biologické potřeby Jsou vrozené
Vznikly a upevnily se během vývoje člověka U člověka i zvířat jsou stejné (jídlo, pití, spánek, rozmnožování) Pokud nejsou uspokojovány člověk zemře
5
Psychické potřeby Jejich vznik souvisí se vznikem lidské psychiky, vědomím a společenským životem Jsou vlastní jenom člověku bez uspokojování psychických potřeb, není možný zdravý duševní vývoj – psychická deprivace (potřeba pomoci, potřeba soutěžit, potřeba lásky, potřeba společenské prestiže)
6
Kulturní potřeby Jsou získané v individuálním vývoji člověka
Vznikají ve vztahu člověk – kultura Nejsou u všech lidí ve stejné podobě a míře Jejich uspokojování není nutné, ale rozvoj a šíře určují kulturně vzdělanostní profil (potřeba vzdělávat se, číst, chodit do divadla, na koncerty, poslouchat hudbu)
7
Pudy Jsou vrozené a ženou člověka k činnosti určitým směrem
Tvoří základ potřeb Dělení pudů: biologické, společenské Síla a šíře pudů je různá. Měří se tempem vykonávání naučených činností, intenzitou překonávání překážek.
8
Biologické pudy – pud hladu, pud žízně, pud bolesti, pud sebezáchovy
Společenské pudy – pud mateřský, pud závislosti na někom a na něčem
9
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Použité zdroje STEFANOVIČ, Jozef. Psychologie. Praha: SPN, 1980, ISBN Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladislava Řihošková Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.