Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
ELEKTRONICKÁ Monitorovací Zpráva A PŘÍLOHY
PpP 6 (kapitola 8) smlouva (Článek VI) Podobné informace k MZ naleznete nejenom v PPP, ale také ve smlouvě o realizaci GP.
2
Monitorovací zprávy 1. MZ se ŽoP - po uplynutí 3 měsíců od začátku realizace projektu nejpozději do 30 KD Průběžná MZ vždy se ŽoP - po uplynutí dalších 6 měsíců Mimořádná MZ se ŽoP - pokud bylo vyčerpáno 70% poslední poskytnuté zálohy a 100% všech předchozích Závěrečná MZ se ŽoP – se váže k datu ukončení realizace projektu a předkládá se nejpozději do 2 měsíců Veškeré výdaje spojené s realizací projektu, které nebyly zahrnuty do předchozích ŽoP Součástí je Souhrnná informace o realizaci projektu (formulář) Informace o průběhu realizace projektu předává příjemce formou pravidelných monitorovacích zpráv. První monitorovací zpráva spolu se žádostí o platbu se předkládá po uplynutí 3 měsíců od začátku realizace projektu nejpozději do 30 kalendářních dnů. Průběžná monitorovací zpráva spolu se žádostí o platbu se předkládá po uplynutí 6 měsíců od začátku realizace projektu nejpozději do 30 kalendářních dnů. Mimořádná monitorovací zpráva spolu se žádostí o platbu - při splnění podmínek stanovených ve smlouvě (Článek VI, bod 6): se předkládá po uplynutí doby kratší než 6 měsíců, a zároveň po vyčerpání 70 % poslední poskytnuté zálohy a 100 % všech předchozích poskytnutých plateb. Př. 1. záloha ,- 2. záloha ,- ŽOP s mimořádnou MZ lze předložit po vyčerpání ,- Termín následující průběžné monitorovací zprávy se pak řídí podle této mimořádné průběžné monitorovací zprávy, tj. další průběžná monitorovací zpráva musí být předložena opět po šesti měsících realizace projektu. Závěrečná monitorovací zpráva spolu se žádostí o platbu se váže k datu ukončení realizace projektu a předkládá se nejpozději do 2 měsíců po ukončení projektu Veškeré výdaje spojené s realizací projektu, které nebyly zahrnuty do předchozích ŽoP Součástí je Souhrnná informace o realizaci projektu (formulář)
3
MZ a ŽoP se vyplňují on-line v aplikaci Benefit7 www.eu-zadost.cz
Povinné přílohy se zpracovávají v předepsaných formulářích Formuláře a příručky pro vyplňování el. MZ a ŽoP: Přílohy elektronické monitorovací zprávy GP s NN ( ) Založení mimořádné MZ lze poté, co ji PM na Vaši žádost vytvoří v Monit7+ V případě založení mimořádné MZ je zapotřebí kontaktovat PM/FM, který mimořádnou MZ nejprve založí v M7+, - teprve poté bude moci příjemci zprávu založit – s. 25
4
Nejčastější chyby a problémy
Po opětovném NAČTENÍ DAT Z MONIT7+ se smazala všechna data Přihlášený uživatel nemůže editovat MZ Záložka Monitorovací indikátory Po vyplnění kladné hodnoty a uložení se automaticky načte datum konce sledovaného období V případě nulové hodnoty se nejprve musí uložit libovolná kladná hodnota a uložit (načte se datum), poté se zadá hodnota nulová a opět uloží. Pole „Popis“, který je v případě nulových hodnot nepovinný, prosíme o doplnění informace, že indikátor nebyl navýšen. Dosažené hodnoty se uvádějí KUMULATIVNĚ Přihlášený uživatel nemůže editovat MZ – uživatel má nasdílený projekt, ale nemá editační právo od vlastníka projektu (autor žádosti) – viz s. 13 Po opětovném NAČTENÍ DAT Z MONIT7+ se smazala všechny data – s. 23 – tzn. znovu NIKDY NENAČÍTAT! V případě, že Váš PM/FM změnil některá data, je zapotřebí zvolit tlačítko NAČÍST DATOVÉ OBLASTI Z MONIT 7+ a poté zvolit datovou oblast, která má být aktualizována – doporučujeme raději konzultovat s příslušným PM/FM. Záložka Monitorovací indikátory – nelze změnit datum dosažené hodnoty Po vyplnění kladné hodnoty a uloží se automaticky načte datum konce sledovaného období V případě nulové hodnoty se nejprve musí uložit libovolná kladná hodnota a uložit (načte se datum), poté se zadá hodnota nulová a opět uloží. U popisu, který je v případě nulových hodnot nepovinný prosíme do doplnění informace, že indikátor nebyl navýšen. Dosažené hodnoty se uvádějí KUMULATIVNĚ, tedy vždy souhrnně za sledované období od počátku projektu do konce příslušného monitorovacího období.
5
Harmonogram čerpání - pole „Žádost o platbu – plán“ nelze vyplnit
Nedostatečný popis u Klíčových aktivit Nelze editovat Harmonogram aktivit Záložka Údaje o projektu FINALIZACE – uzamčení MZ a ŽoP pro úpravy. V případě, že PM/FM vrátí MZ k dopracování, je zapotřebí nejprve finalizovanou MZ STORNOVAT Harmonogram čerpání Datum předložení ŽoP nelze vyplnit – automaticky vyplněn nejzazší termín odevzdání MZ Žádost o platbu – plán nelze vyplnit – je finalizovaná ŽoP – opatření – nejprve vyplnit záložku v MZ, poté finalizovat ŽoP Klíčové aktivity – nedostatečný popis – nestačí pouze informace natažená ze žádosti. Nutno specifikovat činnosti ve sledovaném období. Důvod k vrácení MZ k dopracování. Nelze editovat Harmonogram aktivit – na záložce Údaje o projektu a MZ není zaškrtnutí příslušný Checkbox FINALIZACE – dojde k uzamčení MZ a ŽoP, tzn. nelze provádět další úpravy – v případě, že PM/FM vrátí MZ k dopracování, je zapotřebí nejprve finalizovanou MZ STORNOVAT – po doplnění opět FINALIZOVAT
6
Žádost o platbu – prioritní osa 1
Žádost o platbu se dokládá vždy a to i v případě, kdy si nenárokujete proplacení výdaje, tzn. ŽoP bude na 0 Kč. ŽoP se vyplňuje v návaznosti na údaje ze soupisky – shodné barevné označení „jiné peněžní příjmy“ = kladné úroky ve sledovaném období Klasifikace platby předfinancování - „Požadovaná částka dotace celkem“, kterou chcete proplatit – částka ponížená o „jiné peněžní příjmy“ (=kladné úroky) V této části VŽDY požadujete neinvestiční prostředky! Klasifikace platby refundace předfinancování – vždy rozděleno na ne/investice. „Celkové zdroje připadající na způsobilé výdaje“ vč. „jiných peněžních příjmů“. „Způsobilé výdaje z dotace“ ponížené o „jiné peněžní příjmy“.
7
Žádost o platbu – prioritní osa 3
U oblasti podpory 3.2 v části „jiné peněžní příjmy“ se VŽDY vyplňujete 0, jelikož se nárokované výdaje nesnižují o kladné úroky. Tím pádem do všech řádků ŽoP uvádíte hodnotu ze soupisky nesníženou o kladné úroky.
8
Přílohy ŽoP – nic se nevyplňuje, vše je součástí příloh MZ
Připomínky zasílá PM/FM do 20 PD Komunikace se ZS – reg. číslo projektu 0X.00XX/zkrácený název Schválení MZ a proplacení ŽoP obvykle trvá až 2-3 měsíce od předložení – plánování výdajů Výdaje v ŽoP proplaceny max. do 90% celkových způsobilých výdajů projektu. Zbylých 10 % po předložení závěrečné MZ (tzv. zádržné). Poskytovatel může ŽoP schválit v plné výši, neschválit a vrátit k dopracování, anebo ŽoP snížit o nezpůsobilé výdaje. Přílohy ŽoP – nic se nevyplňuje, vše je součástí příloh MZ Připomínky – různé způsoby vyplňování příloh příjemcem - každému PM/FM vyhovuje jiný způsob kontroly. Pokud bude příjemce vyplňovat přílohy tak, jak je ukázáno na semináři, rozdíly v požadavcích mezi PM/FM budou minimální. Při komunikaci s námi vždy uvádějte identifikaci projektu (registrační číslo: 0X.00XX nebo zkrácený název), kterého se Váš dotaz týká. Schválení MZ a proplacení ŽoP obvykle trvá až 2-3 měsíce od předložení. S tímto je zapotřebí počítat při plánování výdajů. Výdaje zahrnuté v ŽoP se v součtu proplácejí nejvýše do 90% celkových způsobilých výdajů projektu. Zbylých 10 % způsobilých výdajů bude příjemci proplaceno až po předložení závěrečné MZ. Poskytovatel může ŽoP schválit v plné výši, neschválit a vrátit k dopracování, anebo ŽoP snížit o nezpůsobilé výdaje.
9
přílohy Do aplikace Benefit se NENAHRÁVAJÍ – pouze se uvádí SEZNAM všech předkládaných příloh podle STRUKTURY MZ upravené podle požadavků KÚ LK (tzn. liší se od struktury uveřejněné např. na webu MŠMT)
10
Struktura MZ se vztahuje na CD i šanon s MZ
MZ, ŽoP a POVINNÉ PŘÍLOHY V EXCELU se předkládají v elektronické i tištěné podobě (originál). Soubor PDF uložit na CD z Benefitu7.
13
Struktura – seznam v MZ
14
Struktura – CD
15
Poskytovatel podpory je při chybějících nebo neúplných informacích oprávněn požadovat po příjemci doplnění. Příjemce je povinen případné chybějící nebo doplňující údaje poskytnout či zprávu upravit ve lhůtě stanovené poskytovatelem (15/5 dní). Čestné prohlášení (součást MZ nebo samostatně) Všechny monitorovací zprávy (vč. oprav) musejí být i s přílohami uchovávány. Smlouva: Článek X – bod 4 – sankce ve výši 1 - 5% z celkové dotace Článek IX – ukončení smlouvy Všechny monitorovací zprávy (vč. oprav) musejí být i s přílohami uchovávány příjemci podpory v listinné podobě. Poskytovatel podpory je při chybějících nebo neúplných informacích k dodaným monitorovacím zprávám oprávněn požadovat po příjemci při jejich schvalování doplnění. Příjemce je povinen případné chybějící nebo doplňující údaje poskytnout či zprávu upravit ve lhůtě stanovené poskytovatelem, a to ve lhůtě nejpozději do 15 pracovních dnů od doručení připomínek, v případě druhých oprav do 5 pracovních dnů. V případě doplnění údajů bez doložení MZ příjemce přiloží Čestné prohlášení podepsané statutární zástupcem. Smlouva: Článek X – bod 4: V případě, že dojde k porušení závazků příjemce uvedených v čl. V, odst. 3, 6, v čl. VI, odst. 1, 5, 6, 10, 13 nebo v čl. VII, odstavcích 3, 4, 5, 10, 11, 13, 15, 18 po vyplacení jakékoliv částky finanční podpory, bude příjemci uložen odvod za porušení rozpočtové kázně vyměřen dle § 22 odst. 5 zákona č. 250/2000 Sb. ve výši 1 - 5% z celkové částky dotace. Odkaz na část smlouvy, která stanovuje předkládání MZ a všech příloh a jejich oprav. V krajním případě může vést až k ukončení smlouvy (Článek IX).
16
Mgr. Martina Sochorová 485 226 543 martina.sochorova@kraj-lbc.cz
DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Martina Sochorová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.