Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Školení žadatelů k výzvě č

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Školení žadatelů k výzvě č"— Transkript prezentace:

1 Školení žadatelů k výzvě č
Školení žadatelů k výzvě č. 2 a 3 Integrovaného regionálního operačního programu - Podpora rozvoje sociální infrastruktury , Centrum volného času Hrádek

2 Obecné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Vyhlášeno Ukončení výzvy , 16:00 Alokace výzvy 3, 78 mil. Kč Míra podpory 95 % Ukončení realizace projektu Výdaje projektu 50 tis. – 3 mil. Kč

3 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Hlavní aktivity: Vznik nového sociálního podniku - založením nového podnikatelského subjektu, - rozšířením stávajícího podniku, který v době podání žádosti není sociálním podnikem. Rozšíření podniku v rámci stávajícího podnikatelského subjektu, který je v době podání žádosti sociálním podnikem a splňuje principy sociálního podnikání a zároveň dochází k jednomu z následujících kroků: - rozšíření nabízených produktů a služeb, - rozšíření prostorové kapacity podniku, - zavedení nových technologií výroby, - zefektivnění procesů podniku. Rozšíření musí být propojené s personálním rozšířením. Rozšíření stávajících nebo vznik nových podnikatelských aktivit OSVČ

4 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Oprávnění žadatelé: osoby samostatně výdělečně činné podle zákona č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění obchodní korporace vymezené zákonem č. 90/2012 Sb., o obchodních korporacích nestátní neziskové organizace církve církevní organizace V této výzvě nejsou obce a svazky obcí oprávněnými žadateli. Zapojení obcí nebo svazku obcí je možné založením obchodní korporace, která bude v manažerském rozhodování a řízení nezávislá na externích zakladatelích nebo zřizovatelích. Zakladatelem může být dobrovolný svazek obcí, složený nejméně ze tří obcí. Žádná z nich v něm nesmí disponovat většinou rozhodovacích práv a vlastnický podíl každé z nich musí být menší než 50 %.

5 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Cílové skupiny: uchazeči o zaměstnání evidovaní na Úřadu práce ČR déle než 1 rok uchazeči o zaměstnání, kteří mají opakovaně problém s uplatněním na trhu práce, jejichž doba evidence na Úřadu práce ČR dosáhla v posledních 2 letech souborné délky minimálně 12 měsíců osoby, které opustily výkon trestu, a to do 12 měsíců od ukončení výkonu trestu a osoby vykonávající trest odnětí svobody formou domácího vězení osoby, které opustily zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovny, a to do 12 měsíců od opuštění zařízení osoby se zdravotním postižením podle § 67 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů azylanti do 12 měsíců od získání azylu, kteří jsou současně uchazeči o zaměstnání evidovanými na Úřadu práce ČR

6 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Způsobilé výdaje: časová způsobilost: od do realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu v systému MS2014+

7 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Plná moc Zadávací a výběrová řízení Doklady o právní subjektivitě žadatele Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Podnikatelský plán Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Položkový rozpočet stavby Výpis z rejstříku trestů Doklady potvrzující, že OSVČ spadá do cílové skupiny Čestné prohlášení o skutečném majiteli

8 Obecné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Vyhlášeno Ukončení výzvy , 16:00 Alokace výzvy Kč Míra podpory 95 % Ukončení realizace projektu Výdaje projektu 50 tis. – 821 mil. Kč

9 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Podporované aktivity: na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. na vedlejší aktivity projektu může být vynaloženo maximálně 15 % celkových způsobilých výdajů projektu

10 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Hlavní aktivity: sociální bydlení - pořízení a rekonstrukce/regenerace bytů, bytových domů, nebytových prostor a jejich adaptace pro potřeby sociálního bydlení pořízení nezbytného základního vybavení

11 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Vedlejší aktivity demolice budov v areálu původního objektu, ve kterém probíhala ústavní péče před procesem transformace, demolice nemůže být jedinou aktivitou projektu demolice staveb na místě realizace projektu zeleň v okolí budov a na budovách (zelené zdi a střechy, aleje, hřiště a parky) parkovací stání nezbytné pro provoz zařízení příjezdové komunikace v areálu zařízení zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor) projektová dokumentace stavby, EIA studie proveditelnosti osobní náklady manažera projektu zpracování zadávacích podmínek k zakázkám a organizace výběrových a zadávacích řízení povinná publicita (dle kap. 13 Obecných pravidel) nákup služeb, které tvoří součást pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení (např. školení ovládaní pořízeného vybavení, není-li tato služba součástí pořizovací ceny vybavení)

12 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Oprávnění žadatelé: obce nestátní neziskové organizace církve církevní organizace

13 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Cílové skupiny: Osoby v bytové nouzi osoby spící venku osoby v nízkoprahové noclehárně žadatelé o azyl v azylových zařízeních osoby přechodně bydlící u příbuzných nebo přátel osoby bydlící v bytě bez právního důvodu osoby v nezákonně obsazené budově, osoby na nezákonně obsazeném pozemku Osoby v bytové nouzi - viz Specifická pravidla pro žadatele a příjemce pro výzvu č. 62 k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu v platném znění

14 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Způsobilé výdaje: časová způsobilost: od do realizace projektu nesmí být ukončena před podáním žádosti o podporu v systému MS2014+

15 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Plná moc Doklady o právní subjektivitě žadatele Výpis z rejstříku trestů Zadávací a výběrová řízení Studie proveditelnosti Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby Položkový rozpočet stavby Čestné prohlášení o skutečném majiteli Potvrzení o podání žádosti o pověření zajištění služby obecného hospodářského zájmu (pouze žadatelé plánující čerpat v režimu Rozhodnutí 2012/21/EU) Souhlasné stanovisko obce s realizací projektuVýpočet čistých jiných peněžních příjmů Pověřovací akt, popř. vyjádření objednatele služeb o úmyslu poskytovatele služeb pověřit výkonem služby obecného hospodářského zájmu v souladu s Rozhodnutím 2012/21/EU (v případě, že žadatel je nebo po ukončení realizace projektu bude poskytovatelem sociálních služeb uvedených v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů pro cílové skupiny v sociálních bytech)

16 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Informace o způsobu podání žádosti o podporu: žádost se podává v systému MS (ISKP14+) do 30. června 2017, do 16:00 nevyžaduje instalaci do PC, ale – IE, certifikát TESCO sw, zapnutý Jawaskript, MS Silverlight kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) – platnost 1 rok postupovat podle metodiky „Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+“ (viz přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 65 a 62)

17 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí – 29 PD MAS provede kontrolu obsahové správnosti, kontrolu přijatelnosti a dalších podmínek vztahujících se na daný projekt (kontrola zaznamenána do kontrolní holistu) – kritéria FN a P jsou přílohou č. 1 výzvy o výsledku provedených kontrol je žadatel informován MAS do 5 pracovních dní od ukončení kontroly zjištění nedostatků – MAS vyzve žadatele k doplnění žádosti o dotaci s pevně daným termínem: minimálně 5 pracovních dní žadatel může provést opravu max. 2x při nedoplnění = ukončení administrace

18 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Kritéria: Dle funkce: • a) Vylučovací – hodnota splněno/nesplněno, v případě hodnocení nesplněno je žádost o podporu vyloučena z dalšího procesu hodnocení • b) Hodnotící – bodové hodnocení, definice dosažení bodového hodnocení i konkrétní výše je stanovena u každého kritéria zvlášť Dle druhu: • a) Napravitelná – v případě nesplnění kritéria je žadatel vyzván k doplnění žádosti o podporu tak, aby kritérium splnil, • b) Nenapravitelná – v případě nesplnění pouze jediného nenapravitelného kritéria je žádost o podporu vyřazena z dalšího procesu hodnocení

19 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Kritéria formálních náležitostí (FN): Forma žádosti: kritérium hodnotí splnění předepsané formy žádosti o podporu a obsahové splnění všech náležitostí v souladu s vyhlášenou výzvou MAS Podpis žádosti o podporu : kritérium hodnotí oprávněnost osoby k podpisu konkrétní žádosti o podporu v souladu s vyhlášenou výzvou Povinné přílohy: kritérium hodnotí doložení všech požadovaných příloh k žádosti o podporu a jejich náležitosti obsahu příloh dle souladu s vyhlášenou výzvou

20 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Kritéria Přijatelnosti: soulad s podmínkami výzvy: kritérium hodnotí žádost o podporu a předkládaný projekt, zda je v souladu se všemi podmínkami výzvy oprávněný žadatel a příjemce podpory: kritérium hodnotí žadatele a příjemce podpory, zda splňuje definici oprávněného žadatele a příjemce pro příslušnou výzvou celkové způsobilé výdaje projektu: kritérium hodnotí projekt, zda jeho rozpočet reflektuje a splňuje maximální a minimální hranici celkových způsobilých výdajů stanovených výzvou potřebnost realizace projektu: kritérium hodnotí zda žadatel popsal potřebnost projektu v území

21 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Kritéria Přijatelnosti: udržitelnost výsledků projektu: žadatel prokázal zajištění udržitelnosti výsledků a dostatečné kapacity (finanční, personální) pro udržitelnost projektu min. 5 let od ukončení financování vliv na horizontální priority: kritérium hodnotí zda projekt nemá negativní vliv na horizontální priority trestní bezúhonnost: kritérium hodnotí, zda statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný (prohlášení, výpis z rejstříku trestu) cílové hodnoty indikátorů: kritérium hodnotí zda zvolené hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu soulad se strategií SCLLD MAS Jablunkovsko: kritérium hodnotí zda žadatel do studie proveditelnosti uvedl vazbu na příslušné opatření SCLLD MAS Jablunkovsko

22 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Věcné hodnocení a výběr projektů – 30 PD hodnocení provádí výběrová komise MAS podle předem stanovených preferenčních kritérií – př. č. 2 výzvy minimální počet bodů 50 % z celkového počtu bodů hodnotící komise svoje hodnocení zaznamená do kontrolních listů výsledky hodnocení včetně MAS zaznamená do systému MS do 3 PD MAS stanoví pořadí projektů na základě bodového ohodnocení výběrové komise do20 pracovních dní od provedení FN a P poté projekty schválí Programový výbor MAS informuje žadatele o výši přidělených bodů a vybrání/nevybrání jeho žádosti o dotaci do 5 pracovních dnů od schválení výběru projektů Programovým výborem (v MS 2014+) výsledné dokumenty a seznamy projektů předá MAS řídícím orgánům IROP (CRR)

23 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Kritéria věcného hodnocení: efektivnost vynaložených finančních prostředků na projekt na každých ,- Kč celkových výdajů projektu vznikne jedno pracovní místo do tohoto kritéria se započítávají i OSVČ, které patří do cílových skupin a v rámci projektu zahájí nové podnikatelské aktivity projekt je zaměřen na specifické skupiny osob ohrožených sociálním vyloučením v souladu s SCLLD při dodržení cílových skupin uvedených ve výzvě projekt je zaměřen na jednu nebo více skupin osob ohrožených sociálním vyloučením - osoby ve věku nad 55 let, osoby se zdravotním postižením, nezaměstnané matky s dětmi, osoby s nízkou kvalifikací, absolventi, OSVČ projekt je realizován v dlouhodobě nevyužívaných objektech nebo je umístěn v brownfieldu harmonogram realizace projektu je reálný a proveditelný harmonogram realizace je reálný a proveditelný

24 Podrobné informace k výzvě č. 2 sociální podnikání
Kritéria věcného hodnocení: projekt zohledňuje specifické potřeby cílových skupin projekt zohledňuje potřeby cílových skupin. v projektu jsou uvedena hlavní rizika v realizační fázi i ve fázi udržitelnosti a způsoby jejich eliminace výstupy projektu ovlivní území více než jedné obce MAS Jablunkovsko

25 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Kritéria věcného hodnocení: efektivnost vynaložených finančních prostředků na projekt celkové způsobilé výdaje projektu nepřesáhnou ,00 Kč na jednu bytovou jednotku harmonogram realizace projektu je reálný a proveditelný projekt zohledňuje specifické potřeby cílových skupin v projektu je popsán pozitivní dopad plánovaných aktivit na začleňování cílové skupiny do společnosti v projektu jsou uvedena hlavní rizika v realizační fázi i ve fázi udržitelnosti a způsoby jejich eliminace

26 Podrobné informace k výzvě č. 3 sociální bydlení
Kritéria věcného hodnocení: projekt se netýká pouze jediné hlavní podporované aktivity - pořízení základního vybavení bytové jednotky projekt řeší minimálně jednu hlavní podporovanou aktivitu (kromě pořízení základního vybavení bytové jednotky) žadatel je zároveň poskytovatelem podpory ve formě sociální práce žadatel je zároveň poskytovatelem podpory ve formě sociální práce pro cílové skupiny v sociálních bytech

27 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Závěrečné ověření způsobilosti a vydání právního aktu závěrečné ověření způsobilosti je prováděno na úrovni řídících orgánů IROP ZoZ prováděno dle předem stanovených kritérií, která jsou uvedena ve specifických pravidlech k výzvě IROP (výzva č. 65 a 62) vydání právního aktu – zpravidla 3 měsíce ze strany ŘO

28 Podrobné informace k výzvě č. 2 a 3
Postupy pro přezkum hodnocení Pokud žadatel nesouhlasí s postupem MAS, ve kterékoliv stupni hodnocení, může podat žádost o přezkum a to do 15 pracovních dnů od provedení příslušného úkonu MAS, proti: výsledku posouzení formálních náležitosti výsledku posouzení přijatelnosti výsledku věcného hodnocení žádost o přezkum se podává prostřednictvím MS (přípustné je využití formuláře, který bude mít MAS zveřejněn na svých stránkách) kontrolní komise MAS postup přezkoumá a informuje o výsledku do 30 pracovních dnů

29 DĚKUJEME www.masjablunkovsko.cz


Stáhnout ppt "Školení žadatelů k výzvě č"

Podobné prezentace


Reklamy Google