Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
zpráva pro Výbor pro dopravu MHMP 10/2016
2
Trasa metra I.D
3
Základní údaje Provozní délka trasy 10,6 km Počet stanic trasy I.D 10
(4 ražené, 5 hloubených, 1 povrchová)
4
Dopravní systém Bezobslužný systém dopravy – plně automatický provoz v souladu s aktuálním trendem technologie dopravních systémů Výhody navrženého řešení - nižší provozní náklady, flexibilita v možnosti posilování spojů, nové vlakové soupravy Bezpečnost cestujících a plynulost provozu bude zajištěna pomocí bezpečnostních stěn na nástupištích
5
Stav přípravy projektu
Vydán kladný posudek vlivu stavby na životní prostředí (EIA) Vydáno územní rozhodnutí na celou trasu Zpracována dokumentace pro stavební povolení I. etapa Pankrác-Depo Písnice – čistopis II. etapa Náměstí Míru-Pankrác – k připomínkám vlakové depo – vypořádány připomínky DPP Probíhá majetkoprávní zajištění pozemků pro výstavbu I.D Požádáno o stavební povolení na I.etapu Pankrác-Depo Písnice bez vlakového depa Zasmluvněna dokumentace pro výběr zhotovitele a pro provádění stavby Zpracována studie proveditelnosti
6
Územní řízení Územní rozhodnutí na celou trasu I.D (Nám. Míru-Depo Písnice včetně depa) vydáno dne Podána žaloba proti změně ÚP v lokalitě Nemocnice Krč – soud rozhodl ve prospěch vlastníků pozemků (proti změně) Proti rozsudku byla ze strany MHMP podána kasační stížnost Proti ÚR podány 2 žaloby skupin vlastníků dotčených výstavbou
7
Stavební povolení Na základě usnesení RHMP byl vypuštěn a poté znovu implementován bezobslužný provoz – paralelně probíhá změna DSP Dne podána žádost o stavební povolení na I.etapu Řízení přerušeno na 18 měsíců z důvodu nekompletních stanovisek DOSS a zejména kvůli nedokončenému majetkoprávnímu zajištění Usnesením RHMP ze dne byla zahájena příprava II. etapy Pankrác-Náměstí Míru a vlakového depa Písnice Prověřuje se možnost spojení výstavby vlakového depa s I. etapou výstavby (Pankrác-Depo Písnice)
8
Majetkoprávní zajištění
Celkový počet pozemků dotčených stavbou – 718 Pozemky ve vlastnictví DP, HMP nebo MČ – 346 Pozemky ve spoluvlastnictví DP, HMP nebo MČ – 9 Pozemky v soukromém vlastnictví k zajištění – 301 (z toho výkupy pozemků – 142) Na základě usnesení RHMP č ze dne zajišťuje výkupy nemovitých věcí pro uskutečnění SVM HMP SVM HMP bylo uloženo k předložit návrhy dohod s 9 vlastníky pozemků pro výstavbu stanic metra (65 pozemků – výkup a nájem) DPP ONM zajištuje uzavření smluv na krátkodobé a dlouhodobé pronájmy
9
Úprava vzhledu stanic V roce 2010 proběhlo připomínkování a úprava projektu ze strany OSA (Odborné sdružení architektů jmenované ČKAIT) Na základě usnesení RHMP ( ) provedl DPP ve spolupráci s MP a IPR úpravu architektonického návrhu stanic I. etapy Pankrác-Depo Písnice, výsledná podoba byla odsouhlasena dne Na základě doporučení ze strany IPR připravuje RHMP pokyn na DPP k organizaci veřejných výtvarných soutěží na ztvárnění interiérů, uměleckých děl a okolí stanic Pro stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru je ze strany IPR v souladu s usnesením RHMP připravována veřejná architektonická soutěž. Dokumentace DSP bude upravena dle výsledků této soutěže
10
Bezobslužný provoz Usnesením RHMP z roku 2012 byl vypuštěn bezobslužný provoz trasy a dokumentace pro stavební povolení byla připravena jako provoz metra s obsluhou Usnesením RHMP z roku 2015 byl bezobslužný provoz opět implementován a je nutné jej dodatečně projednat s některými DOSS zejména HZS a Drážním správním úřadem Za tímto účelem je zpracovávána analýza rizik a modelují se případy evakuace cestujících z metra Dále je nezbytné upravit legislativu - vyhlášku č. 173/1995 (dopravní řád drah), vyhlášku č. 177/1995 (stavební a technický řád drah) a zajistit změnu zákona o drahách č. 266/1994
11
Investiční náklady (mld. Kč)
Pankrác – Depo Písnice Pankrác – Nám. Míru + depo Trasa I.D celkem Náklady na dopravní stavbu 31,5 14,6 46,1 Náklady celkem vč. Přípravy, výkupu nem. a návazných investic 35,9 15,5 51,4 Cenová úroveň 2015, ceny v mld. Kč
12
Financování projektu Výstavba metra byla vždy financována formou dotací (MHMP, EU OPD, do roku 1997 spolufinancování státu) Na stavbu je uvažováno s dotací EU OPD II. ve výši cca 5 mld. Kč za podmínky dokončení stavbu do roku 2022 V současné době není vyřešena otázka celkového financování stavby MHMP v součinnosti s DPP připravuje výběrové řízení na poradce v této oblasti
13
Aktuální výdaje projektu (Kč)
Zhotovitel, výkupy Fáze projektu Smluvní cena Vyfakturovaná cena Zbývá fakturovat Studie METROPROJEKT Praha a.s. EIA+DÚR DSP Autorský dozor DVZ+RDS *) Inženýring dopravních staveb, a.s. DSP **) Realizace Výkupu pozemků Právní a poradenské služby Celkem
14
Harmonogram přípravy Realizované kroky ze strany DPP Vydání ÚR
Koordinace návrhů trasy s OSA a IPR Uzavření smlouvy na zpracovatele dokumentace pro výběr zhotovitele Aktuální kroky ze strany DPP Zajištění smluv na krátkodobé a dlouhodobé pronájmy pozemků Zpracování analýzy rizik pro bezobslužný provoz Modelování evakuací stanic a traťových tunelů ve spolupráci s HZS HMP Úprava legislativy pro bezobslužný provoz
15
Harmonogram přípravy Budoucí kroky DPP
Organizace veřejných výtvarných soutěží na ztvárnění interiérů, uměleckých děl ve stanicích I. etapy na základě pokynu RHMP Zahájení prací na DVZ – dokončení do cca 15 měsíců Kroky vedoucí ke zkrácení HMG přípravy vedoucího k zahájení stavby o 10 až 12 měsíců (rozpracování dokumentace DVZ) Zahájení vyvlastňovacího procesu (předpoklad 2/2017) Výstavba vlakového depa společně s I. etapou
16
Harmonogram přípravy Aktuální kroky ze strany HMP
Majetkoprávní vypořádání pozemků ve vlastnictví HMP a MČ Majetkoprávní vypořádání pozemků v soukromém vlastnictví Jedná se o nezbytné kroky pro podání žádosti o stavební povolení a kroky vedoucí k zahájení realizace projektu Spolupráce na úpravě legislativy pro bezobslužný provoz Budoucí kroky HMP Vydání stavebního povolení HMP ODA na I.etapu Zajištění financování projektu
17
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.