Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRomana Pokorná
1
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13_C_04 Tematická oblast: Ekonomika dopravy Téma: Tržní ekonomika 2 (poptávka,nabídka) Autor: Ing. Miroslav Vávra Datum vytvoření: září 2012
2
Anotace Metodický pokyn
Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace doplněné textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel při výkladu – pro větší názornost a atraktivnost výuky a zároveň jej mohou využívat žáci pro domácí přípravu na výuku.
3
Tržní ekonomika Poptávka
je množství výrobků (zboží), které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu vyjadřuje funkční závislost mezi množstvím poptávaných výrobků a jejich cenou s rostoucí cenou klesá poptávané množství zboží (zákon klesající poptávky) Faktory ovlivňující poptávku: struktura potřeb: potřeby lidí jsou různorodé a relativně neomezené disponibilní důchod: množství peněz, které má kupující na uspokojení svých potřeb k dispozici. Je omezen cena zboží: každý kupující chce ze svých prostředků uspokojit maximální množství potřeb kvalita, design, značka, barva apod.
4
Tržní ekonomika Druhy poptávky:
individuální: poptávka jediného kupujícího po veškerém zboží. dílčí: poptávka všech kupujících po jednom druhu výrobku celková (agregátní): souhrn všech zamýšlených koupí Křivka poptávky (vyjadřuje vztah mezi množstvím prodaného zboží a jeho cenou): cena křivka poptávky množství množství
5
Tržní ekonomika Nabídka cena nabízeného výrobku (zboží)
je množství výrobků, které jsou ochotni výrobci vyrobit a dodat na trh při určité ceně. vyjadřuje funkční závislost mezi množstvím nabídkové produkce a jeho cenou s rostoucí cenou stoupá nabízené množství zboží (zákon rostoucí nabídky) Faktory ovlivňující nabídku: cena nabízeného výrobku (zboží) cena výrobních faktorů (má vliv na výši zisku při stálé ceně výrobku na trhu) stav technického vědomí tj. schopnost kombinace výrobních faktorů očekávání zisku (nový výrobek je revoluční, v důsledku velkých prodejů přinese vysoký zisk)
6
Tržní ekonomika cena křivka nabídky množství Druhy nabídky:
individuální: nabídka výrobků od jednoho výrobce dílčí: nabídka jednoho výrobku od všech výrobců celková (agregátní): nabídka veškerého zboží na trhu od všech výrobců Křivka nabídky vyjadřuje vztah mezi cenou a množstvím zboží, které jsou výrobci ochotni za tuto cenu vyrábět a prodávat: cena křivka nabídky množství Mezní nabídka je nejnižší cena, za kterou je někdo ochoten vyrábět a prodávat nějaký výrobek.
7
Použité zdroje Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.