Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZbyněk Špringl
1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá TÉMA: Člověk a jeho svět, Člověk a jeho zdraví, Přírodověda 4.ročník, Příroda živá a neživá DATUM TVORBY: 30. května 2013 ČÍSLO PROJEKTU: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424
2
ANOTACE : Digitální materiál slouží k doplnění výkladu učitele O podmínkách života na Zemi. Žáci pracují na svých PC stanovištích a plní úkoly podle pokynů u jednotlivých snímků. V další části hodiny si společně vyhodnotí splněné úkoly na IC tabuli, popřípadě doplní vlastním vyprávěním.
3
PŘÍRODA ŽIVÁ A NEŽIVÁ- podmínky života na Zemi Na dalším snímku rozdělte, co patří do přírody živé a co do neživé Přetáhněte na správnou stranu.
4
ŽIVÁ NEŽIVÁ PAMPELIŠKA KŘEMEN VODA PŮDA VZDUCH MOTÝL KLÍŠTĚ KRÁPNÍK KAPR SLUNCE ČLOVĚK HOUBY JEŽEK
5
V Z D U CH Doplň věty- přetáhni správné slovo z nápovědy: Vzduch je všude kolem ………………….. Skládá se z různých …………………….. a vodních par. Nejdůležitější je pro živé organizmy včetně člověka …………………... Potřebují ho k …………………………………………... Pro rostliny je důležitý také ………………………………….. Nejvíce je ve vzduchu plynu …………………………………... Nápověda: nás dusíku plynů kyslík dýchání oxid uhličitý
6
P o k u s y Společně s paní učitelkou /panem učitelem si vyberte některý z pokusů se vzduchem na této adrese: Vzduch | Enviroexperiment Zakreslete a popište si ho do svého sešitu
7
V O D A Přečtěte si o vodě na této adrese: MŽP pro děti – Voda Na levé straně stránky klepněte na heslo voda a podívejte se na video. A tady se pusťte ještě jedno video, vyprávějte, co se zde děje. Koloběh Vody V Přírodě Voda dnes na Zemi nevzniká ani se neztrácí!
8
P o d o b y v o d y- doplňte ----------------------------- -------------------- ------------------- ------------ Co se zde děje?...............
9
Rozdělte vodu podle skupenství PEVNÉ PLYNNÉ KAPALNÉ pára kroupy led moře jinovatka sníh déšť potok mlha ledovec ( - u jednotlivých podob vody použijte stejnou barvu jako je v nadpisu)
10
Vodní radovánky Jaké další využití vody znáte?
11
P Ů D A Význam půdy – doplňte podle nápovědy přetažením slova na řádek: Rostliny čerpají z půdy …………………….. Půda upevňuje ………………….. rostlin. V půdě žije i mnoho ………………………, např:………………., ……………., …………………. / není v nápovědě/. Půda vzniká ……………………. hornin. Humus obohacuje půdu o………………... Vzniká z ………………………………………………. / není v nápovědě/. kořeny živiny živočichů Nápověda: zvětráváním
12
Sluneční záření Tento proces se nazývá …………………. Zelené rostliny ve dne přijímají ze vzduchu…………. Vytváří …………………, který je potřebný k dýchání.
13
Slunce je pro naši Zemi velmi důležité, je zdrojem světla a tepla. Vyprávějte podle obrázků, jak ho člověk využívá:
14
http://www.enviroexperiment.cz/prirodoveda-1-stupen-zs/vzduch http://detem.mzp.cz/voda.shtml http://cs.wn.com/Kolob%C4%9Bh_vody_v_p%C5%99%C 3%ADrod%C4%9B#/videos Creek – Windows Fotogalerie Humpback Whale – Windows Fotogalerie Waterfall – Windows Fotogalerie http://office.microsoft.com/cs- cz/images/results.aspx?qu=slunce&ex=1#pg:5| Další fotografie – vlastní fotografie autorky Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-466-5
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.