Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIva Kovářová
1
Department of Politics and European Studies Palacky University in Olomouc Delokalizace, transformace a inovace lokální ekonomiky _____________________________________________________ Pavel Šaradín pavel.saradin@upol.cz Litoměřice 20. 10. 2016 http://kpes.upol.cz
2
Delokalizace Přenos domácí/lokální výroby do výhodných (zahraničních) lokalit za účelem zlevnění produktů pro domácí spotřebu. Příležitosti a výsledky globalizace jsou rozděleny nespravedlivě a nerovně. →Sociální stát? Solidární společnost? Jaké jsou možnosti politiky? →Společnost (společenství) lokální, regionální…
3
Co rozhoduje? Klíčové proměnné → a)vzdělání b)ochota učinit něco pro obec/společenství (důvěra)
4
Problémy podnikání OECD: český živnostník tráví 405 hodin (17 dnů) nad daněmi. Potřebujeme 2x více času než na Slovensku či v Německu Británie: one-in-two-out Administrativní překážky Výzkumy – např. role žen (poloviční úvazky atd.)
5
Pouze peníze a příležitosti? Přes dvě miliardy korun chce ministr zemědělství Marian Jurečka dát na nastartování podnikání ve znevýhodněných venkovských oblastech. Podnikatelé v obcích do 500 obyvatel budou moci získat dvoumilionový zvýhodněný úvěr, zaměstnanci pak slevu na sociálním pojištění ve výši 500 korun. Opatření se mají dotknout dvou tisíc obcí. Úspěch inovací a transformací: spoluúčast příjemce- spotřebitel Příjemce-spotřebitel – dokáže si uvědomit výhody? (opět: vzdělání)
6
Proč podporovat lokální ekonomiku? Udržet co nejvíce peněz v místní ekonomice Komunitní aspekt (posilování vazeb, vztahů…) Kulturní aspekt (tradice…) Environmentální aspekt (životní prostředí…) Politický aspekt (odpovědnost, lokální úroveň, subsidiarita…) Strategický aspekt (rozvojový…)
7
Co dělat? Co můžeme udělat sami x Co mohou udělat jiní. Stát: standardní nástroje – podpora malého a středního podnikání…..školství Svoboda
8
Závěr Vzdělání
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.