Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PORADENSKÝ PROCES. Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PORADENSKÝ PROCES. Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení."— Transkript prezentace:

1 PORADENSKÝ PROCES

2 Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení

3 VSTUP  počáteční kontakty  předběžná diagnóza projektu  plán zakázky  návrh zakázky klientovi  poradenská smlouva

4 Počáteční kontakty  poradce navazuje kontakt –studený telefonát –kontakt na zákazníka, o němž mám informace –veřejná soutěž  zákazník navazuje kontakt - důvody –slyšel o poradcových schopnostech –poradce doporučil přítel z branže –našel si poradce v rejstříku nebo seznamu –dojem, který na zákazníka udělaly poradcovy publikace –poradcovy služby využíval dříve  první schůzky  dohody o tom, jak postupovat

5 První schůzky  shromáždit základní informace o zákazníkovi výrobky a služby o jeho prostředí používaná terminologie a měrné jednotky hlavní konkurenti suroviny o charakteristických problémech jeho odvětví povaha a umístění trhů zákony, předpisy, pravidla odvětví historie a růst odvětví procesy a zařízení současné ekonomické klima a hlavní problémy odvětví  kdo je zákazník a s kým bude pracovat

6 Jak se bude postupovat  Základní opatření směrnice pro předběžnou diagnózu záznamy a informace, které je třeba dát k dispozici kdo a kdy by měl být kontaktován jak uvést poradce do organizace postoje pracovníků k záležitostem, které je třeba posoudit kdy uzavřít předběžnou diagnózu a jak předložit návrhy zákazníkovi zaplacení za diagnózu

7 Předběžná diagnóza problému  rozsah diagnózy –pro specifické problémy –pro obecné problémy (zhoršení finančních výsledků)  sporné otázky v identifikaci problému –záměna symptomů za problémy –předjímání příčin –pohlížení na problém z jednoho technického hlediska –ignorování chápání problému v různých částech organizace –nedokončená diagnóza  základní vztahy a proporce –proporce mezi hlavními funkcemi a oblastmi činností –vztahy mezi hlavními vstupy a výstupy –vztahy mezi základními ukazateli výkonu, efektivnosti –vztah mezi ukazateli globálního výkonu a hlavními faktory ovlivňujícími jejich velikost pozitivním i negativním způsobem

8 Předběžná diagnóza problému II.  využití srovnání –s minulými úspěchy –se zákazníkovými vlastními plány a standardy –s jinými srovnatelnými organizacemi –s obecnými standardy  zákazníkova angažovanost  informační zdroje –publikovaný materiál –zákazníkovy interní záznamy a zprávy –dokumentační archiv poradenské organizace –sledování a pohovory –kontakty s organizacemi sdruženými se zákazníkem  alternativní přístupy při diagnóze –seminář k identifikaci problému –autodiagnóza individuálních podnikatelů nebo řídících pracovníků

9 Informační zdroje  publikovaný materiál –výroční finanční a operativní zprávy –hlášení oficiálním institucím –propagační materiál –média –obchodní statistiky a hlášení –předpisy  zákazníkovy interní záznamy a zprávy –o závodě a zařízení –zprávy pro vedení o finančních výsledcích a nákladech –o statistice odbytu –o výrobních výkonech –o pohybu materiálu –o hodnocení personálu  dokumentační archiv poradenské organizace  sledování a pohovory  kontakty s organizacemi sdruženými se zákazníkem

10 plán zakázky  shrnutí identifikace problému  volba cílů a akce  fáze zakázky a harmonogram  definice role –kdo povede jaké činnosti –kdo připraví jaké dokumenty –jaké budou použity schůze, pracovní týmy apod. a kdo v nich bude angažován –jaká budou školení a informační činnosti  plánování zdrojů –co zajistí poradce –co zajistí klient

11 Návrh pro zákazníka  části návrhu –technická –štábní –poradenského zázemí –finanční  předložení návrhu  zákazníkova reakce –veřejný sektor –privátní sektor  projednání návrhu  co není zahrnuto v návrhu

12 Poradenská smlouva  ústní dohoda –pokud jsou obě strany sběhlé v profesionální praxi –obě strany mají k sobě důvěru –znají podmínky podnikání jeden druhého –zakázka není velká a komplexní  písemný souhlas s dohodou  písemná smlouva

13 DIAGNÓZA  koncepční rámec diagnózy  vymezení nezbytných fakt  zdroje a způsoby získávání fakt  analýza fakt  zpětná vazba na klienta

14 Koncepční rámec diagnózy  přeformulování problému  koncepční rámec diagnózy  co se má zjistit –problém –příčiny problému –další podstatné vztahy –zákazníkův potenciál řešit problém –možné směry další akce

15 hlavní dimenze problému  podstata –popsat –stanovit bázi pro srovnání –popsat symptomy problému  organizační či fyzické umístění –ve kterých jednotkách je –které jednotky mohou být zasaženy –do jaké míry je rozšířen po organizaci  vlastnictví problému –kterých lidí se týká –je jednoznačný nebo nejednoznačný  absolutní a relativní rozsah  časová perspektiva –od kdy –jak často –zvětšuje se nebo zmenšuje

16 Vymezení nezbytných dat  plán na shromažďování dat  obsah údajů  míra podrobnosti  časový úsek  šíře záběru  organizace a uspořádání údajů –pro události –pro lidi –pro výrobky a materiál –pro zdroje, výstupy, procesy a postupy

17 Zdroje a způsoby získávání dat  zdroje dat –záznamy –události a podmínky –vzpomínky  způsoby získávání dat –vyhledávání v zaznamenaných datech –speciální evidence –pozorování –zvláštní zpráva –dotazníky –pohovory –setkání ke shromažďování dat –průzkumy postoje zaměstnanců –odhady

18 analýza a syntéza dat  editování údajů  klasifikace –čas –místo nebo organizační útvar –odpovědnost –struktura entit a procesů –ovlivňující faktory  analýzy  syntéza

19 zpětná vazba na klienta  co to znamená “poskytnout zpětnou vazbu”  kdy se poskytuje  komu se poskytuje  jakou zpětnou vazbu a jak poskytnout  formy zpětné vazby  ukončení diagnostické fáze

20 PLÁNOVÁNÍ AKCE  hledání představ o možných řešeních  vypracování a hodnocení alternativ  předložení návrhu akce klientovi

21 Hledání představ o možných řešeních  orientace hledání řešení –technické charakteristiky problému –komplexnost problému –stupeň novosti  využívání zkušeností  fáze tvůrčího myšlení příprava úsilí inkubace proniknutí do podstaty vyhodnocení  překážky tvůrčího myšlení –přesvědčení o existence jediné správné odpovědi –poskytnutí očekávané odpovědi –neochota pochybovat o věcech –unáhlené hodnocení a obavy ze zesměšnění  předběžný výběr myšlenek

22 Vypracování a hodnocení alternativ  práce na alternativách –fázový přístup (nejdříve zpracovávám více alternativ souběžně až do předběžného plánu a pak dopracuji tu nejslibnější. –vypracovat alternativu s nejvyšším předběžným hodnocením  hodnocení alternativ

23 IMPLEMENTACE  role poradce při implementaci  plánování a sledování implementace  vzdělávání a růst odbornosti pracovníků klienta  taktické pokyny pro zavádění změn v pracovních metodách  udržování a kontrola nové praxe

24 UKONČENÍ  čas odchodu  hodnocení  další následné služby  závěrečná zpráva


Stáhnout ppt "PORADENSKÝ PROCES. Fáze poradenského procesu vstup diagnóza plánování akce implementace ukončení."

Podobné prezentace


Reklamy Google