Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOldřich Vopička
1
Projekt „Systém podpory prevence vybraných nádorových onemocnění v ČR - Screeningové programy“ Financováno z Integračního operačního programu (IOP) (2013-2015)
2
Cíl projektu Cílem projektu bylo: Zvýšení návštěvnosti 3 screeningových programů (kolorekta, děložního hrdla a prsu) v České republice Snížení počtu diagnostikovaných karcinomů prsu, děložního hrdla a kolorekta v pozdních stadiích, snížení úmrtnosti a zvýšení průměrného přežití Zvýšení zájmů obyvatel České republiky o prevenci nádorových onemocnění a podporu aktivního přístupu občanů k péči o vlastní zdraví
3
Popis projektu Projekt byl rozdělen na 2 části: adresné zvaní celorepubliková informační kampaň Harmonogram projektu: 1.1.2013 – 30.6.2015 Celkový rozpočet projektu: 3 971 098,78 EUR (107 338 800 Kč) Celorepubliková informační kampaň: 1 502 574,92 EUR (40 614 600 Kč) Adresné zvaní: 2 143 649,91 EUR (57 942 857 Kč) -Kampaň adresného zvaní bude pokračovat až do června roku 2020, kdy pojišťovny opakovaně rozešlou adresné výzvy všem cílovým skupinám
4
Adresné zvaní Za spolupráce se všemi zdravotními pojišťovnami v České republice se realizovala kampaň adresného zvaní Pojišťovny zajistili odeslání adresných výzev pojištěncům z cílových skupin formou dopisů (vzory dopisů jsou pro všechny pojišťovny totožné) v pravidelných intervalech Cílové skupiny: CA prsu - ženy ve věku od 45 let do 70 let CA děložního hrdla - ženy ve věku od 25 let do 70 let CA kolorekta - muži a ženy ve věku od 50 let do 70 let
5
Informační kampaň Informační kampaně byla zaměřena na širokou veřejnost předávající osobní vzkaz o důležitosti preventivního vyšetření Tváře kampaně propůjčili herci Chantal Poullain, Ilona Svobodová a Jan Čenský Hlavním mediálním partnerem byla ČT1 Byly vytvořeny webové stránky http://www.bezrakoviny.cz
6
Informační kampaň Celorepubliková informační kampaň byla realizována prostřednictvím: 26 road show po celé České republice krátkého vzdělávacího filmu, který se promítal v čekárnách zdravotnických zařízení televizních a rozhlasových spotů inzercí v denících a dalších periodikách informačních bannerů na webových portálech leporel, které byly k dispozici návštěvníkům zdravotnických zařízení a lékáren internetových stránek, kde jsou podrobné informace o onemocněních samotných, tak i odkazy na stávající oficiální webové portály – www.mamo.cz, www.cervix.cz a www.kolorektum.cz
7
Leták
8
Informační kampaň - reklama
9
Roadshow – šířila povědomí o prevenci Road show navštívila 26 měst v ČR Lidé se dozvěděli nové informace a mohli konzultovat své otázky s přítomnými lokálními lékaři i odborníky z řady neziskových organizací
10
Výsledky projektu Počet pozvánek poslaných v období leden 2014 – červen 2015 byl téměř 3,5 mil. (ti co nereagovali na první výzvu, byli pozváni podruhé) Mezi roky 2013 a 2014 počet provedených výkonů screeningu kolorektálního karcinomu (test na okultní krvácení do stolice) stoupl o 30 % screeningu karcinomu prsu (screeningová mamografie) stoupl o 6 % screeningu karcinomu děložního hrdla (screeningová cytologie) se výrazně nezměnil Díky projektu se za rok 2014 se podařilo objevit přibližně 600 nádorů v časném stádiu (dle modelových odhadů)
11
Děkuji za pozornost PhDr. Mgr. Jan Bodnár, LL.M. ředitel odboru evropských fondů Ministerstvo zdravotnictví ČR jan.bodnar@mzcr.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.