Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů."— Transkript prezentace:

1 GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu Libereckého kraje 6. února 2012

2 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

3 Upraveny:  Prováděcím dokumentem (přehled všech MI),  Příručkou pro žadatele,  Příručkou pro příjemce,  Smlouvou o realizaci grantového projektu  Metodikou monitorovacích indikátorů OP VK (aktuální - verze 3, 22. srpna 2011)

4 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Projektová žádost:  žadatel vybere relevantní indikátory  uvede „Plánovanou hodnotu“  „Komentář“ -popis kdo/co se bude v daném indikátoru vykazovat -jakým způsobem bude žadatel naplňování sledovat a dokládat (kopie tř. knih, prezenční listiny, certifikáty, dohody, výkazy práce)  „Datum plánované hodnoty“ - načte se automaticky (předpokládané datum ukončení realizace projektu)  Gremium zpravodajů – může příjemce zavázat k plnění indikátorů nad rámec projektové žádosti

5 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Vykazování:  v monitorovacích zprávách (prostřednictvím IS Benefit 7)  kumulativní vykazování od začátku realizace projektu do okamžiku průběžného monitorování  plnění MI nutné podložit průkaznou evidencí  prezenční listiny,  kopie třídních knih  certifikáty, účastnické listy, osvědčení,  výkazy práce  …

6 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. 07.41.14 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob 07.41.65 Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání  osoby vzdělávané (účastníci pilotního ověřování, vzdělávacího kurzu, odborné konzultace, odborné praxe, ……)  je – li poskytnuto více odlišných na sebe nenavazujících podpor může být osoba započítána vícekrát Př.  žák se účastní pilotní výuky nově vytvořených materiálů a odborné exkurze u zaměstnavatele → žáka lze započítat 2x

7 Podpořenou osobou není:  člen realizačního týmu podílející se na projektu jen administrací  osoba, která navštíví internetový portál bez delší, systematické a přímé spolupráce  osoba, která obdrží pouze leták  návštěvník dne otevřených dveří  účastník konference MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.

8  žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu: -chlapci -dívky -neaktivní osoby celkem -neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) -mladí lidé 15 - 24 let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6 -muži -ženy -neaktivní osoby celkem -mladí lidé 15 - 24 let -starší pracovníci 55-64 let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6

9 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. 07.41.20 Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb  osoby, které přímo vzdělávají cílovou skupinu nebo poskytují cílové skupině ostatní navazující, se vzděláváním související služby (např. poradenství nebo individuální konzultace) Př.: vzdělavatelé, lektoři, školitelé, výchovní poradci,….  tvůrci výukových materiálů, které budou využity pro práci s cílovou skupinou Př.: metodici Každý poskytovatel se počítá jen 1x! Poskytovatelem služeb není:  osoba poskytující služby na základě dodávky přes instituci  člen realizačního týmu podílející se na projektu jen administrací

10 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. 06.43.10 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů Z toho: 06.43.12 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ŽP 06.43.13 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů s komponentou ICT  výstupy projektu musí být využívány pro vzdělávání cílové skupiny  počtem se rozumí počet druhů nebo souborů (např. soubor pracovních listů), nikoliv kusů  není – li produkt akreditován, je oprávněn kvalitu produktu posuzovat poskytovatel podpory (zda vynaložené fin. prostředky odpovídají kvalitě)  příjemce je povinen všechny nově vytvořené/inovované produkty nebo jejich kopie bezplatně předat poskytovateli podpory. Poskytovatel je oprávněn tyto produkty zpřístupnit třetím osobám a bezplatně je šířit.

11 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. Co nelze považovat za nově vytvořené/inovované produkty:  nakoupené pomůcky, učebnice,  vyučovací hodina,  nově vybavená učebna,  webové stránky, články, konference informující o projektu,  akreditace produktu  materiály vytvořené žáky, které dále neslouží ke vzdělávání  akce organizované v rámci publicity

12 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. 06.43.12 Nově vytvořené/inovované produkty s komponentou ŽP  problematice ŽP musí být věnováno minimálně 15 – 20 % obsahu  nelze zahrnout přípravu vzdělávajícího  Dokladování – nově vytvořené/inovované produkty v jejich hmatatelné podobě

13 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.  min 40 hodinový tématický celek zaměřený na seznamování a zdokonalování cílové skupiny ve schopnostech a dovednostech týkajících se ICT Př.:  40 hodin výuky věnované programům konstruování – např. CAD  e-learning – 40 hodin zaměřených i mimo oblast ICT (výjimka!) Do 40 hodin se nezapočítává:  příprava vzdělávajícího, oprava testů, apod.  tvorba metodiky  opakované uskutečnění programu, kurzu  paralelní výuka pro různé cílové skupiny (kurz probíhající ve více třídách) Dokladování – produkty v jejich hmatatelné podobě 06.43.13 Nově vytvořené/inovované produkty s komponentou ICT

14 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. Produkt s komponentou ICT není:  produkt, kde je použito ICT pouze jako nástroj nebo prostředek (mimo e-learningu)  výukové materiály v elektronické verzi (př. pracovní listy)  zpracování výstupů z kurzu či činnosti na PC bez předchozí systematické výuky

15 ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI II.

16 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

17 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP 07.41.14 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání celkem – dětí, žáků v projektech z celkového počtu podpořených osob  podpořené děti/žáci bez SVP  děti, žáci ze speciálních škol  rodiče 07.41.65 Počet podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání – viz oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II.

18 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP 06.12.00 Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami začleněných do integrovaných tříd  INTEGROVANÁ TŘÍDA (pro účely OP VK) – třída zřízená pro žáky se zdravotním postižením v běžné škole (speciální třída) 06.12.10 Počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zařazených do běžných tříd  BĚŽNÁ TŘÍDA – třída běžné školy s individuálně integrovanými žáky

19 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP DÍTĚ/ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI  Dítě/žák se zdravotním znevýhodněním, postižením Dokladování : -diagnostika ze SPC či PPP nebo potvrzení lékaře -u dětí/žáků škol samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením se nedokládá  Dítě/žák se sociokulturním znevýhodněním (definice – příloha č. 4 Prováděcího dokumentu) Dokladování - čestné prohlášení ředitele, případně realizátora projektu (definovat důvody, proč byl žák zařazen do cílové skupiny se sociokulturním znevýhodněním

20 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP  žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu: -chlapci -dívky -neaktivní osoby celkem -neaktivní osoby ve vzdělávání či odborné přípravě (žáci, studenti a učni) -mladí lidé 15 - 24 let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2

21 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP 07.41.20 Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) 06.43.10 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Z toho: 06.43.12 Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ŽP  – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) 06.43.13 Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ICT  – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) 06.43.19 Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami  produkt výhradně zaměřený na žáky s SVP  Př.: inovované výukové materiály pro žáky s SVP, individuální vzdělávací plány pro zdravotně postižené děti/žáky

22 DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ V LIBERECKÉM KRAJI II.

23 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY

24 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení 07.41.14 Počet podpořených osob – klienti služeb  osoby vzdělávané  při absolvování tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzů (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat podpořenou osobu vícekrát  započítávají se i osoby, které kurz nedokončí

25 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení  Žadatel nevyplňuje v projektové žádosti, ale bude sledovat a vykazovat při realizaci grantového projektu -muži -ženy -zaměstnaní -mladí lidé 15 - 24 let -starší pracovníci 55 – 64 let -menšiny -migranti -zdravotně znevýhodnění -ostatní znevýhodněné skupiny -ISCED 1 a 2 -ISCED 3 -ISCED 4 -ISCED 5 a 6

26 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení 07.41.20 Počet podpořených - osob poskytovatelé služeb – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) 06.43.10 Počet nově vytvořených/inovovaných produktů – viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) Z toho: 06.43.12 Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ŽP - viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) 06.43.13 Počet nově vytvořených/inov. produktů s komponentou ICT - viz oblast podpory Zvyšování kvality ve vzdělávání v Libereckém kraji II. (1.1) 06.43.19 Počet nově vytvořených/ inovovaných produktů výhradně zaměřených na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami - viz oblast podpory Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků s SVP (1.2)

27 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení 07.46.00 Počet úspěšně podpořených osob  žadatel v projektové žádosti nevyplňuje (jedná se o součtový indikátor) Z toho: 07.46.01 muži – vyplňuje se v projektové žádosti 07.46.02 ženy – vyplňuje se v projektové žádosti  Závazná hodnota je hodnota součtového indikátoru 07.46.00, nenaplnění indikátorů dle pohlaví není sankcionovatelné.  nutnost definovat kritéria úspěšnosti v projektové žádosti příp. v 1. MZ – př. úspěšné složení zkoušky, absolvování minimálního podílu kurzu, získání certifikátu o absolvování…  při absolvování tématicky odlišných, vzájemně nenavazujících kurzů (př. kurz AJ a ICT) – možné započítat úspěšně podpořenou osobu vícekrát

28 MONITOROVACÍ INDIKÁTORY úprava dle Smlouvy o realizaci GP  Sankce za nenaplnění monitorovacích indikátorů (článek X) a) max. 15 % - sankce ve výši 5 % z proplacených prostředků projektu b) 15 % - 50 % - sankce ve výši 30 % c) přesáhne 50 % - poskytovatel od Smlouvy vždy odstoupí  Autorská práva a obchodní tajemství (článek XI)  ZS má právo všechny nově vytvořené/inovované produkty uchovávat, využívat a bezplatně šířit v neomezeném rozsahu

29 DĚKUJI ZA POZORNOST Petra Prokešová, oddělení projektů ve vzdělávání odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu


Stáhnout ppt "GLOBÁLNÍ GRANTY LIBERECKÉHO KRAJE OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST SEMINÁŘ PRO ŽADATELE odbor regionálního rozvoje a evropských projektů."

Podobné prezentace


Reklamy Google