Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková
2
Smysl projektu
3
Co má projekt za cíle? Ověřit fungování celého čtyřletého cyklu výuky podle ŠVP na gymnáziích Předat gymnáziím osvědčené postupy spojené s výukou podle ŠVP Poskytovat gymnáziím konzultační a metodickou podporu k tvorbě ŠVP a výuce podle něj pomocí zkušených koordinátorů z pilotních škol Proškolit lektory, kteří by předávali učitelům zkušenosti s tvorbou ŠVP a výukou v oborech/předmětech
4
Pro koho je projekt určen? Cílové skupiny Primární skupina: Učitelé a koordinátoři gymnázií Sekundární skupina: Žáci gymnázií (zkvalitnění výuky lze provést jen tak, že zkvalitníme práci učitelů) Spolupracující subjekty NÚOV, NIDV, ČŠI, AŘG, vysoké školy vzdělávající učitele, odborníci ze všech typů škol
5
Na jaké potřeby projekt reaguje? Učitelé vnímají reformu mnohdy rozporuplně – je nutné je motivovat a pomoci jim s její realizací, aby se reforma nestala pouze formální změnou
6
Školy očekávají, že koordinátor bude důležitý i po vytvoření ŠVP – bude potřeba koordinátorům pomoci s jejich dalšími úkoly
7
Poptávka ředitelů, koordinátorů a učitelů gymnázií po další metodické, konzultační podpoře a po dalším vzdělávání
8
Jedinečná možnost využití potenciálu pilotních škol 16 škol v projektu Pilot G vytvořilo své ŠVP a 2 roky podle nich učí Tyto školy mají jedinečné KNOW-HOW, které je dobré využít – dokáží své zkušenosti předat ostatním školám, aby je tyto školy nemusely složitě objevovat Tyto školy dokáží MOTIVOVAT ostatní školy k realizaci reformy
9
Aktivita 1 Sledování realizace ŠVP na pilotních gymnázií Analýza implementace ŠVP na gymnáziích získání uceleného obrázku po 4 letech výuky, stanovení doporučení pro další školy, pojmenování slabých míst realizace ŠVP a nalezení řešení, vyhodnocení implementace ŠVP na gymnáziích Výstupy: zprávy a studie z ověřování ŠVP zprávy a studie z ověřování ŠVP závěrečná studie s doporučeními závěrečná studie s doporučeními
10
Aktivita 2 Metodická podpora tvorby a realizace ŠVP a) Koordinátorům zajištění metodické pomoci a podpory v krajích, síťování koordinátorů prostřednictvím pilotní školy v kraji a zkušeného koordinátora na této škole a prostřednictvím internetové komunity Výstupy: soubory dotazů-odpovědí a diskutovaných problémů-návrhů na řešení v souvislosti s tvorbou a zaváděním ŠVP soubory dotazů-odpovědí a diskutovaných problémů-návrhů na řešení v souvislosti s tvorbou a zaváděním ŠVP školení a semináře pro koordinátory na nepilotních gymnáziích školení a semináře pro koordinátory na nepilotních gymnáziích internetová komunita pro koordinátory internetová komunita pro koordinátory
11
Aktivita 2 Metodická podpora tvorby a realizace ŠVP b) Učitelům záznam příkladů dobré praxe do výuky z českého i zahraničního prostředí, proškolení lektorů schopných předávat zkušenosti s tvorbou učebních osnov a s výukou podle ŠVP v relaci k moderním trendům vzdělávání Výstupy: příručka s příklady dobré praxe z českého a zahraničního prostředí příručka s příklady dobré praxe z českého a zahraničního prostředí proškolení lektoři pro tvorbu učebních osnov a výuku podle ŠVP proškolení lektoři pro tvorbu učebních osnov a výuku podle ŠVP
12
Aktivita 3 Informační a propagační podpora a organizace a řízení projektu Průběžné řízení aktivit projektu, marketing projektu, publicita, distribuce výstupů, finanční řízení projektu Výstupy: konference, tiskové zprávy, tištěné a elektronické texty a články konference, tiskové zprávy, tištěné a elektronické texty a články setkání, prezentace setkání, prezentace
13
Náklady na projekt Celkové náklady: 60 000 tis. Kč Propagace, prezentace, semináře, konference, vzdělávání 21 560 tis. příklady dobré praxe z ČR i ze zahraničí, metodické materiály, podpora koordinátorům 16 750 tis. reflexe z ověřování ŠVP 5 500 tis. 5 500 tis. pronájem + služby, režie (telefon, internet, poštovné), audit, projektový tým - interní osobní náklady 16 190 tis.
14
Návaznost projektů Pilot G 2005-2008 Těžiště: Zjištění efektivních cest při tvorbě ŠVP, vyhodnocení procesu tvorby ŠVP a výuky v prvních 2 letech gymnaziálního cyklu Náklady: 40 630 tis. Kč Kurikulum G 2008-2012 Těžiště: Metodická a poradenská podpora školám při tvorbě ŠVP a výuce podle něj, vyhodnocení celého vzdělávacího cyklu na gymnáziích podle ŠVP Náklady: 60 000 tis. Kč
15
Vazba na jiné projekty AUTOEVALUACE průběžné výsledky z projektu budou poskytovány PŠ tak, aby mohly reflektovat nastavení AE ve svých ŠVP a její skutečné provádění průběžné výsledky z projektu budou poskytovány PŠ tak, aby mohly reflektovat nastavení AE ve svých ŠVP a její skutečné provádění KLÍČ (Klíčové kompetence) průběžné výsledky z projektu napomohou Gy vytvořit si v práci s klíčovými kompetencemi systém a lépe celou problematiku uchopit průběžné výsledky z projektu napomohou Gy vytvořit si v práci s klíčovými kompetencemi systém a lépe celou problematiku uchopit METODIKA II. na Metodickém portálu budou uveřejňovány komentované ukázky ze ŠVP, příklady dobré praxe z výuky podle ŠVP a další inspirativní a metodické materiály pro ostatní nepilotní školy na Metodickém portálu budou uveřejňovány komentované ukázky ze ŠVP, příklady dobré praxe z výuky podle ŠVP a další inspirativní a metodické materiály pro ostatní nepilotní školy KURIKULUM S pracovní týmy obou projektů budou vzájemně konzultovat a připravovat realizaci některých aktivit (např. školení lektorů, popis příkladů dobré praxe apod.) pracovní týmy obou projektů budou vzájemně konzultovat a připravovat realizaci některých aktivit (např. školení lektorů, popis příkladů dobré praxe apod.) PODPORA v rámci projektu bude přípraven lektorský tým učitelů pro DVPP v rámci projektu PODPORA v rámci projektu bude přípraven lektorský tým učitelů pro DVPP v rámci projektu PODPORA
16
Podpora strategických partnerů Asociace ředitelů gymnázií VÚP spolupracuje s AŘG dlouhodobě VÚP spolupracuje s AŘG dlouhodobě AŘG kladně hodnotí metodickou pomoc, která byla nabízena školám v průběhu projektu Pilot G a předpokládá její pokračování AŘG kladně hodnotí metodickou pomoc, která byla nabízena školám v průběhu projektu Pilot G a předpokládá její pokračování CZESHA pozitivně hodnotí a podporuje předávání osvědčených postupů a zkušeností s tvorbou ŠVP a výuky podle něj z pilotních škol na ostatní pozitivně hodnotí a podporuje předávání osvědčených postupů a zkušeností s tvorbou ŠVP a výuky podle něj z pilotních škol na ostatní kladně hodnotí snahu ověřit celý čtyřletý cyklus vzdělávání na gymnáziích kladně hodnotí snahu ověřit celý čtyřletý cyklus vzdělávání na gymnáziích
17
Děkujeme za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.