Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBedřich Pokorný
2
Öresundský most
3
Most přes Öresund (nebo také Oresundský most) je most spojující dánské hlavní město Kodaň s významným švédským přístavním městem Malmö. Jedná se o zcela unikátní technické dílo, které vede z části po vysutých mostech, z části po umělém ostrově a zčásti jako podmořský tunel. Celé dílo bylo otevřeno v roce 2000 dánskou královnou Margrethe II. a švédským králem Karlem XVI. Gustavem za účasti předsedů vlád obou zemí. Poprvé od doby ledové je tak Skandinávský poloostrov opět připojen k pevninské Evropě.
4
Most je opravdu monumentální o čemž svědčí i technické údaje, které ho řadí jako druhý největší pevný most na světě.
5
Öresundský most má nejenom velký historický význam, ale i ryze praktický. Dopravu z Malmö do Kodaně zkrátil na pouhých 35 minut. Kodaň, Dánsko Malmö, Švédsko
6
- 4055 m dlouhý umělý ostrov Peberholm - - tunel Drogden, dlouhý 4050 m, vedoucí 10 m pod vodou, - - a 7845 m dlouhý most zavěšený na dvou 204 m vysokých pylonech. Celý přejezd měří 16 km a tvoří ho (z dánské strany): 430 m dlouhý uměle vytvořený poloostrov, -
7
Pohled na umělý ostrov.
8
Kodaň, Dánsko Malmö, Švédsko Dánsky Oresundsbroen, švédsky Öresundsbron, společně taky někdy Oresundsbron. Zealand Skanie
9
Stavba mostu byla zahájena v srpnu 1995, - - a poslední díl mostu byl osazen 13. srpna 1999.
10
Samotný most je dvoupatrový – horním patrem vede dálnice pro automobily - - a dolní patro je uzpůsobeno pro přejezd vlaků, které jezdí až 130 km/hod.
11
Pro běžný silniční provoz byl most otevřen 1. července 2000 ve 23 hodin, první vlaky vyjely 2. července v 6:09 z Malmö. A od té doby funguje most bez větších potíží dodnes.
12
V nejvyšším místě je koruna vozovky 57 m nad vodní hladinou. Tudy také proplouvají lodě.
13
O tom, že si most našel své využití svědčí jen to, že přes něj přejede denně 17 000 automobilů a 280 vlaků včetně rychlodráhy Kodaň – Malmö. To zahrnuje desítky tisíc přepravených osob každý den.
14
Vjezd do tunelu v Kodani směrem do Malmö. Tunel v tomto místě byl místo mostu volen proto, že most v blízkosti kodaňského letiště by mohl způsobovat komplikace letecké dopravě.
15
Výjezd z tunelu směrem z Dánska, v pozadí Malmö.
17
Pohled z mostu na Malmö.
18
Výjezd z mostu na švédské území.
19
Mýtné brány na švédském území. Průjezd přes most je zpoplatněn. Za jeho užití se nyní v běžném autě platí v jednom směru 38 eur (asi 970 Kč).
20
Vjezd do tunelu opačným směrem ze Švédska do Dánska.
21
Výjezd z tunelu směrem do Dánska. V pozadí Kodaň.
22
Příčný průřez dráhy mostu z pobřeží na pobřeží.
23
PV
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.